Pengikut

Khamis, 12 Jun 2014

Doa Lelaki Untuk Perempuan Yang Di Sayangi

 
lelaki berdoa
gambar hiasan
 
 Assalamualaikum

Ya ALLAH… Aku berdoa untuk seorang perempuan, yang akan menjadi bahagian dari hidupku.Seorang yang sungguh mencintaiMU lebih dari segala sesuatu.Seorang perempuan yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau.Seorang perempuan yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukMU.
Wajah cantik dan daya tarikan luarannya tidaklah penting.Yang paling penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintai ENGKAU...

Dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup, sehingga hidupnya tidaklah sia-sia.Seseorang yang memiliki hati yang bijak bukan hanya otak yang cerdas.Seorang perempuan yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormati aku.Seorang perempuan yang tidak hanya memujaku tetapi dapat juga menasihati ketika aku berbuat salah.Seorang yang mencintaiku bukan karena fizikalku tetapi kerana hatiku.Seorang perempuan yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam tiap waktu dan situasi..

Aku tidak meminta seorang yang sempurna, Namun aku meminta seorang yang tidak sempurna, sehingga aku dapat membuatnya sempurna dimataMU. Seorang perempuan yang memerlukan sokonganku sebagai peneguhnya.Seorang perempuan yang memerlukan doaku untuk kehidupannya.Seseorang yang memerlukan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya.

 
Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna.Dan aku juga meminta : Jadikanlah aku menjadi seorang lelaki yang dapat membuat perempuan itu bangga.Berikan aku sebuah hati yang sungguh mencintaiMU, sehingga aku dapat mencintainya dengan cinta-MU, bukan mencintainya dengan sekedar cintaku.Berilah aku “tangan-MU” sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya. Berikanlah aku “mata-MU” sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya dan bukan hal buruk saja.Berikan aku “mulut-MU” yang penuh dengan kata-kata kebijaksanaan-MU dan pemberi semangat, sehingga aku dapat mendukungnya setiap hari. Berikanlah aku “bibir-MU” dan aku akan tersenyum padanya setiap pagi.

Dan apabila akhirnya kami bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakaan “betapa besarnya ALLAH itu, kerana ENGKAU telah memberikan kepadaku seseorang yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna”.Aku mengetahui bahwa ENGKAU menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan ENGKAU akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Kau tentukan.

Aamiin ya Robb

Share This!


19 ulasan:

  1. Amin ya rabbal al amin... Mahal doa ni. Moge di perkenankan. Mudah-mudahan..

    BalasPadam
  2. insyallah..amin..moga diperkenankan jugak untuk acik satu hari nanti..

    BalasPadam
  3. amin...semoga bertemu hendaknya

    BalasPadam
  4. Amin. Semoga dipermudahkan urusan bertemu jodoh. Awal atau lewat jodoh itu, tetap ada hikmahnya Acik. Life must go on. Hehe

    BalasPadam
  5. Amin. Semoga Allah permudahkan segalanya. InsyaAllah

    BalasPadam
  6. Alangkah baiknya kalau semua lelaki juga berdoa seperti ini. Semoga dipermudahkan segalanya oleh Allah. Amin.

    BalasPadam
  7. Amin ya rabbal al amin .. Semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah .

    BalasPadam
  8. Amin... Semoga dipermudahkan... :)

    BalasPadam
  9. amin..smoga dikurniakannya..stiasa berdoa dan berusaha mencari pasangan yang terbaik untuk kita semua..

    BalasPadam
  10. Aamiin aamiin ya Rabbal aalamiin... semoga diperkenankan aamiin...

    BalasPadam
  11. Alhamdulillah..bagus doa ini..amin.Moga diperkenankan

    Entri terbaru saya dalam blog Hero Borneo

    BalasPadam
  12. amin..semoga acik diketemukan jodoh dengan wanita yang mampu beri kebahgiann kepada acik

    BalasPadam
  13. Amin.. In Syaa Allah ada jodoh yang terbaik buat Acik..

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails