Pengikut

Selasa, 17 Januari 2012

Dialah Cinta Pertama Duhai Puteri Angsa


Assalamualaikum

Hai semua hari nie acik tak tahu nak ungkapkan perasaan yang acik rasa. Sekarang teringat balik saat dia adalah orang pertama yang acik suka.Honestly semua orang tak tahu tentang cerita nie.. dan hanya yang tahu acik ,ALLAH dan kamu si pembaca blog nie. Honestly acik katakan dialah cinta pertamaku.. Dalam diam acik sukakan dia sehingga kini acik ingat dia di hati walaupon acik tak tahu diman dia..


Dulu acik orang selalu katakan itik yang berangan nak jadi angsa agar dapat perhatian orang, yelah siapalah acik yang tak handsome dan gemuk.. acik rasa diri tak berguna dan rasa tersisih...Tapi dia selalu ada dan bagi kata-kata semangat pada acik...acik ingat lagi kata dia..

"Andai kita tak mampu jadi angsa yang mampu di menawan yang lain tapi biarlah kita jadi bintang yang terus bersinar"

kata-kata ini adalah pegangan acik sampai hari nie .. dia pada acik sungguh menawan dan selalu tersenyum. Dia tak pernah berkira untuk berkawan dengan siapa saje.. Dia pandai dan semuanya dia ada tapi dia tak pernah sombong..

Dialah orang yang banyak bagi semngat dan buat acik mampu tersenyum.. bila tengok dia acik rasa dapat kekuatan untuk lakukan semuanya.. Dulu acik pendiam sangat dan jarang bercakap dengan orang kerana selalu di kutuk oleh kawan-kawan... Tapi dia selalu bagi semangat pada acik dan jadi teman berbicara.



Walaupon selami nie niat acik salah ..acik berubah kerana untuk mendapatkan cinta dia..Dia yang ajar semua perubahan tu ..dia yang ajar cara percakapan dan pernampilan .... acik berubah semuanya dari percakapan dan penampilan semua di sebab dia. Pernah satu hari dia bagi surat pada acik

Awak kenapa awak berubah, itik yang dulu dah menjadi angsa.. kenapa wak?? ...di saat hati berkata dia bukan yang dulu lagi kerana aku rindu dia yang dulu..

Acik berubah bukan kerana ingin melukakan dia tapi acik nak buktikan yang acik mampu jadi lebih baik dan usaha berhasil dan dengan kejayaan yang acik dapatkan... Di situ mula acik dapat ramai kawan...

satu hari dia datang jumpe dengan acik dan dia katakan jangan jumpe dia lagi dan dia tak nak cakap lagi dengan acik ...acik jadi bingung ..dan air mata mengalir tanpa di sedari ..otak bertanya ?? apa salah acik??? dan acik berani diri tanyakan dpada dia ..apa salah acik???

Dan dia kata salah acik buat dia jatuh cinta pada acik ... bila dengar kata-kata yang di ungkapkan dunia nie rasa indah sangat ... dan dialah cinta pertama acik sebenarnya.. kalau kamu semua nak tahu kejaayaan acik semasa belajar di sebabkan dia..

Tapi di saat kegembiraaan itu datang ..kesedihan begitu cemburu sekali.. dan semasa tu acik tengah siapkan diri untuk ... dia datang jumpa dia putuskan hubungan kami ...rasa saat tu macam nak gila ... rasa tak boleh terima kenyataan hidup ... Dan acik tak tahu kenapa???

dan acik dapat tahu dia dah pindah tempat lain ... sampai sekarang acik masih tercari-cari dimana dia... Dan kekuatan yang acik dapatkan selami nie adalah kerana dia. Dan acik bukan tak mahu couple dengan mane-mane perempuan tapi acik belum bersedia..


Seandainya kalau dia bace story pendek nie ...acik nak ucapkan terima kasih sangat kerana Dia acik dapat sehingga tahap sekarang ...kerana dia acik berubah dan semuanya kerana dia...acik berharap satu hari nanti acik akan dapat jumpa dia ... Kerana hari nie adalah hari yang bersejarah acik kenal dia .. bila tiba hari nie acik akan selalu ingatkan pada dia ..

Ya ALLAH walaupon dimana pon dia berada berikan kasih sayang dan kebahgiaan kerana dia telah mengubah hidupku ke jalanmu ..kau kuatkan hatinya sebagimana kau kuatkan hatiku untukmu..


Share This!


11 ulasan:

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

sedihh nye :'(

Amyra Azhar berkata...

semoga acik jumpa dia, aminn :)

ilhambrothers berkata...

:)

Aku Penghibur berkata...

thank sudi membaca

Aku Penghibur berkata...

amin semoga dpt jumpe dua

Aku Penghibur berkata...

:)

hawiz berkata...

sedih laa..ermm..sayalah org itu..cehwahh..tetibe!

ilah fadhilah berkata...

sdeynye..insyallah law jdi=oh xkemna whai mohd izahar sabtu..:) kuatkn smngat..sntiasa ingt kta2 dy..

Aku Penghibur berkata...

wow hahhhaah tetiba jgk adehhh

ilah fadhilah berkata...

sdeynye..:'( insyallah law ad jdoh xkemana whai mohd izahar sabtu..:) sntiasa la ingt kta2 dy..

Ana Solehah DI berkata...

tercari2 kisah angsa..tetapi tersadai kat cni...hehe...baca citer 2 tahun lepas rupanya..tp ok laa jugak =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails