Pengikut

Sabtu, 26 Mac 2011

Aku Rindu Padamu Mak



Assalamualaikum......

Hari berganti hari ....setiap hari aku akan teringat pada dirinya ..aku akan rindu padanya....hanya ALLAH tahu berapa lame aku rindu padanya.... hanya dapat berhubung melalui telefon saja.......aku usaha sangat untuk duduk kamsis sebab aku tak mahu susahkan dia....aku jarang balik sebab nak saving ...aku tak mahu susahkan dia....semuanya untuk dia Aku percaya segala yang aku lakukan hanya untuk dirinya.... aku cuba jadi yang terbaik hanya untuk dirinya... kerana dimana aku berada aku membawa maruahnya....

setiap detik aku lihat permandangan dan dimana saja tempat yang membawa kegembiraan aku akan ingat dia ....kerana dia suka sangat jalan-jalan ..DIA ADALAH MAK AKU ....... walaupon hari nie bukan hari ibu ,,tetapi dalam setiap detik waktuku adalah untuknya...

aku memang rendu sangat pada dia ..... pada aku cukupla pengorbanan yang dia lakukan untuk aku..... dari melahirkan aku hingga membesarkan aku..siapa yang kenal aku ..dia tahu macam mane gigihnya mak aku..... bila cerita tentangnya ..aku akan mengalir air mata.... sebab kehidupannya terlalu perit...kalau aku jadinya ...aku x mampu.... aku pernah tanye mak...mak tak rasa sakit kew dengan semua nie ??? dan mak jawab kalau mak rasa sakit ...macam mane dengan anak-anak mak... :(...

siang malam dye bekerja untuk anak-anaknya.... untuk besarkan kami adik beradik... kekadang memang x sampai hati nak mintak duit dari mak..sebab aku tak mahu membebankan dia...aku pernah tengok masa dia balik kerja pagi...pukul 3 pagi... dia menagis seorang diri mengenangkan nasib dan anak-anaknya.... aku rasa tak sampai hati dengan semua tu......mak maaf sangat kalau selami nie mak membesarkan acik banyak lakukan kesilapan dan selama nie mak cuba buat acik happy dengan apa pon cara.... mak tak akan ada tandingannya....

Ya ALLAH seandainya kau mendengar rintihan hambamu yang kerdil ini ... tolong la kau panjangkan umurnya .... kau berikan kesihatan kepadanya..... dia insan teristimewa padaku ...dan biarkan la aku sentiasa bersamanya hingga ke akhir hayat,,,, kalau mak takde ..aku x tahu lagi hidup aku macam mane.... aku boleh giler ..... mak kalau mak ada depan acik saat nie ....acik mak peluk mak.... nak bagitahu ..acik sayang sangat mak.... rendu nak jalan dengan mak .pergi bandar :(

"Wahai Pemeliharaku, kasihanilah mereka sebagaimana mereka memelihara aku semasa aku kecil." (17:24)

kau memberikanku hidup
kau memberikanku kasih sayang
tulusnya cintamu, putihnya kasihmu
takkan pernah terbalaskan
hangat dalam dekapanmu
memberikan aku kedamaian
eratnya pelukmu, nikmatnya belaimu
takkan pernah terlupakan

oh ibu terima kasih
untuk kasih sayang yang tak pernah usai
tulus cintamu takkan mampu
untuk terbalaskan

oh ibu semoga tuhan
memberikan kedamaian dalam hidupmu
putih kasihmu kan abadi
dalam hidupku

ooh putih kasihmu kan abadi
dalam hidupku

Share This!


2 ulasan:

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails