Pengikut

Rabu, 28 Ogos 2013

Jika Hutang PTPTN Tak Di Lunas Tak Boleh Kawin ? |Wordless Wednesday # 20


Assalamualaikum 



Berkenaan entri ini, hanyalah rekaan dan gurauan semata-mata ,hanya minta pandangan kamu semua "Jika " dan "Kalau"

Share This!


40 ulasan:

  1. Ni tuju kat pihak lelaki saja kan.. hehe.. yang perempuan tak pa kan?? Hehe..Satu lagi nak tanya ustaz penghibur.. Kalau PTPTN tak habis bayar.. boleh tak nak naik fardu Haji?? Sedangkan duit untuk ke Tanah suci dah ada.. Tapi PTPTN tak habis bayar lagi.. macam mana yer??

    BalasPadam
    Balasan
    1. maaf yer puteri airyn acik nie bukan ustaz :) rasanya tak masalah selagi bayar bulanan.. kalau ada duit lebih bayarlah dulu kan kerajaan ada bagi diskaun dan takut nanti nak keluar negara di tahan pula (jika tak bayar langsung)

      entri ini hanya "joking" saje :)

      Padam
    2. owh macam tu.. Tq beri pandangan..bab hutang-hutang ni kadang-kadang banyak dalil.. Tapi hutang PTPTN memang kena bayar.. Kalau hutan Pa & Ma saja, anak-anak boleh budi bicara.. hehe..Erin pun salah seorang penerima PTPTN.. Hmm..dok bayar jugak..Wlaupun kadang-kadang gaji tidak mencukupi..

      Padam
  2. salam..

    nasib baik la kita xde utangn ngn PTPTN..
    utang dgn agensi len tp tu pon tgl bpe je lg..heeee ;p

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikumusalam yeke :) ahamdulilah :)

      Padam
  3. hahaha dapat dah title ustaz penghibur,acik.nasib baiklah masa kak lea study dulu,abah bayar penuh,takda apply ptptn.kadang2 kesian jugak tengok adik kak lea,dapat gaji mana nak bayar kereta,ptptn lagi,mana nak saving untuk kawin lagi huuh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe itulah perjuangan yang perlu kami hadapi kena bayar semua.. lagipon kita yang yang ambil pinjaman ,PTPTN tak paksa jadi kena tanggung la

      Padam
  4. komitmen gak ni...mana lagi bayar hutang kereta, rumah, kredit kad...sebut hantaran 10K dah nak pengsan dengar hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehhe betul tu ,tapi ini hanya gurauan "kalau" je

      Padam
    2. kalau betul macam mana agaknya yer huhuhu

      Padam
  5. Hahhha...naseb baik wan dah kawin. PTPTN pun tinggal sket ja lagi. Huhuhu

    BalasPadam
  6. betul betul ke ni? haha kalau macam tu sy tak boleh kawin la tu sebabny masih berhutang rm15k xoxo :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehh tak adalah hanya "kalau " saje... orang kata gurauan saje

      Padam
  7. RAMAI LER BUJANG SAMPAI KETUA...

    BalasPadam
  8. memang ramai la yang kawin lambat..ataupun nikah di siam..wuwuwuw.. :))

    BalasPadam
  9. Alamatnye ramailah yang membujang, nak kahwin pi Siam!...hehe

    BalasPadam
  10. hahahaha..abisla lelaki macam nie...banyak zina berlaku.

    BalasPadam
  11. ramai la tak kawin kalau ada undang2 macam nie hehe

    BalasPadam
  12. ramai la yang membujang kalau betul-betul jadi macam ni..hehe. Tapi apa sahaja yang kita pinjam, perlu dibayar balik kan acik :)

    BalasPadam
  13. kalau btul2 apply gini memang la berat, tapi apa keadaan pun dh nama pun pinjam, mmg kena bayar juga akhirnya :)

    BalasPadam
  14. Kalau dah nama hutang kenalah bayar kan...huhu...
    Karang tak dihalalkan...mati nanti kena tanggung sendiri...hihi

    BalasPadam
  15. Nasib baik saya study x pinjam PTPTN.. Huhu :D

    BalasPadam
  16. heheheheh..kalaulah betul...

    BalasPadam
  17. Nak kawin pun kena settle ptptn alamatnya lagi berlambak la kes maksiat dan rogol sana sini berleluasa.

    BalasPadam
  18. Aduii berat ni.. makin ramailah yg lari ke siam nnti jawab nya.. :D

    BalasPadam
  19. kalau cmni makin femesla org kawin kat siam tu :)

    BalasPadam
  20. hihihi, ok kot, nak kawin reti pulak simpan duit ye, bab nak bayar hutang ptptn tak boleh pulak.... hihi

    BalasPadam
  21. ramailah lelaki yg mengamuk klu xboleh kawen sbb PTPTN.. haha
    ramai sakit ati bila byr PTPTN sbb interest tinggi sgt..

    BalasPadam
  22. alamaknya makin ramai la yang membujang...hehehe

    BalasPadam
  23. Kalau macam ni, ramailah yang membujang.

    BalasPadam
  24. Berat nanang..hihi..lambatla kahwin kalau gini gayanya..hee...

    BalasPadam
  25. Adoyai, janganlah dipraktikkan :).

    BalasPadam
  26. hutang wajib dibayar walau tidak dituntut.. hehe~

    BalasPadam
  27. Hutang apapun..memang kita wajib bayar..kan..apatah lagi hutang ptptn yg digunakan untuk menyambung pelajaran...takut tak berkat ilmu bila tak terbayar...

    kalau tak bayar susahlaa.....
    Jika dimansuhkan..susah la orang yang nak sambung belajar...tapi tak ada RM...

    x0x0 ^_^
    Bertuahnya tinggal dan lahir sebagai anak Melayu Islam Malaysia

    BalasPadam
  28. ha3..ni kalau betol..xthu la cmne..rusuhan la kot berlaku nti :D

    BalasPadam
  29. Makin berleluasalah ank luar nikah dan mksiat...

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails