Ticker

6/recent/ticker-posts

Kenapa Dia Bukan Jodoh Kita



Assalamualaikum

Di Malaysia nie ada hampir 27 Juta rakyatnya, sebenarnya ALLAH telah tentukan jodoh untuk kita. Tapi hanya kita yang tak tahu dengan siapa dan di mana jodoh kita itu berada. Kadang-kadang kita kata kita dah jumpa jodoh dan cinta sejati kita tapi sebenarnya kita jumpa pada orang yang salah dulu barulah orang yang sebenar. Ada juga semasa kita mahu berjumpa dengan jodoh sebenar kita ada saja halangan untuk kita sebagai contoh semasa tu kita tengah ikat tali kasut dan dia lalu tanpa kita sedar.

Kenapa kita perlu mencari seseorang dalam hidup kita ?? Benarkah ada cinta sejati ??? siapa sebenarnya jodoh kita ?? betul kew ada orang selayaknya untuk kita ?? Itulah yang bermain di dalam fikiran kita... tapi kenapa yer orang yang kita sayang tinggalkan kita

Bila di buat bancian terhadap lelaki yang di tinggalkan pasangan masing-masing dan keputusanya adalah 3/10 pasangan.Maksudnya 3 adalah lelaki yang tinggalkan oleh pasangannya dan 7 lagi juga perempuan yang di tinggalkan pasangan. Kalau kita tengok boleh juga dikatakan lelaki yang di tinggalkan adalah kes terpencil.



Acik teringat lagi saat pertama kali acik berjumpa dengannya,senyumannya dan pandangan dia. Teringat lagi buat pertama kali dia melafaz kata cinta pada acik.. dan hal nie terjadi kali pertama apabila ada seorang perempuan yang mintak couple pada acik ..Memang seronok sangat

orang kata bila perempuan yang mintak couple nie jodoh akan berkekalan lama... acik pon tak sangka sebab kami hanya bertemua hanya 2 kali sahaja... so acik just terima saje sebab mungkin dia jodoh acik.. dia suka akan kata cinta dan benda puitis nie kadang-kadang pening juga melayan tapi layan je lah..

Tapi rasa terbalik dan rasa kurang selesa pada mulanya..tapi akhirnya acik mula jatuh cinta padanya dengan sifat penyayang,suka senyum dan mampu buat acik gembira ..Setiap perilakunya suka beri suprise ...

dia pernah kata ..hari nie awak tinggilah dan acik jawab tinggi?? awk semakin tinggi di kepala saya kerana selalu teringatkan awak dan semasa pernah kata juga .Awak hari nie rendahlah,acik jawab rendah ?? dan dia kata awak semakin rendah kerana sekarang berada di hati saya.

Dia pernah cakap izinkan saya jadi camera untuk awk supaya saya dapat rakam semuanya kenangan kita rasa bahagia sangat dengan dia sebab dia adalah perempuan idaman sesiapa saje dengan menjaga aurat, lemah lembut dan suka tersenyum.Setelah hampir 3 bulan kami couple acik puas cari dia kerana dia menghilangkan diri begitu sahaja.. acik cari tempat kami biasa melepak dan berjumpa..



Dan akhirnya acik jumpe dia kat taman biase acik jumpa dia dan dia sedang menagis.Masa tu dia tak berhenti minta maaf dengan acik.. kerana selami nie dia gunakan acik untuk jealous kan boyfriend dia dan selama nie manfaatkan acik.Acik rasa sedih giller rupanya selami nie dia tipu acik, kata-kata yang di berikan itu hanya dusta tapi dia kata dia dah putus dengan boyfriend dia untuk dengan acik


Kalau kamu semua akan percaya dia dan terima dia lagi kew??

acik terima dia juga sebab dah sayang tapi perangai dia dah berubah dan lain sangat sekarang dan acik dapat tahu yang dia masih berhubung dengan ex- boyfriend dia lagi ....dan akhirnya acik undurkan diri untuk mereka tapi biarlah kita berkorban untuk orang lain ...dan acik yakin akan ada seseorang untuk acik.


(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. (Al-Quran, Surah Al-Nur: Ayat 26)

Rahsia: - sekiranya anda pernah berdosa besar, dan berkeinginan pula didampingi oleh pasangan yang soleh atau solehah - maka, perbaiki diri anda dahulu dengan tidak mengulangi akhlak buruk yang lepas dan berterusan membuat amal-amal baik, pasti Allah akan hadirkan untuk anda pasangan yang soleh atau solehah idaman hati menjadi pendamping anda untuk hidup bersama di dunia ini.


SEBAB 1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya apabila kita bertemu jodoh yangg sebenar,kita masih ada rasa syukur pada ketentuan ALLAH. SEBAB

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita dapat menjadi seorang penilai yang baik.

SEBAB 3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

SEBAB 4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

SEBAB 5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG,kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita,dan dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kehidupan kita pada masa depan...

SEBAB 6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

SEBAB 7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.

SEBAB 8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita lebih faham bahawa… CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

SEBAB 9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah,supaya kita…
LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL

Catat Ulasan

26 Ulasan

Falling . berkata…
cinta tak semestinye memiliki ..
azmawani ibrahim berkata…
supaya kita lebih tabah untuk mengharungi dugaan dalam kehidupan kita dan matang dalam membuat sesuatu keputusan...(ehh..ade kaitan ke..hehehe..)
Gary Asip berkata…
susahnyer nak jumpa cinta sebenar ni... huhuhu~..
Ernie Tomo berkata…
sy tinggalkan bf sy sebab tak tahan dgn sikap panas baran dia. tapi skrg rasa menyesal sebab sy rasa sy dah tinggalkan org yg betul2 sayangkan sy.. =(
Awie Omar berkata…
AKU MUNGKIN AKAN ALAMI INI... HUBUNGAN KAMI DAH SAMPAI PARAS HIDUNG

JEMPUT SINGGAH ENTRI TERBARU
NEXT TOP BLOGGER 1 EPISOD 4
http://awieomar.blogspot.com/2011/05/next-top-blogger-1-episod-4.html
hukhuk :'( sambil dengar lagu ombak rindu
Unknown berkata…
sabar ye ^^
hehe...best baca cite cmni...x sngka ye
Akupenghibur.com berkata…
itulah cinta... thank saye akan sabar :)
Akupenghibur.com berkata…
memang susah nk jumpa cinta sebnar
nurpiska berkata…
ada hikmah dsbaliknya..
dzafirahzain berkata…
tapi, bleh caya ke skun. Laki y brutal tpi dy ckp nak brubh n kita nmpak prubhan... Tapi, entah la... kita nmpk sikit ja...y sbnarnya...dlm hti dy??? huhu... "Bleh bt topic ni, btoikah kata2 laki brual nak berubah???"... main2 saja... pikir2 la... pendapat anda??
Razil Tahir berkata…
ntah la... kurang pengalaman...
faizah husna berkata…
haih..bleyh lak jd cm tuh...
hurm,saba jela..'peliharalah kesucian cinta yang kerap teruji,cintailah Allah nescaya cinta pasangan soleh turut dimiliki' ^_^
Unknown berkata…
kdang nak kita lebih berhati2 dlm mmilih psangan..dan nak kita manis bkan skadar mnanam tebu d tepi bibir..
husna pnah wat apa yg gurl tu wat kat acik..tp last2 husna cari blik bdak laki tuu..haha..syg sudaa..^^
| CIKZEK | berkata…
kdg2 kte rasa dye mmg jdoh kte, tp sbnrnya tdk. kte akn lbeh matang bile kte brtmu dgn org yg slh, dan kte akn lbeh kuat :))))
Unknown berkata…
sejuk hati bila dgr 9sebab kt atas..
tp camane cara nk cekal kn hati utk xbpaling ag??..bila kita da smpan 1 hrapan walau dye curang dpn mata pn ley maaf kn.
yana da bkali2 putus n baek balik..xtahan ngn pjuk rayu dye..ssah kn nk cari jdoh yg betol2 abadi..
Linda berkata…
mohon copy part sbb Allah menemukan kita dgn org yg salah tu ek....:)
@n@ berkata…
maybe dia bukan jodoh saya...sy ditinggalkan stelah brjauhan...trlalu sygkan dia...inginkan dia kembali wlupn dia sudh mmpunyai org lain yg lbih bguz dr sgla segi...huhu...
Unknown berkata…
Mengalir air mata baca entry ni..sebak..sob sob.. sedih betol terkenang kisah lalu..kisah kita sama la Acik
Akupenghibur.com berkata…
yeke ... sabar yer Mieza
Unknown berkata…
Ya Allah ...
Temukan la jodoh ku dgn hamba pilihan Mu
Yg bole memimpin tangan ku hingga ke surga Mu
Aamiin..
Unknown berkata…
Ya Allah ...
Temukan la jodoh ku dgn hamba pilihan Mu
Yg bole memimpin tangan ku hingga ke surga Mu
Aamiin..
Unknown berkata…
Semogacsycakan bertemu jodoh yg lebih baik dr dr dia .
Monica berkata…
Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.