Pengikut

Isnin, 10 Jun 2013

Ya Allah.. Dengan NamaMu.. Sembuhkanlah Semua Hati Yang Terluka


bila hati berbicara

Assalamualaikum

Ishhh niat hati nak update blog awal tapi dugaan pula melanda, tadi nak print pesentation, lepas tu letaklah laptop di sebelahnya,entah air dari mana datang entah tertumpah kat atas laptop dan keyboard dia tak berfungsi dengan baik , naseb ada flexible keyboard boleh juga guna.

Ada seseorang tanye acik,kenapa tanpa sebab dia jadi sedih jer ?

ada kemungkinan dia mengenangan sesuatu , buatkan dia sedih dan ada kemungkinan juga kerana rohani kita rasa sunyi dan sepi,  dia perlukan makanan dalaman/rohani. Jadi zikirlah 

Entahlah kenapa yer ? Hari ini kebanyakan mereka update status sedih, kecewa, derita? 

Ada apa dengan mereka ? kenapa- kenapa ? sabar yer kawan kawan jika ada masalah dan mendapat musibah , bila macam macam dugaan datang menghampiri itu ertinya Allah menyayangi , bukan membenci . Allah hanya menguji keimanan kita 

 Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia2, Allah s.w.t tahu betapa keras engkau sudah berusaha. Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih, Allah s.w.t sudah menghitung air matamu.

"Tidak ada suatu musibah pun yang menimpa seseorang kecuali dengan izin Allah; dan barangsiapa yang beriman kepada Allah niscaya Dia akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu." - [At Taghaabun:11]

Dalam hidup ini tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah dirancang.. dan sebaik-baik perancangan adalah Allah. Sejauh mana pun hari-hari yg kita lalui ,sederas mana pun godaan yg kita hadapi..sekuat apa pun cabaran yg harus kita jalani,sebesar apa pun kegagalan yg kita rasai ..

Jangan pernah berhenti berharap dari pertolongan Ilahi Kerana Harapan adalah masa hadapan dan kerana harapan  adalah sumber kekuatan. Jadi jangan penat untuk berdoa kepadaNya, doa adalah pintu kebaikan.

Ya Allah permudahkan urusan mereka yang hati mereka sedang kecewa,derita,  sakit hati dan sebagainya, berikan hidayahmu dan limpahkan kasih sayangmu melalui hikmah setiap dugaan yang Dirimu berikan. Tenangkan hati mereka dan buatlah mereka tersenyum  kembali. 

Share This!


36 ulasan:

adzairdawati makdara berkata...

Amin.. moga mereka redha dengan apa yg telah tertulis itu...

Bin Muhammad berkata...

Jangan bersedih...jangan gundah-gulana, jika kita menerima dgn redha dan segalanya adalah qada dan qadar Ilahi, pasti kita melihat hikmah disebaliknya...
Senyumlah...senyuman mu itu manis sekali :)

Nies alhaQ berkata...

Aminnn. In shaa Allah. Usah berduka cita, kerana Allah sumber kekuatan, sentiasa ada untuk kita. :")

Mohd Ridzwan Abdullah berkata...

Setiap kejadina pasti ada makna tersirat. Apapun, bersabar dan bykkan doa. Semoga kita semua trus kuat.

Fyna Ahmad berkata...

Allah sentiasa ada untuk kita.

Mizz Aiza berkata...

terima kasih acik..

Hasri Anis berkata...

terima segalanya dengan hati yang terbuka..

hazwan hairy berkata...

amin insyallah :-)

krole berkata...

Amin Ya Rabb...tq for da entri acik. Allah tidak akan menduga sesorang itu jika dia tak mampu menanggungnya~

BUNDA a.k.a KN berkata...

Assalam,

betul tu krole, sekiranya kita merasai diri kitalah yang paling malang, itu salah, suatu waktu kita pasti bertemu mereka yg lebih malang dari kita...waktu itu barulah kita sedikit tersedar dan bersujud syukur kpd Ilahi..

Kathy Rbain berkata...

ye...kadang kala kita selalu di ganggu perasaan sebegitu secara tiba2..apa kita boleh buat bersabar ...terima segalanya dengan tabah..

AiSyA LiEzA berkata...

pertolonganNya sntiasa ada utk kita ^^

Zaza berkata...

kadang2 zaza pun mcm tu..

Aku Penghibur berkata...

amin mudah mudahan

Aku Penghibur berkata...

hehe betul tu, jom senyum

Aku Penghibur berkata...

betul tu.. ALLAH ada untuk kita

Aku Penghibur berkata...

insyaAllah.. jangan give up

Aku Penghibur berkata...

betul tu.. dia x pernah jauh dari kita

Aku Penghibur berkata...

welcome :-)

Aku Penghibur berkata...

betul tu.. itu yg terbaik

Aku Penghibur berkata...

tepat sekali.. semuanya ikut kemapuan kita

Aku Penghibur berkata...

wslm.. betul tu bunda.. x de istilah "malang"

Aku Penghibur berkata...

betul tu.. menangis tanpa sebab?? ermm hanya thu apa yg di rasa

Aku Penghibur berkata...

DIA x akan ada untuk kita

Aku Penghibur berkata...

yeke? menangis tnpe sebab?

Nurul Syawani berkata...

Allah kurniakan kita dgn pelbagai perasaan .. Alhamdulillah dgn kurniaanNya .. kdg2 prasaan kita nie tak menentu .. Biasa la manusia.. Allah selalu ada utk kita :)

Puteri Mama berkata...

Amin..

Nao Mei berkata...

Berapa kali cik akak mai sini...kali nie baru komen..hahaha..
tadi mood bersimpang siur sikit :)

betol tu...setiap apa yang belaku tu ujian...

S.K.A berkata...

Amin..ape pun yakin pada Allah :) prncangan dia lbh baik..

Hatimi Tahirruddin berkata...

kalau sedih tu biasa la manusia kan....tapi cepat2 la recover balik....tgk apa yg kita dah dapat bukan apa yg kita tak dapat...

Iha Zaliza berkata...

lumrah manusia akan ada perasaan sedih tiba2.. cuma jangan terlalu terbawa2 emosi tu, kena seimbangkan sebaiknya.. :)

Mieza Jhaa K berkata...

Tiada duka yg abadi..pasti ada sinar menanti..

Mieza Jhaa K berkata...

Tiada duka yg abadi..pasti ada sinar menanti..

heirizalieyana berkata...

jgn bersedih acik,,msm muka nnti,,suka baca entri acikk,,,pnuh dgn informasi

Emildza Jayy ♥ berkata...

Betul statement atas tu. Sabar tu kan indah. =)

Remy hazza berkata...

bila kita dilanda kesedihan... kita ambil ruang...muhasabah diri......kena byk bersabar dgn ujian dan dugaan...... pasti ada hikmat dgn apa yg telah berlaku.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails