Pengikut

Sabtu, 19 November 2011

Cinta itu Tak Perlu Di paksa




Assalamualaikum

Hari ni rasa tak ada mood sangat setelah bebarapa hari tak ambil peduli dengan facebook dan blog ni kerana kecewa dengan sikap segelintir manusia yang ingin lihat kita jatuh dan ingin lihat kita hampa dengan pekara remeh temeh. Sedangkan acik cuba buat yang terbaik untuk semua kawan-kawan acik dan sampai hati mereka buat macam gini.Kadang-kadang apa yang kita buat selalu nampak salah di mata orang lain. Asyik kita saja yang salah.

Kita mungkin boleh memaksa manusia untuk makan @bercakap atau bergerak atau berdiam atau apa sahaja tindakan fizikal.Namun kita tidak mungkin boleh memaksa keyakinan ,kepercayaan dan perasaan seseorang.



Demikian juga kita tidak boleh memaksa perasaan seseorang seperti cinta, benci, suka, marah, sayang dan seumpamanya. Jika kita terus paksa dengan kekuasaan dan kekerasan untuk mengungkap dengan lidah apa yang tidak terkandung dalam jantung hatinya atau perasaannya, dia mungkin menyatakannya dengan lidah tetapi iktikad dan perasaan akan tetap menolak.

Acik memang tak mahu nak aibkan mana-mana pihak tapi apa yang kamu buat tu memang luar dari batasan. Semua nie berkaitan dengan cinta.

KESIAN CINTA ASYIK DI PERSALAHKAN JE

Pada acik Cinta dan Sayang harus keluar dari hati,.Bila cinta dan sayang itu telah dilakukan dengan cara dipaksa atau terpaksa maka semua itu tidak akan mencapai sesuatu yang sejati.Biarkanlah cinta dan sayang itu mengalir seperti air dalam hidup ini,karna dengan demikian disaat kita menjalaninya tidak ada yang merasa disakiti dan menyakiti.Jadikan cinta dan sayang itu surga dalam hidupmu.

Tapi apa pun yang berlaku kepada acik nie adalah pengajaran kepada acik sendiri dan acik mahu kongsikan kepada yang lain bahawa

1) jangan suka bagi harapan….kalau dari mula tak suka…cakap terus…kesian dekat orang tu ,tetapi kalau cakap terus tak suka pon nanti lain pulak jadinya .entah la

2) Jangan suka memilih

3)cinta itu tidak perlu di pkasa datang sendiri dalam diri kita



acik x mahu tulis panjang lebar tapi itu kenyataan acik belum sedia lagi untuk mahu "couple" bagi masa untuk acik terus memikirnya .Biarlah jodoh itu datang bila tiba masenya bukan dengan paksaan :)adios


Share This!


8 ulasan:

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails