Ticker

6/recent/ticker-posts

Hati-Hati Dengan Link Yang Di Kongsikan Di Whatsapp Milo Malaysia Ramadan Gift, Jangan Anda Jadi Mangsa

 Viral hari ini berkaitan link hadiah daripada Milo yang menawarkan hadiah yang lumayan. Maka banyaklah mereka kongsikan di whatsapp di group dan keluarga masing-masing.

Sebelum kongsikan sesuatu kena tahu adakah itu official atau sekadar SPAM. 

Bahayanya apabila kita klik ianya akan menyimpan data peribadi kita dan ada beberapa kejadian menyebabkan duit di tarik di bank kita. Hal ini terjadi sendiri dari kenalan acik yang habis hampir 10 kali transaksi dapat dikesan setelah klik yang memasukkan maklumat.





Nestle juga telah mengeluarkan kenyataan melalui di Facebook rasmi berkaitan peraduan milo ini adalah palsu.


🚨 Kami telah dimaklumkan tentang Peraduan MILO Ramadan yang menawarkan hadiah wang tunai kepada orang ramai setelah melengkapkan borang soal selidik. Sila ambil perhatian bahawa pesanan ini merupakan penipuan yang bertujuan untuk memperdayakan orang ramai.

Sila hanya rujuk laman web rasmi MILO kami untuk peraduan di www.milo.com.my. Jika ragu-ragu atau memerlukan maklumat atau penerangan lanjut, segera hubungi Pusat Perkhidmatan Pengguna Nestlé di www.nestle.com.my/contactus atau 1-800-883-433.

https://www.nestle.com.my/media/pressreleases/milo-scam-alert-bm

--------------------------------------------------------------------------

🚨 We have been alerted of a MILO Ramadan Contest offering cash prizes to the public upon completion of a questionnaire. Please be informed that this is a scam which aims to mislead the public. 

Please only refer to our MILO official website for contests at www.milo.com.my. In case of any doubt or for further information or clarification, please do not hesitate to contact our Nestlé Consumer Service Centre at www.nestle.com.my/contactus or 1-800-883-433.

https://www.nestle.com.my/media/pressreleases/milo-scam-alert



Sehubungan dengan itu, kita sebagai penguna aplikasi haruslah sentiasa berhati-hati bagi memastikan kita tidak menjadi mangsa penipuan dari scammer.
 Sebelum klik apa-apa pastikan urlnya itu pelik atau tidak dan cari tahu dahulu peraduan tersebut di sosial media terlebih dahulu. 

Untuk facebook acik nasihatnya untuk lakukan langkah-langkah di bawah untuk pastikan facebook anda selamat






 





Catat Ulasan

1 Ulasan

paridah berkata…
dah terbuka link tu haraplah dijauhkan penipuan scammer