Ticker

6/recent/ticker-posts

Dapatkan Info Sahih dan tepat berkaitan Covid-19

Assalamualaikum



Melihat situasi semasa, covid-19 merupakan topik utama yang di perkataan di seluruh dunia. Kemunculan virus ini membangkitkan reaksi yang berbeza penduduk dunia. Ada yang tidak ambil kisah, masih menjalankan aktiviti seperti biasa, ada yang terlalu paranoid dengan Pendamik ini sehingga kan mempercayai pelbagai perkara mitos yang dicanang dapat menyembuhkan virus ini. Daparkan inti yang betul dan jangan sebar kalau tak pasti

 Sehingga ke hari ini sudah menjangkau 428 kes di Malaysia
.


Buat masa sekarang, ikutilah nasihat KKM...

1. Semua perhimpunan yang melibatkan orang ramai (mass gathering) ditangguhkan bagi mencegah kemungkinan jangkitan COVID-19.

2. Sekiranya mengalami gejala jangkitan saluran pernafasan, dinasihatkan agar tidak menghadiri program yang melibatkan orang ramai atau tempat yang padat termasuk aktiviti keagamaan.

2. Individu yang bergejala dinasihatkan menjarakkan diri (social distancing) sekurang-kurangnya satu meter bila berhadapan dengan individu lain.

3. Orang ramai tidak melancong ke negara-negara yang sedang mengalami wabak jangkitan COVID-19.

4. Rakyat Malaysia yang bergejala jangkitan saluran pernafasan tidak melawat kawasan-kawasan lain di Malaysia semasa cuti sekolah.

Untuk dapatkan info terkini berkaitan Covid 19,

ianyanya adalah Maklumat langsung dari Majlis Keselamatan Negara dan akan dikemaskini dari semasa ke semasa.

Linknya seperti berikut https://t.me/MKNRasmi

Catat Ulasan

0 Ulasan