Pengikut

Ahad, 24 Januari 2016

Jangan Puji Perempuan Lain Bila Bersama Pasangan

Ehsan Google

Assalamualaikum

Alhamdulilah dapat lagi bernafas di muka bumi Allah ini, marilah berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw. Semalam sempat berborak dengan kakak acik bertukar pendapat: 

Kakak : Acik bila kau ada isteri kau kena ambil masa untuk faham dia.Kadang perempuan ini pelik sikit acik, dia perlukan perhatian dari kau, kau selalu support apa dia buat.

Acik : Maksud akak ?

Kakak : Ada sesetengah perempuan itu tak pandai masak, beri semangat dia memasak. Kalau di jenis lambat bangun, kaulah imam untuk dia kejutkan sama-sama solat subuh, tolong dia buat sarapan.Lelaki itu pemimpin keluarga bukan bos dalam keluarga arah itu ini tanpa membantu. Ikut cara Rasullulah.

Acik : Oh macam gitu, tapi pantang perempuan pula ?

Kakak : Pantang perempuan adalah kau puji orang perempuan lain lebih cantik, walhal kau hanya memandang bahasa tubuhnya mengerti. Kalau kami wanita puji lelaki lain handsome itu biasa tapi bila lelaki puji perempuan lain makan dalam tu. Berbekas di hati , seminggu belum baik lagi.

Acik : Haha macam itu ye, nak tahu pula tak pantang lelaki ?

Kakak : Apa dia ?

Acik : Bila perempuan suka banding-bandingkan dia dengan bekas kekasih atau lelaki lain lebih baik dari dia.Perempuankan suka cakap :

Tengok laki Senah tu baik belikan perabut baru, bestnya kalau dapat suami seperti itu.

Haha lelaki biasa tak tunjuk tapi biasa buat tak faham padahal hati membara.

Ini adalah sebahgian perbualan kami, belajarlah memahami sifat jantina itu secara naturally dan jika ada konflik, atasi konflik tersebut dan baiki mana yang kurang. Pujilah si dia seikhlas hatimu tetapi kekasih halal jelah.Kurangkan kontroversi kalau tidak merajuk berpanjangan. Berdiri bersama hati yang kental.

Share This!


5 ulasan:

  1. jadi kesimpulannya puji pasangan sendiri jelaa ye..:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. utk selamat, puji je la pasangan sndri kan...

      Padam
  2. teringat kisah dulu...

    sy: handsomela kazen awk..[bisik dekat dia]
    kazen : sy pergi dulu, jumpa lagi
    dia : kazen handsome kan..so pergila ikut dia..

    hohoho kecil hati dia. so kesimpulannya..pujila pasangan sendiri :)

    BalasPadam
  3. haaaa memang sentap la kalau puji pompuan lain hehehe...tapi bab bandingkan suami tak de lagi setakat ni sebab segalanya cukup heheh..melimpah ruah walau taj mewah ngeeee

    BalasPadam
  4. memangpun jeles, hanya kami yang memahami...

    kesimpulannya.. pujilah pasangan sendiri

    BalasPadam

Assalamualaikum
Sila Tinggalkan Sikit Kritikan Anda :)
Jana RM800-RM1,000 Secara Part Time Dari Rumah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails