Pengikut

Selasa, 24 April 2012

Wanita Harap Bace :Doaku Untuk Pemilik Cintaku



Assalamualaikum

Hai semua, jom senyum dulu, hehe hari nie baru dapat update di blog yang sempoi acik nie. Setelah penat dengan event dan baru nak start rehat, tapi acik di tujukan dengan pelbagai soalan tentang cinta remaja sekarang.. masih tak bosan kisah cinta ???

Hahaha ada yang minta acik jangan stop untuk cerita tentang cinta, insyaALLAH tapi sekarang acik kena pelbagaikan lagi cerita dalam blog nie biar orang sudi membaca.Dan setelah acik berfikir acik buat kajian sedikit tentang orang yang berada di sekitar acik .Dan apa yang berlalu adalah seperti acik jangkakan.Bahawa kita manusia nie kadang-kadang bukan betul cintakan seseorang tapi kerana obses pada cinta buatkan kita ingin jatuh cinta dan akhirnya tak tahu apa yang berlaku.

Kadang-Kadang bila kita jumpe seseorang, dan dia amik perhatian kepada kita mesti kita rasa suka dan lama kelamaan akan ada perasaan yang kita tak di duga datangnya. Ada juga orang kata bila kita stress ,kita ada jumpe orang yang berikan perhatian lebih pada kita dan kita rasa selesa juga mungkin muncul cinta tanpa di duga.. Tapi adakah cinta itu akan berterusan ???

Itu yang mungkin di jadikan persoalan yang di tanyekan pada acik... tapi sebenarnya cinta itu terpulang pada setiap orang, walaupon ada cinta pandang pertama, cinta di internet dan cinta kepada dah bertahun-tahun semuanya terpulang pada diri kita. Ikhlas cinta kerana ALLAH.


Dari Abu Hurairah, beliau berkata: Rasulullah saw. Bersabda, “Barangsiapa yang ingin mendapatkan manisnya iman maka cintailah seseorang hanya karena Allah”
(HR. Ahmad dan Hakim)
Tapi yang pasti, dengarkan ini .. sesunguhnya ini adalah luahan cintaku kepada seseorang yang pernah terlintas di hati... cinta itu indah,ikhlaskan setiap apa yang berlaku dan cintailah kerana ALLAH ...Dengarlah doaku untuk si Dia :)

Ya Rabbi, Aku berdoa untuk seorang wanita, yang akan menjadi bagian dari hidupku.
Seorang wanita yang sungguh mencintaiMU lebih dari segala sesuatu.
Seorang wanita yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau.
Seorang wanita yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukMU.
Seorang wanita yang mempunyai sebuah hati yang sungguh mencintai dan haus akan Engkau dan memiliki keinginan untuk menteladani sifat-sifat Agung-Mu.
Seorang wanita yang mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup, sehingga hidupnya tidaklah sia- sia.
Seorang wanita yang memiliki hati yang bijak bukan hanya sekedar otak yang cerdas.
Seorang wanita yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormati aku.
Seorang wanita yang tidak hanya memujaku tetapi dapat juga menasehati ketika aku berbuat salah.
Seorang wanita yang mencintaiku bukan karena rupa parasku tetapi karena hatiku.
Seorang wanita yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam tiap waktu dan situasi.
Seorang wanita yang dapat membuatku merasa dihargai ketika berada disebelahnya.
Seorang wanita yang membutuhkan dukunganku sebagai peneguhnya.
Seorang wanita yang membutuhkan doaku untuk kehidupannya.
Seorang wanita yang membutuhkan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya.
Seorang wanita yang membutuhkan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna.
Dan aku juga meminta: Buatlah aku menjadi seorang lelaki yang dapat membuat wanita itu bangga.
Berikan aku sebuah hati yang sungguh mencintaiMU, sehingga aku dapat mencintainya dengan cintaMU, bukan mencintainya dengan sekadar cintaku.
Berilah aku tanganMU sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya.
Berikanlah aku penglihatanMU sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya dan bukan hal buruk saja.
Berikan aku mulutMU yang penuh dengan kata- kata kebijaksanaanMU dan pemberi semangat, sehingga aku dapat mendukungnya setiap hari, dan aku dapat tersenyum padanya setiap pagi.

Aku mengetahui bahwa Engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Kautentukan.Hanya yang ku pinta temukanlah seseorang yang mencintai diri aku seadanya :) adios



Share This!


1 ulasan:

  1. tersentuh dngan doa awak huhu... andai cinta itu mampu kite menduga.. x kn mudah ku terluka.. skitnyer amat terasa.. knpa cinta dtang tnpaku pinta pergi tnpa ku duga.. knpa bile kite mule percaya... ia hncur x bernyawa.. hurmm

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails