Ticker

6/recent/ticker-posts

semoga kamulah jawapan doa-doaku tuhan membawamu menjadi takdirku.




Kau tahu setelah berkali-kali kau terbeban dengan kisah duka kau,
Mata terpejam tetap memori berputar,
memainkan kenangan-kenangan bersama dia,
ya rab, air  ini mata mengalir tanpa dipinta,
Aku tidak semata-mata berputus asa dan aku tidak melebih-lebih untuk menyayangi seseorang,
Kerna dia adalah MilikMu dan bila DiriMu berkehendak maka segala sesuatu itu tiada yang mustahil.
Bantulah aku untuk tidak jauh darimu, terpesong akidah demi cinta manusia.

(iklan) Nak cari jodoh jom daftar di sini --> cari jodoh

Kamu tahu kadangkala mencintai kamu itu adalah hal yang menakutkan, membebankan benak fikiran. Ianya bagaikan satu hipnotis yang hanya memikirkan tentang dirimu. Jika boleh mahu mendengar suara kamu, senyuman kamu, wajahmu. 

Aku takut aku lalai sehingga aku lupa pada tanggungjawabku. 
Kerana soal hati ini unik, cepatnya dia datang.menyukai mengejar sehingga dapat, setelah dapat ditinggalkan tanpa bertuan. Hati yang dulu ceria mencukam duka lara. 

Usiaku kian menambah,
tiada daya untuk bercinta bagai nak seperti usia remaja dulu, Aku tidak pernah tahu bila waktunya akan dipertemukan dengan seseorang yang menjadi pendampingku. Aku serahkan pada Allah dalam masa sama aku memperbaiki diri aku yang banyak kekuarangan. Sebab urusan jodoh itu adalah rahsia ALLAH yang tak ada seorang pun yang mengetahui. Aku hanya mampu berdoa memohon kepadaNya dan berusaha untuk menjadi peribadi yang lebih baik. Setidaknya menjadi manusia bermanfaat kepada orang lain.

Aku tahu, mungkin emak sudah sangat ingin melihat anaknya ini memiliki pendamping. Belum lagi perkataan orang-orang yang seakan menuntutku untuk cepat kawin. Dan mungkin segala pun sudah mereka lakukan untukku. Mulai kakak aku dari memperkenalkan kawannya, hingga sampai mencuba langsuung dari laman mencari jodoh. Tapi apa mahu dikatakan, jika memang belum waktunya Allah berkehendak, semua jiga tidak akan terjadi.

Tak ada yang tahu rencana ALLAH itu yang bakal terjadi. Semua adalah rahsiaNya, Allah lebih mengetahui bila waktu yang tepat untuk mempertemukanku dengan pilihanNya. Ianya juga lebih mengetahui bagaimana orang selayaknya untuk orang seperti aku masih banyak kekurangan. Aku selalu yakin dan percaya bahwa Allah tak akan pernah mengecewakan hambanNya.  

Aku tai ingin memaksakan semua harus sesuai dengan inginku. Aku juga tidak ingin memaksa semua harus seperti yang aku harapkan. Sebab aku selalu yakin dan percaya bahawa rencana Allah, bahawa pilihan Allah jauh lebih baik dari semua rencana dengan inginnya diriku. Apa pun juga semoga kamulah jawapan doa-doaku tuhan membawamu menjadi takdirku.

Amin.

 

 

Catat Ulasan

2 Ulasan