Keadaan Terkini Di Mesir Dan Doakanlah Mereka Di Sana | Best Lifestyle Blog Malaysia

Pengikut

Jumaat, 16 Ogos 2013

Keadaan Terkini Di Mesir Dan Doakanlah Mereka Di Sana


 Assalamualaikum

Alhamdulilah hari ini kita ketemu lagi di penghulu segala hari , kita sedang gembira menyambut hari raya tetapi ada berduka dan berjuang di agama. Kita tak mampu nak nak pergi sana untuk berjuang tetapi kami mampu berdoa untuk mereka. 

Berikut merupakan statistik akibat daripada serangan menggila pihak keselamatan mesir hari ini:

Lebih 30 ulama Al-Azhar syahid.
Lebih 2500 orang awam syahid.
Lebih 3000 ditangkap.
Lebih 10000 cedera parah.
Lebih 200 wartawan dibunuh.

Lebih memilukan seorang ibu bersama bayinya digilis hidup-hidup oleh kereta perisai tentera. Pihak tentera membakar khemah melalui serangan udara menyebabkan ramai yang terbakar hidup-hidup. Puluhan bayi maut terhidu gas beracun, dan 2 hospital lapangn ditutup oleh tentera bagi menghalang orang ramai mendapatkan rawatan, dan banyak lagi. Ya Allah hebatnya ujianMu ini, beruntungnya mereka yg telah mendapat syahid disisiMu :')

1973 merupakan tahun terakhir tentera Mesir terlibat dalam perang dengan Israel, dan tahun 2013 merupakan detik hitam bersejarah buat tamadun Mesir apabila sekali lagi tentera Mesir diturunkan dalam "perang membunuh anak bangsa seagama mereka sendiri" 

Mari kita baca qunut nazilah 



Ya Allah! Ya Qahhar ! Ya Jabbar ! Ya Muntaqim ! Ya Dzal Jalali wal ikram! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! bantulah saudara-saudara kami Dr Morsi dan Ikhwanul Muslimin di Mesir dan di semua tempat.

Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.

Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka.

Ya Allah! berilah mereka kepakaran membuat senjata untuk menghadapi musuh-musuhMu.

Ya Allah! tepatkanlah bidikan Senjata mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka.

Ya Allah! satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka.

Ya Allah! jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami.

Ya Allah! tolonglah kaum muslimin yang terzhalimi di Mesir dan semua tempat.

Ya Allah! tolonglah Ikwanul Muslimin dan perbaikilah hubungan mereka.

Ya Allah! binasakanlah Para Munafiqin Yang Bersongkol dengan Zionis Israel+ Syiah dan Mustakbirin Amerika goncangkanlah dan hancurkan mereka.

Ya Allah! cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka.

Ya Allah! janganlah Engkau memberikan kedudukan yang baik bagi mereka di muka bumi ini.

Ya Allah! lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka.

Ya Allah! hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka Ya Allah!

Kasihanilah saudara-saudara kami Ya Allah! Perkenankanlah Permintaan Kami, Aamiin Aamiin Aamiin Allahumma Aamiin.. 

Share This!


37 ulasan:

sizziey darliana berkata...

Allahuakbar.... Aamiin ya Rabb ..

Farah Waheda Wahid berkata...

sama2lah kita berdoa buat mereka....

Khir Khalid berkata...

Doa itu senjata mukmin, semoga Allah turunkan pertolongan kepada mereka.. aminnn. Allahuakbar!

fyna ahmad berkata...

tak sanggup nak tengok. kita doakan yang terbaik untuk mereka kan.

jie susanos berkata...

semoga rakyat mesir dilindungi..

Akak Kembang berkata...

memang sedey melihat kesengsaraan mereka. Hanya doa diiring buat mereka.

Tanpa Nama berkata...

semoga saudara seagama di lindungi Allah....

Unknown berkata...

Ya Allah..berila kekuatan kepada mereka..

Unknown berkata...

Allahuakbar...

Shahrul Yusof berkata...

Masalah politik di Mesir sangat rumit disebabkan 'tangan-tangan ghaib' kuasa besar dunia yang ingin menguasai rantau Arab. Punca pokok kepada permasalahan ini adalah usaha penguasaan mereka terhadap kekayaan hasil bumi wilayah Arab serta lokasi strategik Mesir dalam kedudukannya di dalam peta dunia di samping terusan Suez nya.

Cuma, amat sedih apabila mengenangkan nasib rakyat Mesir yang diperlakukan sewenang-wenangnya tanpa belas oleh golongan tentera-tentera mereka yang telah dibutakan mata hati mereka setelah menjadi 'tools' kepada kuasa-kuasa besar.

Lieza Nordin berkata...

hanya doa y mmpu dikirimkan agar mereka tabah :')

BinMuhammad berkata...

Semoga Allah melindungi mereka yang benar dan semoga kedamaian segera kembali.

Unknown berkata...

ya allah.... semoga dipermudahkan semuanya di sana.. amin..

Azwar Syuhada berkata...

Semoga mereka sentiasa dilindungi. Sama-samalah kita mendoakan mereka..

Unknown berkata...

Masya-Allah.. Sungguh sadis kekejaman tentera Mesir..

Unknown berkata...

sedih, geram, pilu, marah..
macam-macam perasaan ada..

betapa zalimnya tentera MEsir ni!

Semoga Allah melindungi mereka-mereka yang tidak berdosa.

Akupenghibur.com berkata...

amin ya Allah :)

Akupenghibur.com berkata...

yup :) sama-sama kita berdoa

Akupenghibur.com berkata...

amin ya Allah

Akupenghibur.com berkata...

betul tu ...doakan mereka di sana

Akupenghibur.com berkata...

amin ya Allah

Akupenghibur.com berkata...

betul tu , tugas kita untuk mendoakan mereka

Akupenghibur.com berkata...

amin ya Allah ..supaya Allah lindungi mereka

Akupenghibur.com berkata...

amin ya Allah

Akupenghibur.com berkata...

tepat sekali,, semoga Allah lindungi pihak yang benar

Akupenghibur.com berkata...

mari kita doakan mereka

Akupenghibur.com berkata...

amin ya Allah ,,,semoga segalanya kembali ke sedia kala

Akupenghibur.com berkata...

amin ya Allah

Akupenghibur.com berkata...

amin ya Allah

Akupenghibur.com berkata...

semoga mereka di tempaktkan di kalangan orang beriman dan syahid di sisi Allah

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Apa yg trjadi di sana setiap hri, mmg mbuatkan kita rasa sedih & marah.. semoga Allah menerima mereka semua sbgai shuhada.. Aminn

PS.. jemput ke blog ya : Blogger Sekalian, Tolong Zam Sound Budak Blogger Baru Ni Boleh Tak?

Tetamu Istimewa berkata...

Amin. Moga mereka ini dalam perlindungan Allah SWT.

Unknown berkata...

doa mmg senjata kita.. amin,,, moga mereka tabah menegakkan islam,,, amin2

Fais-SKA berkata...

Amin Ya Allah..hm truk sgt mesir skrg ni..Allahurabbi :( sedih tgok..sbarlah wahai org2 yg benar..Allah sntiasa bersamamu..

Dzureen Darwis berkata...

Amiin :(

Unknown berkata...

semoga Allah memberi kekuatan dan ketabahan kepada mereka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails