Ticker

6/recent/ticker-posts

Kita Di Tipu Secara Nyata Oleh Yahudi Dan Israel Tentang Susu Kambing Dan Kopi


Assalamualaikum


Sem ini acik nampaknya akan lebih "stress" untuk uruskan masa, dengan pelbagai tugasan dan aktiviti ,Semoga Allah permudahkan segala urusan. Dan sekarang acik sudah sem 3 di Uitm Shah Alam rasa sekejap saje , dah masuk tahun ke 2. Minor subject yang acik ambil adalah INC dan belajar tentang family communication. Tiba-tiba lecture acik menyentuh tentang kehidupan kita ini di pengaruhi oleh masyarakat barat dan yahudi dalam kita tak sedar.

Dalam hidup kita , kita ada" role model " yang terbaik iaitu Rasulullah Saw. Dia mengajarkan kita cara hidup, cara bercakap ,cara makan dan segalanya. Tetapi adakah kita mengikut amalannye ? dan sunnah yang patut kita ikuti ?

Kalau kita lihat , kebanyakan bayi yang baru di lahirkan akan di berikan susu ibunya dan kemudian dalam dalam beberapa tempoh waktu susu ibunya susut maka yang di berikan adalah susu formula yang di perbuat dari susu lembu. 

tahukah kamu bahawa sebenarnya kita telah di war-warkan tentang kehebatan susu lembu sampai kita terlupa bahawa sebenarnya susu kambing itu lebih baik dan lebih berkhasiat. 


Nak tahu apa Apa rahsianya susu kambing ?

Dalam kajian saintis barat, mereka mula sedar tentang kebaikan kambing berbanding lembu. Antara produk yang banyak dikaji adalah susu kambing. Dalam satu kajian di University of Granada, Doctor Javier Díaz Castro telah berjaya membuktikan bahawa susu kambing lebih baik daripada susu lembu. Susu kambing berupaya untuk menghalang penyakit ferropenic anemia (kekurangan zat besi) dan seterusnya membatu dalam menguatkan tulang. Beliau telah membuktikan bahawa susu kambing mampu memulihkan kembali mencit yang mengalami simptom ferropenic anemia selepas pengambilan susu kambing.

Banyak lagi kajian yang telah dilakukan dalam mengkaji perbezaan susu kambing dan susu lembu. Daripada segi kandungan, susu kambing kaya dengan vitamin, mineral, unsur surih, enzim, protein, asid lemak dan sebagainya. Susu kambing  juga didapati mempunyai kandungan kalsium  (32.6%) yang lebih banyak berbanding lembu (29.7% sahaja) dalam kuantiti yang sama. Kandungan asid lemak yang lebih baik juga menjadikan susu kambing sesuai untuk mencairkan kolestrol dalam salur darah. Si Tukang Tulis merasakan, orang yang pening selepas makan kambing atau minum susu kambing adalah kerana kolestrol dalam salur darah mereka cair dan menyebabkan darah mengalir dengan laju ke otak dalam masa yang singkat...Begitu juga kalau daging kambing, sebenarnya daging kambing itu lebih baik dari daging lembu .Daging lembu sebenarnya mempunyai kolestrol yang tinggi berbanding daging kambing
Kalau pergi ke israel dan negara yahudi mereka tak berikan susu lembu kepada anak-anak dan generasi muda mereka. Meraka pastikan dapat susu ibu secukupya, setelah itu bila bayi itu besar sikit di berikan susu kambing ataupon susu soya. Kita ?? nampak tak permainan mereka ?



Dan kita selalu dengar minum kopi tidak bagus untuk kesihatan,dapat banyak penyakit,kefin tak bagus dan macam-macam lagi.Acik tak hairan lah kalau orang cakap minum kopi tak bagus,itu inilah..Lagi pun Nabi muhammad SAW pn suka minum kopi selain madu dan susu. Sunnah tu !!Tapi,siapa sebenarnya yg cakap Kopi tu tak bagus?

1 ) dikatakan kopi itu tidak baik , sedangkan itu minuman nabi
2 ) Kopi dikatakan mempunyai kafein sedang kan setiap minuman dari tumbuhan mempunyai kafein , kalau kafein tidak baik mengapa kita minum air teh ?


3 ) dikatakan kafein menyebabkan otak lembab , namun kafein terdapat dalam kopi yang merangsang stimulasi otak


4 ) Dikatakan kopi boleh meyebabkan mandul , sedangkan kopi lah yang mengaktifkan rangsangan seksual


5 ) dikatakan kafein tidak baik untuk kesihatan, sedangkan dengan meminum kopi kita dapat mengelak diabetis


6 ) minuman kopi adalah para ilmuwan islam seperti IBNU SINA yang telah mencipta kopi herba dan minuman nabi , yang semestinya berkhasiat dan sesungguhnya nabi tidak pernah berbohong


7 ) kopi juga adalah minuman kegemaran yahudi dan orang barat ...pelik?? mereka yang buat fatwa , mereka juga lah minum ..sebab apa mereka tak nak manusia jadi pandai
mereka nak manusia jadi cerdik sungguh supaya kita yang ikut ni pn percaya ckp mereka


8 ) bukan untuk membandingkan...cuba kalian lihat profeser di luar negara dan cuba lihat kebanyakan usahawan cina yang maju..dan cuba pergi ke majlis esklusif , yang dihadiri orang ternama terutama dari barat minuman apa yang mereka minum ? sudah tentu kopi...


Sedarlah bahawa kita sedang di permainan oleh mereka , mereka kaut keuntungan dan tunjukkan mereka paling hebat .Ililah agenda mereka dan tak benarkan orang muslim pandai dan berjaya.Malangnya kita lebih percaya pada mereka berbanding dengan Rasullulah saw sendiri. Sama-sama kita muhasabah diri. 

Catat Ulasan

27 Ulasan

Unknown berkata…
Assalamualaikum..betul tu acik.Kita disogokkan dengan pelbagai helah dan muslihat kaum yahudi yang mana mereka sendiri mengamalkan apa yang Rasulullah saw kita amalkan.Seperti pengambilan ubat-ubatan dlm merawat penyakit sedangkan Rasulullah kita mengamalkan Habatus Sauda dimana kaum yahudi juga mengamalkan Habatus sauda..
BinMuhammad berkata…
Salam,
Permainan Yahudi sgt halus dan berpengaruh kerana mereka mengusai dunia media, teknologi dan produk utama. Sasaran mereka tentunya negara Islam.
Jika di lihat dan di kaji kehidupan mereka, ianya terarah kepada sunnah dan al-quran kerana mereka mengkaji dan memanfaatkan kebaikannya cuma mereka tidak mengakuinya.
Bersamalah kita kembali kepada sunnah dan al-quran. Hanya Rasulullah adalah contoh ikutan.


Unknown berkata…
Susah nk percaya info2 dln internet skrg..kebanyaknnya penipuan dari Yahudi semata mata..sedihnya ramai yg percaya bulat2..

*Doktor belajar tinggi2 pn termakan jgk tipu helah yahudi
Sayidah Napisah berkata…
subhanallah..betul tu! sangat bagus info ni! tq foor sharing!
ouhh rupa-rupanya acik baru sem3 kat UITM.. godluck kat sana! :)
Unknown berkata…
betul tu acikk...org yahudi ni mmg pandai menipu, byk lg benda yg diorg menipu kita....huhu..Permainan yahudi memang licik..hope kita semua mengikut sunnah Rasulullah saw...May Allah bless u...thank Q for sharing dis info..
selipar putih berkata…
betul diorang kata kopi xelok tapi tengok starbuck l mknn wajib diorang..nice entry btw acik..
Unknown berkata…
memang tipu daya yahudi ni sangat2 licik.. kalau mereka tak dapat keluarkan kita dari agama Islam. Mereka akan cari jalan lain dengan cara pesongkan cara hidup kita jauh dari cara hidup yang telah Nabi SAW syari'atkan..

#salahkan diri sendiri jugak sebab taknak kaji tentang cara hidup nabi/sunnah2 Baginda SAW...
Akupenghibur.com berkata…
walaikumusalam benar sekali tu kak .. ishh
Akupenghibur.com berkata…
wslm benar sekali.. kita kena tunjukkan kebenarannye ...
Akupenghibur.com berkata…
kadang mereka nie lebih percaya pada barat ...semua ikut telunjuk mereka akan di ikut
Akupenghibur.com berkata…
yup baru sem3 .. muda lagi cewah :)
Akupenghibur.com berkata…
amin mudah-mudahan kita dapat mengikut sunnah Rasullulah
Akupenghibur.com berkata…
thanks membace ..benar sekali... mereka mengunakan untuk kesihatan kita tapi kita di bagi benda yang kurang elok
Akupenghibur.com berkata…
benar tu ,,salah kita jugak tak nak kaji dan pertahanknnye .
Nur Nainis berkata…
Betul, saya pun ada baca pasal ni. Tipu helah mereka nak suruh kita tak ikut sunnah dan ajaran Rasulullah tapi ikut cara dia. Yang baik dia buat, yang buruk dia suruh kita buat. Semoga kita di bukakan hati dan mata untuk melihat jalan kebenaran.
Carlos Santiago berkata…
aku penggemar kopi
miss yatie berkata…
assalamualaikum, apa kabar acik,

begitu ye? mereka dengki kalau kita lebih hebat...dan kita pula, senang2 percayakan fakta mereka..padahal mereka punya agenda
Tanpa Nama berkata…
assalamualaikum ... thanks for sharing ... kak Vee mmg minum susu kambing tapi yg serbuk lah . blm pernah try yg asli ... heheheeee . sebenarnya golongan yahudi / kafir nih ambil dari Islam juga pas tu mrk wat mcm hasil kajian mrk ... sains , perubatan , astronomi , ekonomi ... segalanya bermula dari islam . sbb tuh jgn taksub sgt dgn apa shj yg dtg dr mrk , sbb islam dah jumpa dulu ...
Akupenghibur.com berkata…
benar sekali ..semoga kita di beri kekuatan untuk teruskan sunnah rasullulah
Akupenghibur.com berkata…
walaikumusalam.. khbar baik :) tulah kita kena jugak ambil tahu dan ambil serius tentang hal nie
Faridzuan berkata…
Oh. Nasiblah saya tak berapa suka minum susu-susu cair ni. Paling suka minum susu coklat atau susu soya atau yogurt je. :3
Akupenghibur.com berkata…
walaikumusalam ..mmg elok minum susu kambing :) BETUL TU KAK SETUJU
SITI berkata…
tapi AA suka susu.. hmm.. tapi susu kambing best gak.. :) boleh lah nak ubah selera..
Akupenghibur.com berkata…
jom ikut sunnah nabi
Unknown berkata…
susu soya pun sebenarnya tak baik utk badan kan? uhuuhu..tapi yahudi pukul canang benda yg bagus dia autakan fakta.. buat apa ikut telunjuk mereka kalau kta dah ada role model sendiri (Rasulullah s.a.w)
Kak iman berkata…
tapi BK xsuke smua susu walau tepung dan cair..=(
Unknown berkata…
bener itu mas bro, aku setuju.