Pengikut

Selasa, 28 Februari 2012

Siapapun Kita ,Kita Berhak Memiliki Cinta



Assalamualaikum

Hai semua, malam nie tak tahulah kenapa mata tak nak pejam mungkin ada sesuatu yang ingin di sampaikan mengikut kata hati yang paling dalam sekali.Mungkin hati nie terlalu lama memendam pekara nie, mungkin hati takut untuk meluahkan segala yang di rasa, bukan semua benda yang kita luahkan itu akan dapat pandangan yang positive.

Saat ini acik ingin berkongsikan tentang Siapapun Kita ,Kita Berhak Memiliki Cinta. Kadang-kadang kita di uji dengan di beri kebahgiaan di awalnya dan berakhir dengan perpisahan. Cinta itu cukup indah bila di rasa di dalam hati ,cukup tersentuh bila di sakiti dan cukup terasa bila dihargai.


Yer mesti kita rasa sakit bila cinta yang di dambakan bukan jadi milik kita, hati sangat terluka dan sehingga memberi parut yang menjadikan acik serik untuk jatuh cinta lagi. Acik sanggup tolak kehadiran cinta yang lain dan biar kekalkan diri dari terus bersendiri sepi. Umpama berkabung selamanya kerana kehilangan dia.


Bukan mudah untuk menerima sebuah kenyataan yang sangat menyakitkan . Walaupon mulut kata benci tapi hati kata masih sayang pada dia setelah dia tinggalkan acik demi untuk cinta yang lain.Walaupon dia dah remove dari friend fb dia ,dia cuba buang kita jauh-jauh dari hidup dia , Sedangkan acik bagaikan menanti bulan jatuh ke riba. Maaf kalau acik masih simpan mesej dan gambar kamu masa dulu.

Masih lagi teringat kenagan dulu walaupon sangat menyakitkan.Walaupon ada yang katakan acik bodoh sebab menagih cinta dari orang yang tak sudi lagi pada kita.. ermm soal hati nie lain macam sikit ..sukar di uraikan.

Memang betul, dia akan terus bahagia dengan hidupnya sedangkan acik hanya hidup dengan kenagan yang lama.Dia tak ada rasa sedikit pon untuk teringat pada acik sedangkan acik selalu ingat pada dia.

Sekarang acik sedar cinta manusia umpama pasir di pantai yang halus dan senang hilang di bawa air laut sedangkan cinta ALLAH adalah cinta yang sejati dan tiada tolak bandingnya .


Setiap manusia dituntut supaya mencintai segala sesuatu di dunia ini selepas daripada mencintai Allah. Mencintai Allah hendaklah mengatasi segala kecintaan, hingga sanggup mengorbankan apa sahaja. Cinta Allah cinta yang paling agung, cinta yang hakiki dan sejati.

Cinta hakiki ialah cinta yang ditautkan di antara hati dan akal. Tautan yang dapat dirasakan kegadirannya, walaupun tanpa dilihat kerana yang bercantum adalah hati dan disimpul kemas oleh tali Allah. Tidak sekali-kali terlerai oleh badai nafsu dan dunia yang menggoda.

Bayangkan bagaimana besarnya kebahagiaan dan bertuahnya kita jika terpilih untuk mendapat cinta Allah. Cinta Allah memutikkan kebahagiaan, memudarkan kepahitan. Cinta Allah melahirkan ketenangan, menyingkirkan keresahan.

“Allah itu indah dan Dia suka pada keindahan”, demikianlah ungkapan tinggi sabda junjungan Rasulullah saw pada menyatakan sifat kesempurnaan Allah SWT, suci dari sifat kekurangan. Fikirkan, indahnya cinta kerana dicipta oleh Allah Yang Maha Indah.


“Allah swt berfirman, “pasti akan mendapat cinta-Ku orang-orang yang cinta mencintai karena Aku, saling kunjung mengunjungi karena Aku dan saling memberi karena Aku” (Hadits Qudsi)

Biarlah tak mendapatkan cinta dari manusia asalkan dapat cinta dari ALLAH .. acik terukir dengan senyuman dengan akhir kata ..Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah ALLAH yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.adios :)




Share This!


9 ulasan:

Syuhada Nasya berkata...

nice la acik :)

nurpiska berkata...

belum tiba masanya kot jodoh acik sampai. semua tu ada hikmah :)

Aku Penghibur berkata...

mungkin jugak

TiraPengemis berkata...

setuju...cedih plak =(

Tieya Azmi berkata...

Allah dah tentukan jodoh kite sejak kite dalam kandungan ibu lagik . so , be strong . :)

C i k P i p i T e m b a m berkata...

nice one.. tabah ye achik.. Allah mmg suka mmberi ujian kepada hambaNya.. tu bermakna dia sayang kat kita... mencintai Allah besar faedahnya berbanding cinta manusia...

Aku Penghibur berkata...

terima kasih :)

Aku Penghibur berkata...

amin :) saya thu tpi biaselah kita manusia biasa

Papa Hero berkata...

nice writing :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails