Pengikut

Selasa, 22 November 2011

Disebalik Kemenangan Harimau Malaya Ada Kematian Semasa Perlawanan Akhir Sukan Sea




Assalamualaikum

Hai semua hari dekat mana-mana pun semua orang cerita tentang bola dan kemenangan HARIMAU MUDA, tahniah acik ucapkan dan memang kamu semua terbaik berjuang bermati-matian dan berhadapan dengan 100000 penyokong indonesia.Tapi dengan semangat yang gitu berjuang akhirnya menang walaupon hanya melalui penalti sekaligus menutup mulut-mulut asyik mengutuk pemain MALAYSIA. Mungkin akan ada mengatakan di kemenagan nasib tapi apapon MALAYSIA memang ..diam sudah....

Memang sedih sangat sebab tak dapat nak tengok MALAYSIA lawan kerana dek tugas yang tak habis-habis di Dominos Pizza kena pastikan semua CSE angkat call dan ambil order susah nak berhadapan dengan staff nie tapi balik rumah terus menonton ulangan perlawan tersebut dan rasa bangga menjadi rakyat malaysia.

kecewa betul penyokong Garuda

Tapi di sebalik perlawanan itu terjadi terdapat perlbagai hal yang berlaku tanpa kita sedari. Tapi orang indon memang tak menghormati tetamu dan orang yang datang ke sana. Kalau acik tengok dimana ada malaysia mereka akan boooooooooooooooo ...apa nak jadi .. kenapalah mereka benci sangat denga negara kita. Padahal negara kita nie la yang jadi penolong kepada rakyat mereka yang mahukan sesuap nasi. Apa yang acik bace di Jakarta Post memang memeranjatkan dan dasyat sebab ada yang mati di pijak sebab kerana nak membeli tiket dan menonton perlawanan nie.




Tak nampak clik sini Penyokong indonesia meninggal

Tengok penyokong bakar kuanter tiket



Di sebalik perlawan semalam ada yang meninggal dunia di pijak-pijak kerana dek taksub untuk menyokong garuda muda memang dasyat dan beribu orang beratur yang tak dapat masuk ke stadium untuk menyokong pasukan mereka dan buat amukan.

KITA SEDEKAH AL FATIHAH KEPADA PENYOKONG INDONESIA YANG MENINGGAL DUNIA ..AL-FATIHAH

Macam mana pon tahniah MALAYSIA(lihat sejarah perlawanan)

Indonesia vs. Malaysia: SEA Games showdown history 2011
Indonesia (1) vs Malaysia (1).

Malaysia won 4-3 in a penalty shootout (final)
2011
Indonesia (0) vs Malaysia (1) (qualification round)
2005
Indonesia (0) vs Malaysia (1)

(bronze medal final)
2001
Indonesia (1) vs Malaysia (2) (qualification round)

1999 Indonesia (6) vs Malaysia (0) (qualification round)
1997 Indonesia (4) vs Malaysia (0) (qualification round)

1995 Indonesia (3) vs Malaysia (0) (qualification round)

1991 Indonesia (2) vs Malaysia (0) (qualification round)

1989 Indonesia (0) vs Malaysia (2) (qualification round)

1987 Indonesia (1) vs Malaysia (0) (final round)
1985 Indonesia (0) vs Malaysia (1) (bronze final)

1979 Indonesia (0) vs Malaysia (1) (final round)

1979 Indonesia (0) vs Malaysia (0) (qualification round)

1977 Indonesia (2) vs Malaysia (1) (qualification round)

Share This!


8 ulasan:

nasha sanza berkata...

dasyatnya mereka..menakutkan...

Cik nurul hamizah berkata...

ermm mcm mne la bole terlalu taksub sampai jdi mcm ni..

Nazatul Aqeela berkata...

ya Allah , ape laa nak jadi ngan dorang ni ..

Razil Tahir berkata...

takziah... T,T
al-fatihah...

sobri yaacob berkata...

tahniah utkk team malaysia..
yang meninggal dunia.. ducapkan takziah ...

Aku Penghibur berkata...

al fatihah untuk mereka :(

Hanis Nizam berkata...

Perghh , mmg terok smpai bako2 kaunter tiket -.-

Aku Penghibur berkata...

dasyatkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails