Pengikut

Rabu, 30 Mei 2012

Dia Mengajarku Mencintainya Kerana ALLAH..






assalamualaikum

Hai semua, maaf kerana semalam tak sempat nak update blog nie sebab sibuk dengan aktiviti harian. Tapi hari nie acik gigihkan juga untuk menaip dan ingin kongsikan apa yang acik rasa.Semalam acik chat dengan seorang bro nie dan acik mintak pendapat dari dia kerana dia lebih pengalaman dari acik. So acik dah set time dan chat dengan bro berhati kental nie. Mula-mula tu susah jugak nak dia ceritakan tentang kisah cintanya tapi akhirnya dia mengalah dan ceritakan kisah hidup dia. Kalau nak tahu abang sham nie pada acik seorang yang setia dan masih bujang sampai sekarang. Setelah lama kami bertukar pendapat dan ini rumusannya.

Kenapa abang sham tak kawin lagi sendangkan umur dah 30 tahun tak takut orang labelkan abang sham bujang terlajak ??? Tak pernah bercinta ???

Abg Sham : tak takut pon, ada juga yang anggap bila lelaki yang tak kawin laki tak laku ataupon gay. Itullah persepsi orang sekarang ,semuanya negative dan tak pernah cuba nak tahu apa yang abang rasa. Honestly kau je acik yang abg berani ceritakan sebab abg suka bace blog ko . So biarlah ini saksi bahawa aku bukan macam apa yang orang katakan. Bercinta gilerlah kalau tak pernah mestilah pernah tapi kisah cinta aku sangat terasa kat hati sampai aku tak sanggup nak cari yang lain.



Dia perempuan idaman aku, Aku kenal dia masa kat USM ,dia junior aku dan amik kos yang sama. Sumpah sebelum nie aku selalu tukar-tukar perempuan dan aku cepat bosan dengan mereka dan jadikan perempuan tempat geli-geli aku dan sebab mereka lebih tertarik pada harta aku. Masa aku tahun 3 Aku terjumpa seorang perempuan yang buat hati aku tertarik, dia bukan yang bertudung labuh tapi pada aku cukup sempurna dia menutup auratnya. Sejak jumpa dia, aku asyik teringat pada dia. Aku tahu siapa dia dan aku dapat tahu namanya Nadia.Dan aku mintak tolong kawan cari tahu siapa dia, Dan akhirnya aku dapat jumpa dengan dia ... Aku pelik masa jumpa dengan dia ,dia tak tengok pon muka aku, dia tunduk aje .Masa tu juga aku cakap aku suka kat dia dan ajak di couple.

Dengan nada lembut dia kata jangan terikutkan nafsu awak , jika awak cintai saya begitu sahaja semata-mata kerana saya,saya juga yang akan dapat dosa maka cintalah kerana ALLAH. Dan hampir tiap-tiap hari aku gangu hidup sampai dia terima aku jadi Boyfriend dia.

Selama aku couple dengan dia ,aku tak pernah dapat macam aku couple dengan perempuan lain, aku tak pernah pegang tangan dia dan aku tak pernah naik motor dengan dia .Dia kata kalau saya naik motor dengan awk pasti saya akan menyesal seumur hidup. Aku rasa bahagia dengan dia. Dia ajar aku bagaimana nak solat ,ajar aku mengaji dan semuanya sehingga aku dekat kepada ALLAH.

Selepas tu aku hampir seminggu tak berjumpa dia, dan aku dapat panggilan dari kawan baik dia yang dia terlantar kat hospital.Dan aku dapat tahu yang dia ada sakit barah hati dan stage terakhir dan aku rasa macam nak giler kenapa semua nie berlaku kepada dia insan yang baik , kenapa tak kepada orang yang jahat kat luar sana yang bersentuhan dan tak menutup aurat dan berbuat dosa ??

nadia kata yang sampai sekarang aku ingat kata-kata itu.

Jangan pernah salahkan ALLAH , bertemu kita adalah kehendak dia dan berpisah kita adalah takdirnya.Jangan pernah salahkan ALLAH dia tahu mana yang terbaik untuk kita. Semestinya cinta di letakan padaNya dan kembali padanya .Mungkin hati ini terlalu mencintaimu dan tidak mencintai ALLAH seperti itu.

Dan selepas 6 bulan nadia pergi tinggalkan aku selamanya.. sejak dari itu aku tak pernah nak jatuh cinta kepada mana-mane perempuan .Bukan aku tak boleh terima qada dan qadar tapi aku belum jumpa perempuan seperti dia. Biarlah masa yang menentukan dan ALLAH lebih tahu mana yang selayaknya untuk aku .Ok acik thanks are bro ko sudi nak siarkan cerita aku dan aku hargai ..


Ermm baru acik mengerti bagaimana erti setia tentang cinta, dan pastinya cinta ALLAH itu sangat ajaib kerana cinta itu mampu memberi kesedaran kepada manusa ..ok sampai di sini dulku nanti kita sembang lagi ... Adios :)


Share This!


12 ulasan:

  1. itulah cinta sejati.
    just be strong :)
    insyaallah 'bro' akan dipertemukan dgn perempuan yg baik2 ^^

    BalasPadam
  2. be strong . someday Allah akan gantikan yang macam dy bahkan lebih baek :) don't stop praying yaa . who know dreams comes true kan ?

    btw, jom baca entry terbaru saya ^___^

    http://www.loveesparadise.blogspot.com/2012/05/2-handset-2-gfbf-haa-kalau-5-5-ke.html

    BalasPadam
  3. insyaallah,bertemu jodohnya.Allah SWT dah jadikan hidup ini berpasang-pasangan. :)

    BalasPadam
  4. , suke sangat :) alhamdulillah , saye pon dah dipertemukan dengan orang yang boleh membimbing :)

    BalasPadam
  5. cinta yang betul-betul sejati ...

    BalasPadam
  6. semua kejadian dan ketentuan ats kehendakNYA

    BalasPadam
  7. wah , cinta memang menyakitkan .. hairan bila kita dah mula suka seseorang diorang tak pernah hargai .. tapi tengoklah crta ni ..

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails