Pengikut

Ahad, 3 Februari 2013

Perkara -Pekara Yang Apabila Di Pandang, Mendapat Pahala Dan Ketenangan Jiwa



Assalamualaikum

Alhamdulilah semuanya berjalan mengikut apa yang di rancang , syukur sangat dengan setiap apa yang berlaku. Memang benar apa hikmah setiap dugaan yang Allah berikan. Hari nie acik nak kongsikan sedikit saje pekara, walaupon pekara ini secebis infomasi tapi harapkan memberi manfaat kepada kamu semua.

Diterangkan dalam sebuah Hadis Rasulullah SAW. Hanya dengan memandang empat perkara ni pun kita sudah dapat pahala. Hanya dengan memandang empat perkara ni pun dikira ibadah. tahukah kamu semua apakah yang di maksudkan 4 perkara itu?

4 perkara itu ialah :

Bila tengok wajah Ibubapa-Terasa besar sengguh pengorbanan mereka untuk membesar dan mendidik anak-anak sanggup bergadai nyawa dan harta untuk kebahagian anak-anak.

Bila tengok Al-Quran- Sejauh manakah amal ibadah yang telah dilakukan dan ditunaikan dalam memenuhi tuntutan dariNYA.

Bila tengok lautan- Besar sungguh kekuasaanNYA hingga terasa diri amat kerdil sekali untuk bersikap angkuh terhadapNYA


Bila tengok Kaabah- Di sinilah sebuah tempat yang mempunyai keajaiban yang menakjubkan dan tempat persinggahan para Rasul dan umat baginda SAW. Pusat bumi dan pusat tumpuan seluruh hambaNya...

Dan jom lihat gambar gambar ini yang dapat memberi ketenangan dan tempat menjadi igauan untuk pergi ke tempat tersebut termasuklah acik juga teringin jugak pergi.Semoga suatu hari nanti sampai ke sana.








 

Share This!


12 ulasan:

HooToh TuDia berkata...

Sangat setuju bro, bila tepat pada masa dan situasinya, tengok aje gambar kaabah dan wajah ibu-bapa, boleh sebak tiba-tiba...

Hootoh Tudia baru aje baca Senarai Ibu-Ibu Hebat Bernama Siti - Ibu adalah kata yang paling indah di bibir umat manusia dan Agatha Christie pernah berkata, cinta seorang ibu... ..memperkenalkan Senarai Ibu-ibu Hebat bernama Siti

Aku Penghibur berkata...

betul :) mudahkn dapat pahala

shaiful zaidi berkata...

subhanallah

cik kaki ketawe berkata...

semoga sy jugak dapat menjejakkan kaki ke rumah Allah itu...insyaAllah...dalam beberapa bulan sj lagi... =)
bila pandang wajah ibu sy...sy rasa msih banyak lagi yg belum sy lakukan..dan tak terbalas jasa ibu untuk segala2nya...
laut ciptaan Allah sgat mendamaikan...

Aku Penghibur berkata...

samelah dengan acik jugak ,semoga kita dapat capai apa yang kita mahukan

Bin Muhammad berkata...

Betapa mudahnya untuk mendapatkan pahala. Sesungguh Allah itu Maha pemurah... Bukan sekadar melihat, niat sahaja pun dah mendapat ganjaran pahala, apatah lagi jika bertemu atau menikmatinya secara zahir.

CiK Bella berkata...

Islam itu mudah :)

hafiz hafizol berkata...

Allah.. tenangnya bila tgk gambar Kaabah.. harap one fine day boleh tgk LIVE.. :)

Aku Penghibur berkata...

Allahuakbar :)

Ichsan Afriadi berkata...

MasyaAllah, sungguh indahnya jika mengikuti perintah-Nya. Afwan, lagu apa yg dissenandungkan dalam blog ini? Salam kenal Mohd Izhar.

Aku Penghibur berkata...

lagunya -wanita nyanyian dehearty

AiSyA LiEzA berkata...

mudah kan utuk kita dpt pahala.. pndg laut n memuji kebesaran Ilahi.. masyaAllah..pemurahnya Allah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails