Ticker

6/recent/ticker-posts

Semua Orang Berlumba Mahu Jadi Artis, Siapa Mahu Jadi Imam Dan Musimah Sejati ??

Assalamualaikum


Hai semua, penat hari nie dari pagi sampai ke malam full aktiviti,sangat seronok bersama kelab akses ataupon kelab teater untuk Uitm Shah Alam. Kat sini acik dapat belajar sesuatu yang baru dan dapat release tension. Sekarang nie acik rasa gembira,sedih ,loser dan pelbagai lagi .Dalam 1 hari bermacam cerita berlaku.aaah lupakan ,tadi baru tak online 4 jam bertalu-talu email masuk tanyakan acik best ke kawan dengan artis, jumpe artis dan berkerja dengan mereka.

walaupon acik nie masih baru bersama mereka,yelah baru part 2 dalam broadcsting tapi acik tahu jugak selok belok dunia artis nie. Yelah semua orang sibuk nak kejar jadi artis ,jadi retis dan mcam-macm.. dan dengan pelbagai cara. Memang tak salah , tapi klau ada bakat teruskan saje. Terus terang kita memang nampak dunia artis indah sebab di kejar sana sini wartawan ,gambar kita ada di mana-mana dan semua orang kenal. Tapi pernah tak terfikir bahawa itu semua hanya sementara. Mungkin dikala kita tengah up dan kalau perjalanan hidup kita setakat tu jer ?? macam mane ?? 

Memang tak salah nak jadi artis jadilah tapi satu jer acik minta dan merayu kepada kamu. Tolong ubah persepsi bahwa jadi artis mahupon berkaitan dengan itu akan hidup bahagia. Bukan seindah yang di jangkakan. Orang semua tumpukan pada kita,bila ada salah jer orang akan cari salah kita walaupon sebesar kuman. Acik yang bukan artis nie pon dah cukup kena hentam dengan blogger-blogger apatah lagi kalau artis. 


Acik pernah interview salah seorang artis baru nie, dia kata first time bila keluar cerita yang kurang senang di beberapa blog dia menagis kerana sedih dan takut kerana privasinya dan kehidupannya bagaikan wayang yang jadi tontonan umum.

Pada acik ubah persepsi kita dan cara kita berfikir. Jadilah artis ataupon role model kepada rakan-rakan lain asalkan berpaksi kepada agama islam dan percaya rezeki ALLAH ada di mana-mana. Ada yang tanye acik , macam mane kalau masa casting tu mereka suruh pegang tangan dan sebagainya ...tulah maksud acik pilih yang bersesuaian. Mungkin kata itu sebagai dari scene tpi kita boleh mencegah...

Jadi orang biasa lagi best, bebas bagaikan burung layang-layang di udara yang boleh ke sana ke mari. Terpulanglah tepuk dada tanya iman.. Lebih baik kita perbaiki kelemahan yang ada dalam diri kita dulu sebelum kita mahu masuk dalam dunia glamour.. tak ada tak glomour tak keluar TV pon takpe janji depan ALLAH kita dah siapkan kelengkapan yang jitu untuk selamat diri kita untuk ke syurga ,.amin ... Popular or tak tu soal ke 2... janji rock hhahaahaaha  janji amalan untuk akhirat telah kita sediakan. Jadi imam dan muslimah yang baik ..isnyaALLAH mudah-mudahan.Semua orang Berlumba Mahu Jadi Artis, Siapa Mahu Jadi Imam Dan Muslimah Sejati ??
Acik kata macam gini sama juga acik tanya sama diri sendiri. Mari kita muhasabah diri kita ..^_^


Catat Ulasan

2 Ulasan

eddie.my berkata…
dalam dunia ni sesama manusia sama ada kita akan disukai atau dibenci, sama ada kita akan dipuji atau dikeji atau sama ada kita akan dihargai atau disia-siakan .... tapi bagi aku jadi orang biasa je la ...