Pengikut

Khamis, 26 Julai 2012

Rahsia Terbesar Perempuan Yang Lelaki Perlu tahu


 Assalamualaikum 

Hai semua, hari nie acik postkan entry nie atas permintaan seorang kawan untuk minta pendapat keranaa bingung dan tidak mengerti tentang perempuan .So meh acik bagi rahsia yang lelaki perlu dah cuba perhatikan kepada seseorang wanita. Ahh pastikan akan memudahkan urusan kehidupa kamu .. lepas nie tak ada alasan lagi kata tak mengerti tentang wanita /perempuan.
1. Bila seorang perempuan mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak meneteskan airmata,itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Perempuan sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (karena itu banyak perempuan yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

4. Jika sorang perempuan jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang dengan lelaki lain.


5. Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Perempuan memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan kasar karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia telah membuat keputusan,dia akan melakukan apa saja.

8. Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan,cobalah tegur dia perlahan-lahan.

9.
Perempuan suka meluahkan apa yang mereka rasa.Music,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tak berguna.

11.Bersikap terlalu serius bisa mematikan mood wanita.

12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telepon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebenarnya dia akan berteriak senang dan tak sampai sepuluh minit,semua teman-temannya akan tahu berita tersebut.

13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita.Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.

14.Jika kamu menyukai sorang
perempuan, mulailah dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalmu lebih dalam.

15.Jika seorang perempuan
memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.

16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17.Jangan sesekali menebak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18.Setelah sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering bertanya-tanya mengapa aku tak bertemu lelaki ini lebih awal.

19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati sorang gadis,bacalah buku-buku cinta.

20.Bila setiap kali melihat foto bersama,yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21.Bekas Ex-boyfriend akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa di hatinya!!

22.Satu ucapan 'Hi' saja sudah cukup menceriakan harinya.

23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24.
Perempuan paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk mengurat kawan mereka yang paling cantik.

25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.

26.Semuaperempuan
menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati..

27.Senjata
perempuan adalah airmata!!

28.Perempuan suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik).Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29.Perempuan mudah jatuh hati pada lelaki yang perhatian padanya dan baik terhadapnya.So,kalau mau memikat wanita pandai-pandailah..

30. Sebenarnya mudah mengambil hati perempuan kerena apa yang dia mau hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Share This!


12 ulasan:

  1. macam kenal.. tp da lupe.. pernah terjah blog awak dulu..hehehe.. poli merlimau eh... org merlimau gak

    BalasPadam
  2. awak bocorkan rahsia kaum hawa..:)

    BalasPadam
  3. haha rahsia aku kah ini?aku tak tau pun ni rahsia aku.kehkehkeh :p
    nice entry

    BalasPadam
  4. itulah uniknya perempuan. kadang2 pelik pun ye jugak :p

    BalasPadam
  5. acik memang memahami hati seorg perempuan..:)

    BalasPadam
  6. Airmata 2 senjata pempuan.jd,ble dia sdey dia xkn gunakn snjata dia..kcuali dia brada dlm tahap y kritikal..dia kese0rangan n airmata 2 jd teman..sebab,airmata (senjata) mbuatkn kita rasa kuat..

    BalasPadam
  7. untung sape jd teman istimewa acik nie....die betul2 memahami sikap seorg wanita.....sy betul2 setuju ngn no 24.25,and 28 tu....boleh x lps nie acik wt artikel knp lelaki suke wt perkare yg perempuan benci.....conth mcm yg no 24 tu....

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails