Ticker

6/recent/ticker-posts

Jangan cintai orang yang tidak mencintai Allah. Kalau Allah saja ia tinggalkan, apalagi kamu

GAMBAR HIASAN

Assalamualaikum

Sifat manusia memang suka berjanji, sumpah janji setia sehidup semati untuk hidup bersama-sama.Tetapi hakikatnya bertemu dengan mereka yang lebih segalanya bagai hilang kata-kata cinta hanya ada kata nista.

Acik ! aku sayang sangat pada dia! kami hampir berkahwin. Dia berubah 100 % dari perangai asal dia.Aku masih sayang dia, kata seorang sahabat kepada aku.

Aku hanya mampu tersenyum mendengar keluhannya biar dia habiskan kata-katanya.

Apa salah aku ?
Apa dosa aku ? tak cukup selama ini aku berikan perhatian dari dia ?

Sabar sahabat aku, Allah itu maha Mengetahui segala hal yang berlaku. Aku juga pernah lalui apa yang kau lalui. Sebenarnya kau insan yang beruntung yang Allah pilih untuk dekat denganNya. Balas aku.

Maksud kau ? , tanya dia

Maksud aku, Allah berikan ujian untuk kau mengenali dia, Allah bagitahu bagaimana sifat semulajadi dia.Allah nak dengar kau bercerita dengan dia, meluah rasa denganNya. Balas aku lagi.

Dia hanya diam, erm betullah kata kau acik, seharusnya aku bersyukur kerana Allah bagi teguran pada aku. Selama aku kenal dengan dia, aku jauh dari Allah.Aku selalu lambatkan solat, banyak masa habiskan dengan dia. Telefon selalu, berjumpa selalu hanya dia di minda aku.

Allurabbi.. jauhnya aku dengan Allah, tetapi Allah masih lagi hantarkan teguran kepada aku, katanya lagi.

Aku selalu ingatkan diri bahawa jangan cintai orang yang tidak mencintai Allah. 

Kalau Allah saja ia tinggalkan, apalagi kamu"

Allah sayang kita, berkali kita buat salah dia tetap bantu kita. Beribu kali kita buat dosa beribu kali Allah berikan nikmatNya.

Hingga satu saat Allah berpaling pada kita membiarkan kita.

"Di antara tanda-tanda Allah berpaling daripada seseorang ialah Allah menjadikan kesibukannya pada perkara-perkara yang tidak bermanfaat bagi dirinya." 

Kembalilah kepada tuhan kita. Jika seseorang yang kamu cinta mampu tinggalkan tuhannya , tiada mustahil di mampu tinggalkan kamu berkali-kali. 
Cerita-cerita juga, salah satu ujian yang berat selepas putus cinta, kalau kereta tiba-tiba tak boleh nak start ,bateri kereta kong lagi-lagi tengah malam.

Pening kepala di buatnya. Kita lelaki masih tahulah sikit-sikit, bayang kalau perempuan jadi pulak masalah kereta ?



Seram sejuk jadinya, ermm call je bateriku.com atau whatsapp 012-245-8027 & 019-699-8279  , bagitahu tempat dan masa mereka akan datang bantu kita walau untuk bantu check bateri kita.

Selamat untuk perempuan dan ala tak payah susahkan orang lain jadikan bateriku.com BFF kalau ada masalah lagi-lagi #baterikong. 


Catat Ulasan

2 Ulasan

Rendi Febriandi berkata…
Memang betul pendapat anda itu. Tuhan saja ditinggalkan apalagi kita yang manusia biasa. Sebaiknya kita mencari orang yang mengingat Tuhan, supaya kita sejalan dalam meraih kebahagiaan dunia dan akhirat. Carilah orang yang seagama untuk menikah, supaya kita dapat meraih kebahagiaan. Mudah-mudahan kita termasuk golongan orang-orang yang beriman dan selalu dalam lindungan Allah SWT. Amiin.. Loker
Cellani Gracela berkata…

hello beiibbyyy ,,,,,,
ni kita bocorin sdkt rahasia yaaaa,,,hmmm,, ap ya kira"? hehehe
RAHASIANYA ,,,, ad promo loh di WWW.FANSBETTING..CO
nah untuk itu bisa langsung add aj kontak kmi dan bertny" lebih lanjut untuk info PROMONYA ya
>>>fansbetting<<<BBM : 5EE80AFE ^o^
WA @ +855 963 156 245
line @ fansbetting
wechat @ fansbetting
bersama dengan kami CS fansbetting
kami ucapkan semat siang dan selamat beraktifitas ya guyssssssss thankyouuuuu ^O^