Pengikut

Rabu, 19 Jun 2013

Wordless Wednesday # 16 : Perempuan Bertudung Kena Jaga Akhlak Dan Kata-Kata

Assalamualaikum

perempuan  bertudung
credit to:  comicstriperblogspot.com

Share This!


22 ulasan:

  1. hahaha..betul tu... cntik peribadi.. cntik akhlak n smua.. ^_^

    BalasPadam
  2. betul tu...agreee.... ramai jer yang kat luar sana bertudung tapi bila keluar satu ayat dari mulut mak aih... macam mulut petir dan longkang...great piece of reminder..marilah kita sama2 muhasabah diri...

    BalasPadam
  3. haha , kalau mak mertua dengar boleh kena heart attack ni

    BalasPadam
  4. hahaha...memang kebiasaan cam tu lah acik...

    BalasPadam
  5. tersedak lelaki tu dengar awek tu memaki..hehehe..

    BalasPadam
  6. haha betul tu..bila dah bertudung ni kena la jaga adab-adab semua tu

    BalasPadam
  7. hahahaah...
    kalau cantik luar, kena lah cantik dalam sekali kan..
    lagi2 yang bertudung, kena sentiasa jaga peradaban dan percakapan...

    BalasPadam
  8. peringatan untuk diri akak juga.. sebab akak pun mulut celupar juga kadang-kadang tu.. huhu.. thanks acik..

    BalasPadam
  9. Penampilan tidak mencerminkan keperibadian...
    Lelaki atau perempuan, jagalah sikap anda kerana penampilan mencerminkan bangsa dan agama.

    BalasPadam
  10. Allah. Cantik dah, cuma tutur kata je perlu dipercantikkan lagi. Wanita ni perhiasan terindah, sebaik2 wanita adalah wanita solehah. :)

    BalasPadam
  11. hehehe..
    tetibe ayat tu yang muncul..
    betul tu acik..
    sebagai muslimah..
    kita harus bersopan..
    sebab apa yang kita lakukan diperhatikan oranf sekeliling..

    BalasPadam
  12. hehehe. ini adalah fakta... :)

    BalasPadam
  13. Wootss. Bahaya nih. Hahaa.

    BalasPadam
  14. Hahaha....tergelak baca... babi pn gila jgk...adoiii

    BalasPadam
  15. Sy xpernah teringin ajar mulut utk sebut perkataan tu walaupun sedang marah...inikan pula time borak2.. tp budak zaman skrg biasa je sebut..

    BalasPadam
  16. seriusly bro hihihi lawak kartun tu, tapi penuh bermakna...sebab begitula realiti muslimah kta kala ini... ada sekali krole terjumpa wanita macam ni...sekali pandang kalah dress yuna, tapi mulut...pergh! semua nama binatang haram dia sebut bila bertutur dengan sahabat2nya waktu tu...waktu tu krole pula terasa malu, sebab kat sana ada auntie2 cina...tak pasal2 nnt diaorang anggap orang islam ni lancang mulutnya...sedangkan krole ni, tak reti nak bercakap macam tu...hm...dunia oh dunia...pabila da akhir zaman, ingat mengingatilah sesama kita agar dijauhkan dari perkara2 seperti ini.

    BalasPadam
  17. ha3..stiap kali tgok gmbar ni msti gelak :)

    BalasPadam
  18. kihkihkih....mmg ada juga yg camni...apa2 pun percakapan memerlukan latihan...kena kurgkan kata2 yg mencarut....kalau dah terbiasa, mcm dalam gambar tu la jadinya nanti....

    BalasPadam
  19. hahahaaa ... tersembur trus bro tu yer ...

    BalasPadam
  20. assalam,

    bercakap siang pandang2, bercakap malam dengar2..

    BalasPadam
  21. kena cermin diri sebelum berkata2......

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails