Wajah - Wajah Pejuang Negara Yang Terkorban di Lahad Datu dan Semporna -Al Fatihah | Best Lifestyle Blog Malaysia

Pengikut

Rabu, 13 Mac 2013

Wajah - Wajah Pejuang Negara Yang Terkorban di Lahad Datu dan Semporna -Al Fatihah


Assalamualaikum

Minta maaf sebab acik tak pernah update tentang hal terjadi di sabah terutama di lahad datu dan semporna bukan bermakna acik tak amik tahu tentang hal di sana. Lebih baik acik ambil sikap berdiam dari sebarkan pekara yang salah dan tidak tepat dan memeningan kepala pembaca. Ini adalah 9 orang yang terkorban dan seorang lagi anggota tentera maut akibat kemalangan di lahad datu, jom kita berikan sedikit ruang dan waktu untuk sedekah al fatihah untuk mereka. 






Senarai anggota keselamatan terkorban
  1.     1 Mac 2013 - ASP Zulkifli Mamat, 29, dari Pasukan Polis Komando VAT 69
  2.     1 Mac 2013 -    Sjn Sabaruddin Daud, 46, dari Pasukan Komando VAT 69
  3.     2 Mac 2013 -     ACP Ibrahim Lebar, 52, dari Cawangan Khas Bukit Aman.
  4.     2 Mac 2013 -    ASP Michael Padel, 36, dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Semporna
  5.     2 Mac 2013 -     Sjn Abdul Azis Sarikon, 48, dari Pasukan Gerakan Am Tawau.
  6.     2 Mac 2013 -     L/Kpl Mohd Azrul Tukiran, 27, dari Pasukan Gerakan Am Tawau
  7.     2 Mac 2013 - Sjn Detektif Baharin Hamit, 49, dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sabah
  8.     2 Mac 2013 - Kpl Salam Tugiran, 42, dari Ibu Pejabat Polis Daerah Tawau
  9.     12 Mac 2013 - Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24, dari Batalion 7 RAMD Tawau.
  10. Allayarham Prebet Ahmad Farhan Ruslan, 21 ATM

  

Share This!


31 ulasan:

Unknown berkata...

Al-Fatihah buat mereka semua ..

kadang2 risau jugak terfikirkan abang2 saya yg sedang terlibat dalam ops Daulat kat sana.. tapi kena redha kerna mereka sedang jalankan tanggungjawab mereka.. Hanya mampu doakan yg terbaik utk mereka di kejauhan ini ..

nabila biela berkata...

sedigh..moge mereka ditempat brsam org yg soleh

Akupenghibur.com berkata...

yeke...doakan abg dan mereka yang terlibat itu selamat dan

mrpolie berkata...

Al-Fatihah..

Akupenghibur.com berkata...

memang sedih ... tapi insyaALLAH mereka di tempat sebaris pejuang agama

bicara mak dara berkata...

AL Fatihah buat mereka pejuang negara :(

Unknown berkata...

Alfatihah buat mereka semua..takut juga nak update pasal ni takut nnti tersalah cakap..

BinMuhammad berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
BinMuhammad berkata...

Salam, Innalillah...
Demi mempertahankan negara, Gugurnya mereka sudah pasti tempatnya... Insyaallah mati syahid...
Gugurnya kita? Janganlah gugur sia-sia di jalan raya kerana merempit!

Insyaallah...Semoga keamanan di sabah segera dikecapi semula.

noraqilahjohari berkata...

innalillahiwainnailaihirojiun..
semoga mereka ditempatkan dalam golongan org2 yg syahid. Aamiin.

terima kasih pejuang negara. Jasamu dikenang.

Akupenghibur.com berkata...

betul tu kadang salah info ... habis lah

Akupenghibur.com berkata...

walaikumusalam... jangan kita sia2 kan nikmat hidup yang di berikan... yelah merempit itu bukan pilihan kita.. say no to merempit

Akupenghibur.com berkata...

amin .. mudah mudahan mereka aman di sana

Farah Waheda Wahid berkata...

al-Fatihah buat mereka...

naomei berkata...

Dengan izin Allah cik akak datang lagi untuk tinggalkan komen...hihi...

Cik akak pun tak pernah post apa tentang sabah nie...bukan cik akak tak pernah ambil tahu...cuma cik akak takut tengok pepecahan yang sebegini...Lebih-lebih lagi melibatkan umat Islam..rasanya memang tak tahu nak cakap..cuma cik akak hanya mampu berdoa semoga Allah sentiasa melindungi sabah :) amin...

Al-fatihah...

Unknown berkata...

Al-Fatihah buat pejuang2 negara...Semoga roh mereka dicucuri rahmat...Aamiin...huhu

Mawardi yunus berkata...

Alfatihah buat pejuang2 negara.. semoga roh mereka ditempatkan di kalangan yang soleh

Unknown berkata...

alfatihah buat mereka yg terkorban.....

Faridzuan berkata...

Moga roh-roh perwira yang gugur ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Ada lagi seorang tentera ATM, terkorban dalam nahas jalan raya di jalan Tunku Lahad Datu. Dah berapa kali saya menangis sejak insiden 1 Mac tu.

Akupenghibur.com berkata...

betul tu cik akak ..kita berdoa saje untuk mereka di sana

Awanama berkata...

Al-Fatihah..

salah seorang yang terkorban adalah kawan abang ss. semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman. amin

Akupenghibur.com berkata...

af fatihah .. semoga mereka di tempatkn dikalangan org yg beriman :)

Akupenghibur.com berkata...

af fatihah .. semoga mereka di tempatkn dikalangan org yg beriman :'(

Akupenghibur.com berkata...

ooo farid orang lahad pastinye akn lebih merasai

Akupenghibur.com berkata...

ooo yeke semoga di aman di sana ..ermmm sedihnye

Nur Nainis berkata...

Innalillah..dan takziah. Sedih sangat..Semoga arwah di tempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Sungguh besar jasa mereka berjuang untuk negara, bangsa dan agama.

Sayidah Napisah berkata...

al-fatihah.

Unknown berkata...

akhirnya dapat jgak komen..huhu..loading betul.. :) salam takziah buat keluarga mangsa..dan tak lupa al-fatihah buat para parajurit yg terkorban ..pengorbanan mereka tak ternilai..sanggup berkorban utk pertahankan negara yg dah merdeka dari anasir luar..

Unknown berkata...

Zam harap smua ini akan berakhir dgn cepat

Aimacomel berkata...

Al fatihah buat mereka. Moga mereka ditempatkan dlm kalangan org beriman..

Adzim Zakaria berkata...

Bukan 10 orang ke? Sorang lagi (Ahmad Farhan Roslan, 21)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails