Pengikut

Isnin, 10 September 2012

Sifat Wanita Yang Buatkan Lelaki Tidak Cari Yang Lain | Tak Curang

Assalamualaikum


Hai semua hari nie acik dah berada di uitm untuk sem 2 ..alhamdulilah segalanya berjalan dengan lancar. Hari nie acik mahu kongsikan sesuatu Wanita Solehah Perhiasan Indah di Dunia. Inilah salah satu persediaan untuk menjadi wanita yang disukai oleh bukan hanya lelaki tetapi keluarga rakan-rakan dan orang yang berada di sekeliling. Banyak lelaki yang terpikat pada wanita yang bersikap keibuan, lembut, mengambil berat ,penuh kasih sayang simple ,gedik dan sebagainya.Tak perlu berpura-pura menjadi orang lain jadi diri kamu pasti kamu akan di terima seadanya. Jom acik kongsikan sikit sifat wanita buat lelaki terpikat

 1. Keanak-anakkan 
 
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah kamu. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. 

2. Penuh Pengertian
 
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan- bukan sebaliknya cuba mengerti segala persoalannya.

3. Menghargai

Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan

Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan lelaki lain juga menyukainya.Dan pasti memakai pakaian menutup aurat. Lelaki mane mahu berikan tubuh badan orang yang di sayangi itu mejadi tatapan umum.

5. Pandai berbicara
 
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
 
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri



 
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin

Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…

Share This!


7 ulasan:

ieyra berkata...

Wanita Solehah Perhiasan Indah di Dunia .
#copy ayat acik kat ats tu . hee~

dhia adawiyah berkata...

wahhh !! suka entri ni ! .. sukaaa ! ..

Aku Penghibur berkata...

alhamdulilah

kacang buncis berkata...

salam acik...akan sue lakukan untuk masa akan datang...hehehe

young girl berkata...

tip yg menarik

Hapiz Rahman berkata...

pendapat orang tentang perempuan x sama.. :)

singgah: http://blogoutofmind.blogspot.com/ utk byk info best2.. :)

Fendi Rocka berkata...

nak buat entri jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails