Pengikut

Rabu, 19 Jun 2013

Wordless Wednesday # 16 : Perempuan Bertudung Kena Jaga Akhlak Dan Kata-Kata

Assalamualaikum

perempuan  bertudung
credit to:  comicstriperblogspot.com

Share This!


22 ulasan:

AiSyA LiEzA berkata...

hahaha..betul tu... cntik peribadi.. cntik akhlak n smua.. ^_^

Farah Waheda Wahid berkata...

betul tu...agreee.... ramai jer yang kat luar sana bertudung tapi bila keluar satu ayat dari mulut mak aih... macam mulut petir dan longkang...great piece of reminder..marilah kita sama2 muhasabah diri...

NANG NOR AZIMAH LONG NADZRI berkata...

haha , kalau mak mertua dengar boleh kena heart attack ni

Nao Mei berkata...

hahaha...memang kebiasaan cam tu lah acik...

Kathy Rbain berkata...

tersedak lelaki tu dengar awek tu memaki..hehehe..

inche hlovate berkata...

haha betul tu..bila dah bertudung ni kena la jaga adab-adab semua tu

Nory Zoulkefle berkata...

hahahaah...
kalau cantik luar, kena lah cantik dalam sekali kan..
lagi2 yang bertudung, kena sentiasa jaga peradaban dan percakapan...

Mizz Aiza berkata...

peringatan untuk diri akak juga.. sebab akak pun mulut celupar juga kadang-kadang tu.. huhu.. thanks acik..

Bin Muhammad berkata...

Penampilan tidak mencerminkan keperibadian...
Lelaki atau perempuan, jagalah sikap anda kerana penampilan mencerminkan bangsa dan agama.

Nies alhaQ berkata...

Allah. Cantik dah, cuma tutur kata je perlu dipercantikkan lagi. Wanita ni perhiasan terindah, sebaik2 wanita adalah wanita solehah. :)

cik yaya berkata...

hehehe..
tetibe ayat tu yang muncul..
betul tu acik..
sebagai muslimah..
kita harus bersopan..
sebab apa yang kita lakukan diperhatikan oranf sekeliling..

boni kacak berkata...

hehehe. ini adalah fakta... :)

NIL syaffieyna berkata...

bahahhahaha lawak acikk ni

Vee Lea berkata...

Wootss. Bahaya nih. Hahaa.

Mieza Jhaa K berkata...

Hahaha....tergelak baca... babi pn gila jgk...adoiii

Mieza Jhaa K berkata...

Sy xpernah teringin ajar mulut utk sebut perkataan tu walaupun sedang marah...inikan pula time borak2.. tp budak zaman skrg biasa je sebut..

krole berkata...

seriusly bro hihihi lawak kartun tu, tapi penuh bermakna...sebab begitula realiti muslimah kta kala ini... ada sekali krole terjumpa wanita macam ni...sekali pandang kalah dress yuna, tapi mulut...pergh! semua nama binatang haram dia sebut bila bertutur dengan sahabat2nya waktu tu...waktu tu krole pula terasa malu, sebab kat sana ada auntie2 cina...tak pasal2 nnt diaorang anggap orang islam ni lancang mulutnya...sedangkan krole ni, tak reti nak bercakap macam tu...hm...dunia oh dunia...pabila da akhir zaman, ingat mengingatilah sesama kita agar dijauhkan dari perkara2 seperti ini.

S.K.A berkata...

ha3..stiap kali tgok gmbar ni msti gelak :)

Hatimi Tahirruddin berkata...

kihkihkih....mmg ada juga yg camni...apa2 pun percakapan memerlukan latihan...kena kurgkan kata2 yg mencarut....kalau dah terbiasa, mcm dalam gambar tu la jadinya nanti....

veesandii berkata...

hahahaaa ... tersembur trus bro tu yer ...

BUNDA a.k.a KN berkata...

assalam,

bercakap siang pandang2, bercakap malam dengar2..

Remy hazza berkata...

kena cermin diri sebelum berkata2......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails