Pengikut

Khamis, 16 Ogos 2012

Bidadari dunia itu wanita muslimah



Assalamualaikum

Alhamdulilah sekarang acik rasa bahagia bila ramai muslimah telah sedar kepentingan menutup aurat.Bila kita perhatikan, dari masa-ke-masa semakin banyak saje wanita – wanita muslimah yang sadar akan indahnya bertudung (baca:menutup tubuh dengan busana wanita muslimah yang syar’i). Banyak kita dapati muslimah yang sebelumnya tidak bertudung kemudian mulai bertudung . Alhamdulillah, Semoga Allah merahmati mereka. Namun masih terlalu cepat berpuas diri. Pasalnya, masih sangat sayang kebanyakan dari mereka belum bertudung dengan benar dan sesuai mengikut syariat. Boleh jadi karena mereka bertudung hanya karena mengikuti trend, atau hanya agar terlihat islamic, terlihat lebih anggun dan cantik, atau hanya menjadi saja. Maka mereka pun lebih mementingkan faktor keindahannya, keanggunan, stylish, tanpa mempedulikan adalah sudah sempurna menutup aurat atau belum bertudung yang digunakan wanita muslimah tersebut .

Maka ketahuilah wahai wanita muslimah, Allah telah mewajibkan bagimu untuk bertudung, maka Allah pun telah memberikan ketentuan-ketentuannya. Dan ketahuilah bertudung yang syar’i tidak hanya sekedar menutup aurat wanita muslimah saja. Dan hal ini yang banyak disalah-pahami kebanyakan wanita muslimah...



Sesunggunhya wanita yang paling cantik adalah wanita yang solehah yang menjaga keimanan,ketakwaan kepada ALLAH SWT,yang sangat takut dengan azab api neraka,yang menjaga dirinya dari hal-hal yang diharamkan agama” 

“sesungguhnya,Wanita yang Mendirikan Solat,menunaikan puasa,menjaga kehormatan dan mentaati suaminya maka akan dikatakan kpdnya “Masuklah kedalam surga dari pintu mana saja yang engkau mau” (Muttafaq alaih)

“Dunia adalah perhiasan, dan sebaik-baiknya perhiasan adalah wanita solehah” (H.R. Muslim dan Nasa’i)

Share This!


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails