Pengikut

Rabu, 2 Oktober 2013

Cacat Itu Bukan Penyebab Untuk Mereka Untuk Menyalahkan Takdir | Wordless Wednesday #24


Assalamualaikum











Share This!


37 ulasan:

  1. tabahnya mereka.. bersyukur kerana kita dikurniakan fizikal yang sempurna..

    BalasPadam
  2. Agreed. Kebanyakan disable lebih bersyukur dgn apa yg mereka ada... Xprnah anggap kekurangan tu satu kelemahan.... :) kagum.

    BalasPadam
  3. kadang2 org yg cacat ni bakat mereka lebih hebat berbanding kita. mereka mmng tabah :)

    BalasPadam
  4. mereka dikurniakan menjadi orang yg hebat. masa time konvo.. insan insan istimewa akan naik stage paling last. bila dorang naik gemuruh dewan cancelor.. rasa terharu dengan kebolehan mereka mengharungi medan pembelajaran.

    BalasPadam
  5. sesungguhnya orang yang kurang upaya tu punyai banyak kelebihannya

    BalasPadam
  6. mereka memang sangat istimewa tambah dikurniakan bakat yang sangat-sangat luar biasa..^^

    BalasPadam
  7. wauu..org xder tangan pun boleh berenang..kagum..

    BalasPadam
  8. kita yang sihat nie kekadang musibah skit melanda,dah down..tapi mereka,,,tetap tabah menghadapinya...nauzubillah..

    BalasPadam
  9. cekalnya hati merekakan
    yg blh kita jdkn inspirasi

    BalasPadam
  10. kagum dengan kecekalan hati mereka dalam mengharungi hidup.

    BalasPadam
  11. Salam.....mereka adalah contoh terbaik saya...

    BalasPadam
  12. Subhanallah....kekurangan bukan satu alasan...
    kekurangan membakar semangat :)

    BalasPadam
  13. bersyukur kita yg sempurna tubuh badan ni..kan..? subhanALLAH

    BalasPadam
  14. alhamdulillah, syukur dengan kurniaan Allah yang sempurna ni. diorang ditakdirkan begitu sebab Allah tahu diorang boleh tempuh. sesungguhnya Allah lebih tau apa yang terbaik untuk kita :)

    BalasPadam
  15. Subhanallah.. sungguh tabah. Mmg malu klu kita ni yg lengkap tubuh badan selalu mengeluh & menyerah kalah dgn masalah kan. Thanks sharing Acik :)

    BalasPadam
  16. dalam kekurangan Allah juga beri kelebihan, malah kelebihan mereka mungkin lebih baik daripada kita-kita yang sempurna anggotanya :)

    BalasPadam
  17. Asssalammualaikum...achik,

    cacat bukan alasan utk kita menyerah pada takdir dan mengharapkan simpati... tp jadi kecacatan atau kekurangan adalah satu pemangkin utk maju ke hadapan...

    tidak ku duga cacat begini
    bukan pinta kasih dan manja,
    bukan rayu bantu simpati...
    maafkan wahai teman ku menumpang
    di sudut dunia... mencari ketenangan ..
    sampai masa ku pergi jua......

    mselim3

    BalasPadam
  18. Pokok pangkalnya pada kemahuan diri itu sendiri. Walau diberikan segala nikmat di atas muka bumi sekalipun jika jiwanya pada awal-awal lagi sudah mengaku kalah maka jadilah keadaannya sama seperti Boabdil, Emir kerajaan Granada yang menyerah kalah tanpa bertarung dengan Permaisuri Isabella.

    BalasPadam
  19. kadang2 kita rasa mereka serba kekurangan tapi bagi mereka yang lahir memang begitu, ada di antara mereka yang rasa mereka tak kurang apa2 pun..sebab banyak lagi perkara yang masih mampu mereka lakukan :)

    bak kata lecturer aku la ni :P

    BalasPadam
  20. kekurangan itu cuma dimata kita sahaja..

    BalasPadam
  21. mrk lbh hebat drp kita yg sempurna sebenarnya ...

    BalasPadam
  22. subahanallah ..kagum tgok diorang ni =) gmbar pertama tu sedih plak tgok..

    BalasPadam
  23. Salam acik...

    Insaf bila tgk gambar2 tu...KELU...

    BalasPadam
  24. walaupun mrka x smpurna tapi mereka berjaya dan sgt smpurna sbnrnya...

    BalasPadam
  25. walaupun kurg upaya tapi mereka lebih berusaha dan berupaya dari org yg smpurna..kadang2 rsa sebak tngk semangat mereka2 ni...:))

    BalasPadam
  26. jadikan ketabahan mereka sebagai pengajaran dan dorongan kpd kita yg sihat 2ni

    BalasPadam
  27. Setiap dari kita ada kekurangan dan kelebihan. Andai kita rasa susah...ada orang lagi susah dari kita. Bersyukurlah.
    Mereka ini inspirasi buat kita yg sempurna ini...

    BalasPadam
  28. Allah... syahdu saya tengok semua gambar-gambar yang dikepilkan bersama entri ini.

    Nisa'

    BalasPadam
  29. subhanallah, kurang tapi banyak lebihnya..

    BalasPadam
  30. subhanallah gigihnya mereka berdikari walaupun dalam serba kekurangan dan kepayahan.... tabah dan cekal sungguh hati mereka...

    BalasPadam
  31. Salam acik...hehehe

    dah ada entrynya...entry biasa2 je...(malu akak rasa)

    BalasPadam
  32. Betul...sebab tu kita yang dikurnikan fizikal yang normal kena lebih bersyukur jika melihat kepada kekurangan mereka..tapi pada wanie mereka tak kurang pun sebab setiap manusia ada keurangan da kelebihan masing-masing..

    BalasPadam
  33. thanx acik share gambr nie.
    mmg menarik,
    besyukur masih cukup sempurna anggot badan.

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails