Ticker

6/recent/ticker-posts

Aku Kecewa Dengan Blogger


Assalamualaikum...

Alhamdulilah hari kembali lagi dengan senyuman yang lebar dan cuba menghiburkan hati untuk sentiasa tenang dan dalam keadaan terkawal.Sebenarnya acik nak luahkan sedikit rasa terkilan kepada segelintir blogger nie kerana mereka mengambil kesempatan atas susah payah orang lain dan ada yang sanggup menipu semata-mata untuk kepentingan peribadi sendiri. Tanpa memikirkan orang lain dengan apa yang mereka buat.

Ada beberapa pekara segenlintir blogger yang lakukan yang kurang di senangi..

1.Mengaibkan orang lain

Ada blog yang acik terbaca sanggup kutuk orang lain dan sehingga mengeluarkan kata-kata yang kesat dan kurang di senangi. But acik pon terkena apabila ada sebuah blog tanpa arah tuju menyerang acik dan mengeluarkan berunsurkan fitnah. SubhanaALLAH... kita buat blog untuk memberi pengetahuan dan berkongsi segalanya yang baik bukan tujuan kutuk sane sini .. kalau cerita yang di bawa itu benar x pe tapi nie banyak yang telah di tokok tambah.
2.Memaksa orang lainAda tabiat segelintir blogger nie mahukan dapat "follower" yang bertimbun dan tak tahulah apa tujuannya tapi pada acik kalau nk cari follower biarlah mereka yang dengan rela hati untuk follower kita .Nie tak siapa bagi amaran " KALAU U NAK I FOLLOW YOUR BLOG FOLLOW DULU MY BLOG . Kadang-kadang entah apa-apa , ada juga acik tengok di group-group blogger tu siap tulis i dah follow u ..so follow balik ..tapi padahal dye x pernah pon follow blog tersebut ...hampehh...

3. Berblog hanya untuk keuntungan diri sendiri.
Pada acik tak jadi masalah bagi blogger yang menjual barangan secara on9 tapi ada beberapa blog yang acik menjenguk kesana blognya hanya untuk GA or Segmen yang orang anjurkan. Tujuan supaya dye menang dan untuk dapatkan habuan semata-mata. Ada juga buat benda yang menipu dan mengelirukan produk-produknya.

4. Membuat entry ada unsur Lucah 
Kebanyakan acik tengok ramai blogger buat entry yang benda yang lucah dan 18 tahun ke atas .Cuba fikir kalau adik-adik kita tengok semua tu ..kan jadi tak senonoh sepatutnya kita ajar mereka benda yang elok... Ada juga blogger tu sanggup letakkan gambar-gambar yang tidak di tapis dan tanpa segan silu tunjukan semuanya . Kita orang islam untukkan cara islam bukan hanya orang islam tapi peragai macam syaitan.

5. Blog yang membawa virus

Tadi blog acik hampir terkena dengan seorang blogger yang datang ke blog acik dan nak sebarkan virus di comment letak coding dan bila orang bukak blog tu akan SPAM( spyware,trojan ) ..naseb baik acik secure alhamdulilah my blog terselamat ...so berhati-hati lah

6. Suka "HACK" blog orang lain

Segelintir blogger nie ada jugak hacker ..please la jangan la nak hack blog orang ..susah payah dieorang buat blog sendiri but kamu senang lenang amik blog tu dan kononnya nak tunjukkan kehebatan .... kalau betul nak tunjukkan kehebatan pergi hack blog yang lucah sane ada faedahnya.

7.Copy & paste

Ada juga acik tengok blogger nie "Copy" & "Paste" saje apa yang kita tulis., kesian tau susah payah nak nak menaip dan memikirkan untuk sesuatu entry tu dan kamu ambil mudah sahaja. Cuba terkena pada batang hidung sendiri baru rasa. Rasa lebih afdal kalau kita buat sendiri mengikut buah pemikiran sendiri. Lepas tu jadikan milik Sdn BHd ,..adehhh susah amik kesempatan atas orang lain nie
Acik hanya senaraikan sedikit sahaja kerana nanti ada juga hati yang tersingung ..Tapi sapa makan cili dye rasa pedasnya. Tapi percayalah mungkin hari kamu semua orang marah dan tak boleh terima acik cakap .But cuba pekara kat atas nie terjadi pada kamu .Baru akan tahu apa yang kami rasa .. So Cuba sedaya upaya jadi blogger yang berhemah.Orang cakap kerana segelintir blogger ,blogger lain pon terkena habuannye :) Acik juga nak ucapkan terima kasih kepada Ku azhar yang selama nie selalu bagi pendapat dan sokongan atas acik :) Adios ...

Catat Ulasan

41 Ulasan

Ku Azhar berkata…
waaaa!!! acik!! sabo2!!!sape marah acik cpt cakap! :) hehehe
Irna ahmad berkata…
betol lah setuju sgt.. sampai hati diorg kenn? Tk da hati kod diorg tu eh (:
ahowk orang islam berkata…
ibarat 1 tiket. tu kot...
Ah Long berkata…
Sabar2 ;D macam2 pagai ada dalam dunia nie hehe .
Akupenghibur.com berkata…
abah ada la sorang tu ....

irna :)
NHamizahKefli berkata…
wahh!! miza sokong acik!!
Akupenghibur.com berkata…
terima kasih kerana sokong yer kawan -kawan
cik ika berkata…
wah,bwu ika taw law owg spam uh kire virus la ye??
shamyheart berkata…
macam2 perangai jugak blogger kan. pernah juga terkena. kadang2 tu buat tak tau je. kalau kita cepat melatah, lagi la diorang senang hati.

acik, sabar ye.
Syaiful berkata…
rileks ok.....jiwa "muda" biaselah tu haha XD
RaDhio berkata…
betol tu bro..thanks mengingatkan.. :)
FarhanahAdzlan berkata…
dalam dunia blogging memang ada macam2 gayanya..yg paksa folow2 bagai tu pun die hanyalah mengejar folower tp isi dalam blog hampeh..

saya ada due jenis blog satu yg rasmi satu lagi khas untuk join contest or ga agar blog xpenuh dengan benda2 merapek..hehe=)
Azura Mendezz berkata…
No 2 tu selalu jd kat i..
mmg xley blah..smpi i buat entry utk mereka2 yg berperangai seperti ini..hehehehe! =P

http://azuramendezz.blogspot.com/2011/11/my-dearestyang-tersayang.html
Razil Tahir berkata…
saye tak buat... :)
hehehehehe
yura berkata…
salam setuju ngan no 2..sebab penah jmp kat grou siap bg amaran lagi... elok2 nak follow x jadi nak follow sbb care ayat 2 macam berlagak sangat... nak tahu sangat cam ne nak tahu ad virus
_mauhaha_corner berkata…
salam..yup..bia blog kurang follower asalkan hati puas dapat menaip..:)))
aiyoo..ada gak virus blog..
ahowk orang islam berkata…
pelik je ak baca skali lg..
Syaiful berkata…
bes sebenarnye luahkan perassan atau pendapat,tak kiralah panjang ke pendek,ramai folower ke x,yg penting our idea and opinion,dan semestinya tidak melampaui batas.Just 4 sharing.
Unknown berkata…
betul tuh ! sy clalu blogwalking , dh follow blog dorg, diorg ckp "sy dh follow awk jge" , tpy tngk-2 x ad pon dorg follow, dh sah-2 mnpu n pntngkn dri sndri -,- hampehh !
Akupenghibur.com berkata…
ermmm thank sudi bg pendapat semua :)-
IRA ARINA berkata…
bawak sabar jelah .. benda tu actually benda biasa .kena tabah ok ?
;)
Unknown berkata…
dunia blogger memg selalu ada semua di atas...kite kene pandai menilai dan memilih..
Akupenghibur.com berkata…
saya tabah jado seorang blogger
eVa berkata…
paling sy tak suka, hack main hack ni.. kacau privasi org jer.. dan virus tu.. penah kene skali.. huhu
kekadang manusie ni xsemua perfect..sekali due xpe..bile dh buat byk kali.kekadang menyemak jugak.xkurg jgak yg suke spam link..lgik lah skt jiwe melihat nye urm
maszull berkata…
assalamualaikum ...sabar jer la dunia blogger mmg mcm nikan ada jer yg x puas hati sesama mereka...:)
Honey Kumicky berkata…
Assalamualaikum acik...

Sbar ya suma yg terjadi pd acik mesti ada hikmahnya....
Cheyah berkata…
lain org, lain ragam. byk org, byklah ragamnya. hehe. sabo ye..
Akupenghibur.com berkata…
thank semua atas nasihat-nasihat yg di beri :)
Lynn Damya berkata…
hai acik, lme xsinggah sini..hmm betul, agreed sbb ari sbtu lepas sy xleh bukak blog sy sbb spam, nasib dpt balik..wuwu then yg u follow me, i follow u back tu mmg sgt2 menyakitkan hati..grrr cuma yg viruz tu agak pasrah je lah, hrap2 xterkena..wuwu
Akupenghibur.com berkata…
LYN ERMM NASEB MASIH SELAMAT
Syafiq Ahadin berkata…
sentiasa akan berlaku. kalau diorang dah matang, baru lah diorang tau semua ni. so biarkan dulu. tapi peringatan harus diberi juga.
Unknown berkata…
hoho, biasa lah acik dunia blog, penipu ramai, pendengki ramai. haiahhh-.-
Hafiz Saadon berkata…
Assalamualaikum. Sngt setuju dengan no1 and no2, no2 especially. Zaman sekarang org pikir nak blog dia fames je, dia follow org lain pun semata2 supaya blog dia kena follow balik. Personally, i don't like that concept.
Akupenghibur.com berkata…
sape la suka concept cm tu ..kadang2 dyeorng terpakse
PCL berkata…
salam, apa perbuatan pon mesti ada keikhlasan dalam hati, biarlah cara dan bagaimana pembaca menilainya...yang baik kita ikut dan sebaliknya kita jadikan sempadan untuk tidak berterusan rasa bersalah especially dalam dunia blogging ini.
Unknown berkata…
Salam acik :) saba ye..bia je dorang tu nk kutuk acik stu hari nnti bia kene kat batng hidung sndiri..suke Naru baca entry acik..bagi Naru follower x pnting..ape yng pnting orng suke bace blog Naru ngn iklas

sudi2 la lawat blog Naru hehe
http://narumiaida.blogspot.com
harap boleh tunjuk ajar >_<
Tanpa Nama berkata…
biasala tu .. kena kuat je niat kita 1 ja nak menulis kisah hdp..
NuissMa berkata…
saya punye blog tak de follower..so saya bley jadikan macam diari gitu..hehe