Ticker

6/recent/ticker-posts

Perempuan Perlu Tahu Tanda-Tanda Bila Lelaki Merajuk

Assalamualaikum


Hai semua , semakin hari semakin bersemangat acik nak menaip di blog nie, yelah kamu semua yang sudi datang ke blog acik adalah pemberi semangat. Hari nie acik “open question” kepada rakan-rakan di page acik iaitu Mohd Izahar Sabtu dan Aku Penghibur [dot] com.Kebanyakkan mereka nak tahu macam mane mereka merajuk. Soh mehh acik kongsikan.



Diam Seribu Bahasa

Dia diam saja sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiayakan atau dia anggukkan kepalanya saja. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ini. Jika benda ini berlaku, sah lah tu dia merajuk dengan kita.Dengan orang lain di boleh gelak ketawa dengan kita tak mahu berkata-kata.

Buat Tak Tahu Dengan Kamu

Jika kita minta tolong dengan dia seperti kemaskan meja ke, dia buat acuh tak acuh saja. Paling teruk, dia buat-buat tak dengar (pekak betul-betul baru tau!). Ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan saja buat kita geram tapi buat seolah-olah kita ni tak wujud.

Menolak Untuk Keluar Bersama

Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita. Dia akan bagi alasan seperti “awaksaya banjak kerja blab la la..lagipun, ada janji dengan kaan” padahal merajuk hahahaha

Masam Muka

Tindakan yang ni ialah tindakan yang paling kita geram. Dah lah tak nak cakap dengan kita dah itu nak tarik-tarik muka pulak. Tak puas hati la konon. Tapi adat la kalau orang dah merajuk. Perempuan pun lebih kurang saja! (amik hanger, gantung kat muncung dia)

Beberapa hari tak contact

Ada lelaki yang tak akan memberitahu dia dimana,buat apa dan sebagainya bila di tanye. Nak protes la tu kononnya. Kita jangan paksa dia untuk menjawab pertanyaan kita kerana confirm dia akan buat tak tahu saja!

Matikan Telefon Bimbit



Hahaha ini satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita mengganggu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan bateri kosong. Alasan dia saja, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat… Alaa, bila dah rindu call juga dia itu!

Buat Perkara Yang Perempuan Tak Suka

Beware! Ini tahap merajuk paling maksimum.. Sebab lelaki akan merajuk sampai sanggup buat apa yang perempuan tak suka. Contohnya, si lelaki akan protes dengan merokok, flirting dengan perempuan lain atau macam-macam lagi..

Mudah Terasa Dengan Kamu

Kamu cakap sikit saja, dia terasa.. Bila ada benda tak kena , mula nak naik angin.. Mungkin kamu tak perasan kalau lelaki itu dah memang jenis yang panas baran.. So, kenali dia dengan lebih sebab marah bila merajuk lagi bahaya daripada marah biasa..


Catat Ulasan

12 Ulasan

Cik Itah berkata…
ingatkan lelaki tak reti merajuk haha :D
hazanis berkata…
lelaki merajuk chomel je..hikss
Akupenghibur.com berkata…
lelaki pon pndai merajuk ...lalala jaga2 susah nk pujuk
Nong Andy berkata…
flirting dgn pempuan tu tak boleh di terima dan sila let go lelaki sebegitu..
thesilentlife berkata…
ni merajuk ke curang ni :(
✿ Nadd Zainol ✿ berkata…
Lelaki pun merajuk smpai nak off2 fone eh ?Off phone merjuk or curang ? xD
ecadwinkyasha berkata…
kekadang llki offphone sbb malas nak layan je.hahaha XD
MalizaMah berkata…
lelaki kalau merajuk mengalahkan perempuan der. stress.....
Kalau dah flirting kat pempuan lain tu sudah lebey...
♥ Izni ♥ berkata…
Lelaki merajuk camm apeee nk pjuk cam ape je.
hampeh
fatihah berkata…
Ciri2 ni sume ada ngan dia..tp xpenah plak kami declare couple or sesi luahan perasaan isi hati mading2..tp bila satu2 pkra terjadi ciri2 ni ada pd dia kecuali tutup phone..huhuhu...apa yg ada dlm hati dia ek achik..kita ni pempuan, malu lah kalu bertanya soal hati dia
imanauliya berkata…
I like it this really good information
Vimax