Jika Hutang PTPTN Tak Di Lunas Tak Boleh Kawin ? |Wordless Wednesday # 20 | Best Lifestyle Blog Malaysia

Pengikut

Rabu, 28 Ogos 2013

Jika Hutang PTPTN Tak Di Lunas Tak Boleh Kawin ? |Wordless Wednesday # 20


Assalamualaikum 



Berkenaan entri ini, hanyalah rekaan dan gurauan semata-mata ,hanya minta pandangan kamu semua "Jika " dan "Kalau"

Share This!


40 ulasan:

Unknown berkata...

Ni tuju kat pihak lelaki saja kan.. hehe.. yang perempuan tak pa kan?? Hehe..Satu lagi nak tanya ustaz penghibur.. Kalau PTPTN tak habis bayar.. boleh tak nak naik fardu Haji?? Sedangkan duit untuk ke Tanah suci dah ada.. Tapi PTPTN tak habis bayar lagi.. macam mana yer??

Cik Yaya berkata...

salam..

nasib baik la kita xde utangn ngn PTPTN..
utang dgn agensi len tp tu pon tgl bpe je lg..heeee ;p

||aLeaSaRa|| berkata...

hahaha dapat dah title ustaz penghibur,acik.nasib baiklah masa kak lea study dulu,abah bayar penuh,takda apply ptptn.kadang2 kesian jugak tengok adik kak lea,dapat gaji mana nak bayar kereta,ptptn lagi,mana nak saving untuk kawin lagi huuh....

Adhie berkata...

komitmen gak ni...mana lagi bayar hutang kereta, rumah, kredit kad...sebut hantaran 10K dah nak pengsan dengar hehehe

Unknown berkata...

Hahhha...naseb baik wan dah kawin. PTPTN pun tinggal sket ja lagi. Huhuhu

Cik Itah berkata...

betul betul ke ni? haha kalau macam tu sy tak boleh kawin la tu sebabny masih berhutang rm15k xoxo :D

Unknown berkata...

ni yang lemah ni. ....

kisah si dairy berkata...

RAMAI LER BUJANG SAMPAI KETUA...

Akupenghibur.com berkata...

maaf yer puteri airyn acik nie bukan ustaz :) rasanya tak masalah selagi bayar bulanan.. kalau ada duit lebih bayarlah dulu kan kerajaan ada bagi diskaun dan takut nanti nak keluar negara di tahan pula (jika tak bayar langsung)

entri ini hanya "joking" saje :)

Akupenghibur.com berkata...

walaikumusalam yeke :) ahamdulilah :)

Akupenghibur.com berkata...

hehehe itulah perjuangan yang perlu kami hadapi kena bayar semua.. lagipon kita yang yang ambil pinjaman ,PTPTN tak paksa jadi kena tanggung la

Akupenghibur.com berkata...

hehehehhe betul tu ,tapi ini hanya gurauan "kalau" je

Akupenghibur.com berkata...

hahahaha naseb baik :)

Akupenghibur.com berkata...

ehh tak adalah hanya "kalau " saje... orang kata gurauan saje

Akupenghibur.com berkata...

hahahhahahahahha naseb badan :)

Addasyuhadadisini berkata...

memang ramai la yang kawin lambat..ataupun nikah di siam..wuwuwuw.. :))

BinMuhammad berkata...

Alamatnye ramailah yang membujang, nak kahwin pi Siam!...hehe

adarain berkata...

hahahaha..abisla lelaki macam nie...banyak zina berlaku.

Unknown berkata...

ramai la tak kawin kalau ada undang2 macam nie hehe

Karen Monica berkata...

ramai la yang membujang kalau betul-betul jadi macam ni..hehe. Tapi apa sahaja yang kita pinjam, perlu dibayar balik kan acik :)

Adhie berkata...

kalau betul macam mana agaknya yer huhuhu

Farah berkata...

kalau btul2 apply gini memang la berat, tapi apa keadaan pun dh nama pun pinjam, mmg kena bayar juga akhirnya :)

naomei berkata...

Kalau dah nama hutang kenalah bayar kan...huhu...
Karang tak dihalalkan...mati nanti kena tanggung sendiri...hihi

Unknown berkata...

Nasib baik saya study x pinjam PTPTN.. Huhu :D

Unknown berkata...

owh macam tu.. Tq beri pandangan..bab hutang-hutang ni kadang-kadang banyak dalil.. Tapi hutang PTPTN memang kena bayar.. Kalau hutan Pa & Ma saja, anak-anak boleh budi bicara.. hehe..Erin pun salah seorang penerima PTPTN.. Hmm..dok bayar jugak..Wlaupun kadang-kadang gaji tidak mencukupi..

Tanpa Nama berkata...

heheheheh..kalaulah betul...

Hazmin Hamudin berkata...

Nak kawin pun kena settle ptptn alamatnya lagi berlambak la kes maksiat dan rogol sana sini berleluasa.

Fiza Aizzawa berkata...

berat la kalu cm ney..huhu

Khir Khalid berkata...

Aduii berat ni.. makin ramailah yg lari ke siam nnti jawab nya.. :D

Unknown berkata...

kalau cmni makin femesla org kawin kat siam tu :)

Unknown berkata...

hihihi, ok kot, nak kawin reti pulak simpan duit ye, bab nak bayar hutang ptptn tak boleh pulak.... hihi

Unknown berkata...

ramailah lelaki yg mengamuk klu xboleh kawen sbb PTPTN.. haha
ramai sakit ati bila byr PTPTN sbb interest tinggi sgt..

Unknown berkata...

alamaknya makin ramai la yang membujang...hehehe

Tetamu Istimewa berkata...

Kalau macam ni, ramailah yang membujang.

Unknown berkata...

Berat nanang..hihi..lambatla kahwin kalau gini gayanya..hee...

nor berkata...

Adoyai, janganlah dipraktikkan :).

Unknown berkata...

hutang wajib dibayar walau tidak dituntut.. hehe~

Unknown berkata...

Hutang apapun..memang kita wajib bayar..kan..apatah lagi hutang ptptn yg digunakan untuk menyambung pelajaran...takut tak berkat ilmu bila tak terbayar...

kalau tak bayar susahlaa.....
Jika dimansuhkan..susah la orang yang nak sambung belajar...tapi tak ada RM...

x0x0 ^_^
Bertuahnya tinggal dan lahir sebagai anak Melayu Islam Malaysia

Fais-SKA berkata...

ha3..ni kalau betol..xthu la cmne..rusuhan la kot berlaku nti :D

Maria Firdz berkata...

Makin berleluasalah ank luar nikah dan mksiat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails