Ticker

6/recent/ticker-posts

Bukan Hipokrit Tapi Reality Aku Penghibur


Assalamualaikum

Alhamdulilah dapat lagi kita bernafas dan menaip di blog yang sederhana acik ,aah apa lagi jom la senyum dulu baru seronok mahu teruskan cerita kepada kamu semua. Semakin hari acik dapat rasakan sesuatu yang baru muncul dalam diri. Dan acik sendiri akui di saat ni lah acik dapat lihat mana kawan dan mana lawan. Dalam tak sedar ada orang yang memperalatkan kita dan jadi duri dalam daging.


Tapi itu bukan masalah pada acik ,biarlah apa orang nak buat pada kita janji kita hanya redha dan ikhlaskan.Sebenarnya acik nak kongsi serba sedikit tentang diri acik.Kebanyakkan mereka yang kenal acik mereka tidak akan percaya kerana mereka anggap apa yang acik hendak bagitahu untuk dapatkan perhatian tapi ini adalah hal sebenar.




Percaya tak acik sebenarnya pemalu dan pendiam

hahaaaha mesti ada yang tergelak besar but is reality. Dulu dekat sekolah acik mana ada banyak cakap tapi yang buatkan acik tercabar untuk terus buktikan siapa acik kerana masa di politeknik dulu pernah ada seorang perempuan yang pernah datang kepada acik dan dia kata "KO TAHU TAK KO TU DAH LA TAK HANDSOME,GEMUK DAN PENDIAM ADA HATI NAK KAWAN DENGAN AKU.


Saat tu juga hati sentap gila beb .. itu jadikan semangat untuk acik tunjukkan diri acik dan siapa acik.Niat acik bukan nak menunjuk tetapi niat sebenar acik adalah kita ada kemampuan dan kekuatan yang tersembunyi yang kita tidak ketahui.
Lidah manusia nie merbahaya dan mampu membuatkan hati-hati terluka

Ketahuilah lidah itu adalah penentu langkah manusia sama ada kamu ke neraka atau syurga.“Keimanan dan kekufuran seseorang tiada terang dan jelas, selain dengan kesaksian lidah. Lidah mempunyai ketaatan yang besar dan mempunyai dosa besar pula. Anggota tubuh yang paling derhaka kepada manusia ialah lidah. Sesungguhnya lidah alat perangkap syaitan yang paling jitu untuk menjerumuskan manusia.” Daripada kata Imam al-Ghazali itu jelas menunjukkan kepada kita besarnya peranan lidah dalam kehidupan manusia kerana lidah kita boleh masuk syurga dan kerana lidah juga boleh dihumban kita ke neraka.



Lebih banyak kamu mencuba, akan mendekatkan kamu kepada sukses, meskipun kamu akan mengalami banyak kegagalan. Namun cuma itulah yang kita diperlukan, karena kita sering tidak tahu mana yang akan berhasil.


Tapi sejujurnya memang rendu sangat mahu jadi pengacara majlis lagi dan sekarang hanya untuk event di kecil-kecil sahaja insyaALLAH ada rezeki kita jumpa lebih dari ini :)

Dan satu hal lagi acik ni memang tak boleh sangat jumpa dengan perempuan kerana bila depan mereka acik rasa tergamam dan tak tahu hendak cakap apa. Memang bila semua orang jumpa acik akan cakap acik selamba jer but reality dekat otak ni memikirkan dan menyusun ayat untuk berkata.Acik cuba sembunyikan semuanya supaya mereka selesa dengan acik tiada niat lain.Kepada mereka yang tak kenal acik acik minta maaf sangat kerana acik sememangnya takut untuk jatuh cinta dan acik akan uji perempuan itu walaupun di akhirnya nnti acik juga kecewa tapi niat acik adalah untuk buktikan cinta ALLAH adalah cinta sejati.

Jika tidak dapat berkata-kata yang baik lebih baik mendiamkan diri. Berkata baik itu hendaklah kepada semua orang .Ketika Nabi SAW disarankan agar mengutuk orang-orang musyrik,baginda menjawab : “Aku tidak diutuskan untuk (melemparkan) kutukan,tetapi sesungguhnya aku diutuskan sebagai (pembawa) rahmat.”(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Catat Ulasan

11 Ulasan

Miss YuLi & mR nAz berkata…
lantak pi laa pew org nk ckp acik..just be urself...kite lbey knl dr kite kn...
Akupenghibur.com berkata…
yup... btl tu hahhaahha
Putry berkata…
kalau abh kate acik comel putry nak ckp acik hensem la kehehkehekeh
Putry berkata…
kalau abh kate acik comel utry nak ckp acik hensem la kehkehekhek
hahaha....comel dan hensem abh dengan utry dh sapu.. nani nak ckp nice to meet you lah... :D
Tanpa Nama berkata…
Bwalking n follous here...
nice blog!
lol


to my blog - Acapsuur (>,<)