Pengikut

Khamis, 24 Oktober 2013

Amalan Doa Untuk Perlindungan Diri Dari Ganguan Syaitan Dan MaklukNya



Assalamualaikum

Hari ini sangat terkejut dengan kes tembak menembak dan tikam menikam dengan sesuka hati. Dah tak ada perasaan takut lagi , seolah-olah menganggap bunuh itu pekara yang biasa. Sekarang ini, boleh di katakan setiap minggu pasti kes kematian, kes yang paling popular buat masa itulah tentulah kes tentang seorang wanita yang mati di tembak dari jarak dekat di ambank subang jaya itu.

Dan ramai yang update status untuk menyatakan mereka takut sebab malaysia sudah tidak aman ?

Dari kita menaip di laman sosial tentang kekuatiran kita tentang kes-kes ini, apa kata kita bermohon pada Allah dan mengamalkan ajarannya. Bermohon pada Allah agar diri kita dilindungi Allah dan begitu juga keluarga kita. Ini acik sertakan dalam bacaan rumi ,jika ingin bahasa arabnya boleh di cari di google.  Bacaan itu adalah untuk rutin harian kita .

Maka Bacalah :

Al Ikhlas, Al Falaq, An Nas.
(3x sesudah Solat Subuh, Solat Maghrib, dan Sebelum Tidur)

Ayat Kursi
(Sesudah solat, dan sebelum Tidur)

Doa :
 
A’uudzubi kalimatillahi tammati minsyarri maa kholaq
Aku berlindung dengan kalimat-kalimat Allah yang sempurna, dari kejahatan mahlukNya
(3x Sesudah subuh dan Sesudah Magrib)
 
Riwayat hadits :
 
khaulah binti Hakim, “Saya mendengar Rasulullah bersabda. “barang siapa ada di suatu tempat kemudian membaca doa itu. Maka tidak ada suatu apapun yang membahayakannya sampai ia meninggalkan tempat itu.”(HR. Muslim).

Dari Abi Hurairah RA, sesungguhnya Nabi SAW bersabda " Barangsiapa yang di waktu petang mengucapkan tiga kali, maka segala racun dan binatang penyengat yang beracun tidak akan membahayakannya pada malam itu" (HR At Tirmidzi dan Ahmad)
 
Doa :
 
Bismillahilladzii laa yadhurru ma asmihi syai’un fil ardhi walaa fissama’i wahuwassami’ul ‘aliim
“Dengan nama Allah yang tidak ada apapun akan membahayakan atas namaNya, baik di langit maupun di bumi, dan Dia Maha mendengar lagi Maha Mengetahui” 
(3x Sesudah subuh dan Sesudah Magrib)

Riwayat Hadits :
 
Dari Ustman bin Affan RA berkata: Rasulullah SAW bersabda: Tiada seorang hambapun yang mengucapkan setiap pagi dan petang sebanyak tiga kali, pasti tidak ada sesuatupun yang dapat membahayakannya"
(HR Abu Dawud dan Tirmidzi)

Doa Perlindungan dari musibah :
 
Alloohumma anta robbi laa ilaaha illa anta, ‘alaika tawakkaltu wa anta robbul ‘arsyil azhiim. Maasyaa alloohu kaana wamaa lam yasya’lam yakun. Laa hawla walaa quwwata illaa billaahil ‘aliiyyil ‘azhiimi, a’lamu annallaaha ‘alaa kulli syai’in qodiir, wa annallooha qod ahatho bikulli syai’in ‘ilmaan. Alloohumma inni a’uudzubika min syarri nafsi, wamin syarri kulli daabbatin anta khidzumbinaa shiyatihaa. Inna robbi ‘alaa shirootim mustaqiim.
 
Ya Allah, Engkau adalah Tuhanku. Tiada Tuhan selain Engkau. KepadaMu aku bertawakal, dan Engkau Tuhan pemilik ‘Arasy yang agung. Apa yang dikehendaki Allah pasti terjadi, dan apa yang tidak dikehendakiNya pasti tidak akan terjadi. Tiada daya dan kekuatan kecuali Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Besar. Aku tahu bahwasanya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu, dan bahwasanya ilmu Allah meliputi segala sesuatu. Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kejahatan diriku, dan dari kejahatan mahluk yang berada dalam kekuasaanMu. Sesungguhnya Tuhanku selalu menunjukkan jalan yang lurus.
 
(Setiap Pagi dan Petang)

Riwayat hadits :
 
Diriwayatkan dari Thalaq bin habib, dari Abu Darda’, Rasulullah saw bersabda :
 
Barang siapa membacanya di awal siang (Pagi/Dhuha), dia tidak akan ditimpa musibah sampai petang, dan barang siapa membacanya di akhir siang (Petang/Setelah Ashar), maka dia tidak akan tertimpa musibah hingga pagi hari. 
 
Semua bacaan di atas boleh dibacakan ke air lalu di minum, atau boleh juga dibaca ke telapak tangan lalu diusapkan di wajah, ubun-ubun, telinga, dada dan perut atau bagian tubuh lain. Terutama jika merasa ada gangguan yang tidak wajar.

 Semoga mendapat sedikit manfaat untuk kamu semua dan semoga mendapat perlindungan Allah, inyaAllah. Hanya padamu aku meminta dan hanya padamu aku berserah ya Allah.

Share This!


19 ulasan:

Fizi Zaidi berkata...

nice sharing bro..sekarang banyak kes pelik2 berlaku..mohon perlindungan dari-Nya

Maria Firdz berkata...

Nice sharing acik.. mmg hnya pd Dia je lah kita mhn perlindungan...

Ainim Suju berkata...

nice sharing Acik..nanti nak share ya post ni

Wirda Amir berkata...

Assalamualaikum acik..

Memang membimbangkan tp kita mintalah padaNYA kerana DIA adalah sebaik2 pelindung...terimaksih ye acik...byk doa/surah yg bermanfaat di sini

adi junaidi berkata...

Kesal dengan sikap tamak sesetengah manusia hingga hilang pertimbangan dengan sanggup mengorbankan kasih sayang insan yang tak berdosa... terimakasih atas perkongsian ilmu, semoga kita sentisa di lindunginya, amin ya robb

Sila lawat entri terbaru blog hamba:Ducati Panigale yang BADASS!!!

Aniq Bukhary berkata...

Perkongsian menarik.. ustaz saya kata ayat kursi pun 3x.. baca sekali pelindung untuk diri, yg ke-2 dapat melindungi ahli rumah n yg ke-3 tu saya dah lupa.. :) Btw, apa yg penting kita amalkan (pesanan untuk diri)

Aminin berkata...

Salam Acik, betul tu aku setuju 100% dari kita duk hupdate kes tembak menembak ni lebey baek kita minta pelindungan dariNYA..... insha-Allah apa bro kongsikan ini takkan sia2...

Fais-SKA berkata...

Alhamdulillah sgt bermanfaat..doa2 mcm nilah yg perlu kita amalkn sbnarnya..kes bnuh kt bank tu mmg mnyayat hati..tgok video mmg sedih..dekat btol tmbakan tu..Al-fatihah la bt arwah..smoga Allah cucuri rahmat keatas rohnya..

Khir Khalid berkata...

Perkongsian yg sgt bermanafaat & boleh dijadikan amalan.. t kasih Acik :)

Muhammad Khairuddin Lim berkata...

salam blogging...

Cik Itah@RRP berkata...

nice sharing acikk..salam jumaat :)

SecretOfShaila berkata...

nice sharing acik...semoga bermanfaat kpd semua pembaca..

Kathy Rbain berkata...

sangat2 baik acik..terima kasih atas entri ini..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) berkata...

salam jumaat acik.. terima kasih di atas perkongsian doa ini.. sangat bermanfaat..

hazwan hairy berkata...

nice sharing acik....im back...

Norhasniza Khalid berkata...

terima kasih atas perkongsian acik, sesungguhnya banyak manafaat kalau kita amalkan ayat-ayat tersebut

syuk shusuke berkata...

abg acik memang banyak mengajar syuk :)
perkongsian ni syuk akan sentiasa save dlm otak :D hehe

Tetamu Istimewa berkata...

Terima kasih Acik yang berkongsi doa ini. Marilah sama-sama kita amalkan.

bloggerlelaki.com berkata...

bagus bro..molek dijadikan amalan kita semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails