Ticker

6/recent/ticker-posts

Kenapa Allah Berikan Kita Rasa Kecewa ?




Assalamualaikum...

Hai semua, hari nie sungguh penat kerana dengan pelbagai aktiviti dan kelas yang full giller (hehehe tapi tak gila lagi lah) Hari nie acik terpanggil untuk menaip kerana acik rasa acik perlu katakan sesuatu bila kita kecewa cinta...

Adakah cinta itu buta ???

Ada apa dengan cinta ??



cewah kemain lagi acik.. ermm ada yang bila baca di blog meluahkan perasaan kecewa cinta dan tak terlepas juga acik turut meluahkannya

Memang pedih seandainya mengalami kekecewaan kerana cinta. Cinta yang didambakan berakhir dengan sebuah pengakhiran yang baik, terputus di tengah jalan. Yang menyakitkan ialah cinta itu terbina sejak sekian lama.

Memang betul pon,cinta tak mestinya menjanjikan kebahgiaan. Sekuat mana pon cinta kita pada dia jika dia memang bukan miliki kita maka jawapannya tetap tidak. Memang hati terluka sangat bila cinta yang kita impikan tak dapat dimiliki. Sehingga air mata gugur kerana cinta itu ..erm..Kita hanya mampu merancang, tetapi Tuhan yang mengaturkan segala kesudahan.

Pedihnya kecewa cinta hanya dapat diungkapkan oleh mereka yang merasainya. Yang sudah menyesali, mungkin dah pulihkan parut lama dengan cinta baru. Bagi yang merasa kekecewaan, mungkin banyak perkara perlu dilihat dan dimuhasabah.

Pujuklah diri, putus cinta mungkin juga disebabkan:
1. Allah ingin temukan jodoh buat anda yang lebih baik.
2. Allah akn kembalikan semula dirinya bila dia jadi lebih baik atau anda jadi lebih baik.

3. Kafarah kepada dosa-dosa kita. Untuk kita lebih dekat kepada-NYA.



Sekuat mana kita setia.
Sehebat mana kita merancang.
Selama mana kita menunggu.
Sekeras mana kita bersabar.
Sejujur mana kita menerima dirinya.

Jika takdir ALLAH menentukan yg kita akan bukan dgn dirinya,Kita tidak akan bersama dengannya.Jika Allah telah menulis jodoh kita dengannya,Kita tetap akan bersama dirinya.

Kerana tulang rusuk dan pemiliknya takkan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yg tepat menurut ilmuNya, insyaALLAH.Tiada yg kebetulan melainkan semuanya telah dirancang. Dan yang sebaik-baik merancang itu adalah ALLAH S.W.T

Tapi apa yang pasti rasa kecewa yang di beri oleh ALLAH adalah untuk memberitahu kepada manusia bagaimana rasa kecewa. Kalau hidup kita sokmo bahagia mesti tak seronok dan ALLAH memberi pelbagai perasaan supaya kita merasakannya ...yang pasti Jodoh itu Rahsia ALLAH ..:)






Catat Ulasan

7 Ulasan

Unknown berkata…
menangis baca entry ni. huuu :(
selalu pjuk jgak hati, tp makin perit rasa :|
Akupenghibur.com berkata…
itu maknanya hati belum ikhlaskan sepenuhnya
Tanpa Nama berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Adz berkata…
selalu berharap bahawa jodoh itu dikembalikan apabila dia semakin baik atau diri sendiri jadi lebih baik
shahira ismail berkata…
SAYE SUKE SEMUA ENTRY KAT SINI.. AMAT BERGUNE UNTUK SAYE SEMBUHKAN LUKA DI HATI.. ;)
Unknown berkata…
Terlalu pahit knyataan ini