Pengikut

Sabtu, 26 Januari 2013

Balasan Untuk Mereka Yang Terlanjur





Assalamualaikum


Hidup bagai roda yang kita tak tahu kedudukan kita ,kadang kala kita di atas dan kadang kala kita berada di bawah, hari ini mungkin  kita menyakiti perasaan orang lain, lain kali orang lain pulak sakitkan hati kita dalam diam. Acik rasa pilu, sedih dan kecewa dengan anak muda sekarang yang menganggap cinta itu perlu di uji dengan kasih sayang dan nafsu. 

Mungkin jika kamu serahkan maruah dirimu si lelaki beruntung kerana mendapatnya, tapi yang menaggungnya ? si perempuan kan..ermmm fikir-fikir la wahai adik-adik  kerana mahkota yang kamu ada itu hanya untuk lelaki yang halal untuk kamu, jika hilang mahkotamu adakah lelaki lain akan menerima kamu ? sangat hebat lelaki kalau dapat menerimanya. So jom kita bace sedikit sketsa nie .

Wanita 1: sayang, u cintakan i?
Lelaki : iskk, u ni.. of course la I cinta kan u. sangat-sangat tau. Kalau u x tak de mati i..
Wanita1: betul?
Lelaki: ye sayang, I tak tipu.
Wanita1: u ni, jangan la raba2 i..
Lelaki: I raba sikit je sayang
Wanita1: taknak la. . kalau terlanjur mcm mane?
Lelaki: kita kawen la.. I jumpa parents u
Wanita1: betul? U nak kawen dengan i?
Lelaki: betul sayang. . . sumpah. . u diam je .. jgn ckp ape2. I pegang skit2 je.


SETAHUN LEPAS TU. . .

Wanita1 : sampai hati u. . . tipu i.. dulu u kate nak nak kawen dgn i. tapi bile u dah dapat. U kawen dengan perempuan lain..
Lelaki : I lelaki, u ingat I nak kawen dengan perempuan yang senang2 I boleh dapat? I nak perempuan yang suci.. bukan mcm u. yang senang2 bagi tubuh pada lelaki yang bukan bergelar suami. U ingat I bodoh nak kawen dengan u?
Wanita1: sampai hati u ckp mcm tu, dulu. . mase u nak.. mcm2 janji manis u bagi. Tapi skrg u salahkan i?
Lelaki: I lelaki . . I Cuma uji u. . tapi u bagi. . I ambil la. .
Wanita1: U memang jantan tak guna. . I menyesal kenal dengan u
Lelaki: u menyesal? Tapi I puas. . jgn lupa datang kenduri I nanti.
Wanita1: u akan dapat balasannye nanti . .

MALAM PERTAMA LELAKI DAN WANITA

Lelaki: sayang. . . I love u so much. .
Wanita2: me 2 sayang. .
Lelaki: I bertuah kawen dengan u.
Wanita: I pun, sayang.. I ada something nak bagitahu u
Lelaki: apedia sayang?
Wanita2: sebenarnya.. u bukan lelaki pertama yang tido dengan I . . I pernah tido dengan semua teman lelaki i. . untuk suke2. . . cari kepuasan . . tapi bile nak kawen. . I cari lelaki baik mcm u untuk jadi suami i. . u tak kesahkan?
Lelaki: WHAT??????????????????

itulah adalah sebahgian rencah hidup yang ada di dunia realiti kita,  lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik dan begitu juga perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. Balasan itu ada di dunia dan di akhirat. Sekarang nie , kita di bayar cashh lagi-lagi umat akhir zaman. so jom muhasabah diri ..adios

Share This!


13 ulasan:

suesue berkata...

huu..nauzubillahiminzalik..minta dijauhkan dari golongan yang mcm ni..siapa jodoh kita,adalah cerminan diri kita sekarang..kalau baik,baiklah dia..jom,perbaiki diri! :)

CiK Bella berkata...

Hati perempuan terlalu lembut dah mudah percaya.

Aku Penghibur berkata...

amin mudah -mudahan .. jom baiki diri

Aku Penghibur berkata...

itu saye setuju!!

Farish berkata...

syukur iman sya masih terpelihara lagi :)

Hanida Moss berkata...

what goes around comes around, what goes up must come down.

Adibah Shahrudin berkata...

nauzubillahiminzalik. Itulah dunia pada zaman sekarang. Manusia kembali mencari yang haram daripada yang halal.
Bila nafsu mengawal otak-manusia akan terpedaya.
May Allah always blessing me and them...

Aku Penghibur berkata...

ermmm semoga kita di jauhkn dari tu semua ..nauzubillahiminzalik

Aku Penghibur berkata...

u right sis :)

Kathy Rbain berkata...

perempuan terlalu mudah cair dengan janji manis lelaki,harap2 entri ini jadi pedoman untuk adik2 di luar sana agar berhati2...

syazaa berkata...

Setiap hari kita dihadapkan dengan pilihan lebih dari dihadapkan dengan makanan... Pilihan yg kita buat, kita yg akan tanggung sendiri... Seringkali kita memilih pilihan yang salah walhal kita tahu itu salah, hanya untuk keseronokkan seketika,..pilihan yang baik akan memberi kebahagian dan diredhai Allah.. Setiap dari kita berjuang... Berjuang dengan diri sendiri memilih pilihan menjalani hidup seharian,.. Sebagai manusia yang dikurniakan akal dan nafsu, dan jangan lupa,.. Kita juga ada jiwa.. Kebahagian milik kita pabila pilihan yang dibuat betul, Allah itu ada to guide us,...

Maria Firdz berkata...

Kukuhkan jati diri dgn iman...insha Allah syaitan dan nafsu x dpt lawan...

Cik Itah@RRP berkata...

salam. entri terbaik acik :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails