Pengikut

Rabu, 2 Oktober 2013

Cacat Itu Bukan Penyebab Untuk Mereka Untuk Menyalahkan Takdir | Wordless Wednesday #24


Assalamualaikum











Share This!


37 ulasan:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) berkata...

tabahnya mereka.. bersyukur kerana kita dikurniakan fizikal yang sempurna..

Chot berkata...

Agreed. Kebanyakan disable lebih bersyukur dgn apa yg mereka ada... Xprnah anggap kekurangan tu satu kelemahan.... :) kagum.

mazni berkata...

kadang2 org yg cacat ni bakat mereka lebih hebat berbanding kita. mereka mmng tabah :)

Ija Rased berkata...

mereka dikurniakan menjadi orang yg hebat. masa time konvo.. insan insan istimewa akan naik stage paling last. bila dorang naik gemuruh dewan cancelor.. rasa terharu dengan kebolehan mereka mengharungi medan pembelajaran.

Asha Lya berkata...

sesungguhnya orang yang kurang upaya tu punyai banyak kelebihannya

SecretOfShaila berkata...

mereka memang sangat istimewa tambah dikurniakan bakat yang sangat-sangat luar biasa..^^

Mieza Jhaa K berkata...

wauu..org xder tangan pun boleh berenang..kagum..

Kisah Si Dairy berkata...

kita yang sihat nie kekadang musibah skit melanda,dah down..tapi mereka,,,tetap tabah menghadapinya...nauzubillah..

Yumida Huda berkata...

cekalnya hati merekakan
yg blh kita jdkn inspirasi

Aben Mpun berkata...

kagum dengan kecekalan hati mereka dalam mengharungi hidup.

Muhammad Khairuddin Lim berkata...

Salam.....mereka adalah contoh terbaik saya...

Nao Mei berkata...

Subhanallah....kekurangan bukan satu alasan...
kekurangan membakar semangat :)

Sally Samsaiman berkata...

bersyukur kita yg sempurna tubuh badan ni..kan..? subhanALLAH

sha (chirp chirp) berkata...

alhamdulillah, syukur dengan kurniaan Allah yang sempurna ni. diorang ditakdirkan begitu sebab Allah tahu diorang boleh tempuh. sesungguhnya Allah lebih tau apa yang terbaik untuk kita :)

Khir Khalid berkata...

Subhanallah.. sungguh tabah. Mmg malu klu kita ni yg lengkap tubuh badan selalu mengeluh & menyerah kalah dgn masalah kan. Thanks sharing Acik :)

Kathy Rbain berkata...

terharu....

Affy Afiqah berkata...

dalam kekurangan Allah juga beri kelebihan, malah kelebihan mereka mungkin lebih baik daripada kita-kita yang sempurna anggotanya :)

Mohd Selim Zainal berkata...

Asssalammualaikum...achik,

cacat bukan alasan utk kita menyerah pada takdir dan mengharapkan simpati... tp jadi kecacatan atau kekurangan adalah satu pemangkin utk maju ke hadapan...

tidak ku duga cacat begini
bukan pinta kasih dan manja,
bukan rayu bantu simpati...
maafkan wahai teman ku menumpang
di sudut dunia... mencari ketenangan ..
sampai masa ku pergi jua......

mselim3

Sylarius Yusof berkata...

Pokok pangkalnya pada kemahuan diri itu sendiri. Walau diberikan segala nikmat di atas muka bumi sekalipun jika jiwanya pada awal-awal lagi sudah mengaku kalah maka jadilah keadaannya sama seperti Boabdil, Emir kerajaan Granada yang menyerah kalah tanpa bertarung dengan Permaisuri Isabella.

Akmal Halim berkata...

kadang2 kita rasa mereka serba kekurangan tapi bagi mereka yang lahir memang begitu, ada di antara mereka yang rasa mereka tak kurang apa2 pun..sebab banyak lagi perkara yang masih mampu mereka lakukan :)

bak kata lecturer aku la ni :P

bloggerlelaki.com berkata...

kekurangan itu cuma dimata kita sahaja..

veesandy berkata...

mrk lbh hebat drp kita yg sempurna sebenarnya ...

Jie Susanos berkata...

org nk memiliki jiwa kental..

S.K.A berkata...

subahanallah ..kagum tgok diorang ni =) gmbar pertama tu sedih plak tgok..

Wirda Amir berkata...

Salam acik...

Insaf bila tgk gambar2 tu...KELU...

Maria Firdz berkata...

walaupun mrka x smpurna tapi mereka berjaya dan sgt smpurna sbnrnya...

Addasyuhadadisini berkata...

walaupun kurg upaya tapi mereka lebih berusaha dan berupaya dari org yg smpurna..kadang2 rsa sebak tngk semangat mereka2 ni...:))

adzairdawati makdara berkata...

jadikan ketabahan mereka sebagai pengajaran dan dorongan kpd kita yg sihat 2ni

Norhasniza Khalid berkata...

tabahnya mereka ya Allah..

kacang buncis berkata...

Mereka Hebat

Bin Muhammad berkata...

Setiap dari kita ada kekurangan dan kelebihan. Andai kita rasa susah...ada orang lagi susah dari kita. Bersyukurlah.
Mereka ini inspirasi buat kita yg sempurna ini...

Khairunnisa' berkata...

Allah... syahdu saya tengok semua gambar-gambar yang dikepilkan bersama entri ini.

Nisa'

baby comel berkata...

subhanallah, kurang tapi banyak lebihnya..

jaakechik berkata...

subhanallah gigihnya mereka berdikari walaupun dalam serba kekurangan dan kepayahan.... tabah dan cekal sungguh hati mereka...

Wirda Amir berkata...

Salam acik...hehehe

dah ada entrynya...entry biasa2 je...(malu akak rasa)

Norniwanie Nasarudin berkata...

Betul...sebab tu kita yang dikurnikan fizikal yang normal kena lebih bersyukur jika melihat kepada kekurangan mereka..tapi pada wanie mereka tak kurang pun sebab setiap manusia ada keurangan da kelebihan masing-masing..

Shark Kay berkata...

thanx acik share gambr nie.
mmg menarik,
besyukur masih cukup sempurna anggot badan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails