Ticker

6/recent/ticker-posts

Civic Awareness Uitm Campaign 2013 on Bukit Bintang


Assalamualikum

Tinggal 3 hari sahaja program yang kami jalankan akan berlangsung, hati ini sangat berdebar-bedar kerana program ini bermula dengan sekecil-kecil kelas kami menjadi sebuah program yang besar dan gah. Siapa sangka , jika niat kita baik in sha Allah di permudahkan urusan. Sebenarnya hari ini acik ingin war-war kepada kamu semua untuk program kami iaitu kempen kesedaran advokasi. 



Sebagai makluman kamu semua, kempen "Civic Awareness UiTM Campaign 2013" ini adalah merupakan projek universiti yang bakal dilaksanakan oleh para pelajar Semester 4 yang mengambil matapelajaran subjek elektif INC 542 - Public Advocacy dari Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, UiTM Shah Alam.

Objektif dan matlamat kempen ini sangat "simple", kita sama-sama mengajar dan mengajak warga 'urban' di Kuala Lumpur mengenai kepentingan untuk menjaga alam sekitar, kemudahan pengangkutan awam, saling bertoleransi diantara sesama orang awam,menghargai orang di yang kamu sayangi dan "trying make to Kuala Lumpur As A 1st prelude city that improve Civic awareness among the community! "

Dengan mengambil bahagian dalam kempen Civic Awareness : Advocating Civilization Among Malaysian bertemakan "community service" ini, anda dapat merasai pengalaman program yang menyeronokkan seperti projrk video, approach people on the street dan fun games didalam pengangkutan awam, ditengah-tengah jalan raya, jualan amal, kutipan derma untuk mangsa-mangsa taufan Haiyan dan sebagainya, ditambah pula bergabung dan bekerjasama dengan wakil dari badan-badan persatuan, organisasi tidak bersifat keuntungan, para volunteers dan ahli kumpulan sebenarnya dapat menimba ilmu pengetahuan yang mereka perlukan untuk mewujudkan asas yang mereka perolehi untuk menarik diri mereka mendidik generasi Malaysia yang akan datang. Untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut boleh like di page facebook
Civic Awareness Uitm Campaign 2013

LIMA pasukan kami yang bakal menerjah Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada 7 Disember 2013 telah pun menemui 'collaboration team' yang bakal berganding bahu melaksanakan aktiviti 'Kempen Kesedaran Sivik' mereka. Lima kumpulan yang berbeza dan setiap kumpulan akan membawa kelainan dan mengikut tema-tema yang telah di pilih.  

Kumpulan pertama : Memberi coklat atau belon secara percuma untuk di berikan kepada pasangan,rakan ,ibu bapa dan sebagainya
Kumpulan kedua: jualan air mineral amal dan aktiviti berkaitan Sayangi Malaysia
Kumpulan Ketiga : memberi kesedaran tentang amalan tolong menolong ketika orang dalam kesusahan terhadap orang tua , orang mengandung di LRT dan di kemudahan awam lain.
Kumpulan Keempat : memberi penekanan terhadap keselamatan di jalanraya
Kumpulan kelima : Memberi penekanan kepada recycle bag (go freen)

 Alhamdulilah terima kasih kepada pihak-pihak kolaborasi dan penaja yang banyak membantu kami menjayakan program. Pada hari tersebut terdapat beberapa pekara istimewa seperti mengedarkan helmet secara percuma, memberi coklat tanggo, pemberian belon dan banyak lagi aktiviti yang menarik. Rugi kalau tak datang, bawalah rakan-rakan, ahli keluarga dan pasangan kamu untuk menyertai kami.  Jika ada kelapangan jom sama-sama kita jayakan program ini.
 

Catat Ulasan

23 Ulasan

Tetamu Istimewa berkata…
Semoga berjaya acik. Satu program yang bermanfaat.
Asha Lya berkata…
wahh acik mesti brdebar2 nie kan..mudahan berjaya.satu program yg bagus utk memberi kesedaran
Nina Mads berkata…
menarik aktiviti yg acik buat ni.. kalau dekat nina pun nk join :)
semoga berjalan dgn lancar..
Tanpa Nama berkata…
buat yang terbaik acik..
Khir Khalid berkata…
Program yg sungguh bermanfaat.. mudah2an satu masa nnti kita dpt bertemu utk perkara2 spt ini, in shaa Allah.. Semoga Acik terus sukses.. :)
Mizz Aiza berkata…
wah.. menarik program ni acik.. semoga semua urusan acik dan yang terlibat berjalan lancar.. :D
Blog Santai berkata…
Menarik..good luck acik..
Syazana Zainn berkata…
good luck acik :D

teringn nak join aktiviti cemni

tp xde kesempatan lg
Unknown berkata…
ini sekadar cadangan..baik salurkan derma kepada mangsa banjir kat negara kita sendiri...mereka juga susah sekarang..
Adriannasyaz berkata…
Buat yg terbaik dan semoga berjaya acik :)
lynmunir berkata…
Moga semuanya dipermudahkan dan berjaya Acik.
Unknown berkata…
goodluck ye utk event tu..nak pergiiii..tp jauhlaa..mohon acik bawak mun ke sana :p
PeRdU cINta berkata…
setiap perbuatan baik itu pasti Allah beri ganjaran kebaikan berlipat ganda..kalau pun tidak di dunia..pastinya di akhirat kelak..amin..PC doakan achik dan rakan-rakan success ok.. :)
Tanpa Nama berkata…
wah bagus ni/ kalau kakija pegi. kakija sapa acik. ek.. wish luck dik
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum acik...

Program yg sgt bagus ni acik....moga mendpt sambutan dr semua warga ye acik....moga sukses.....
mselim3 berkata…
Assalammualaikum achik.

Ini macam keje amal nie... bagus! Kalau mselim3 nak keje yang bagi2 coklat atau belon tu..hehehe

mselim3
Sally Samsaiman berkata…
alahai acik! sally takde kat KL masa ni...kalau tak mesti sally g sokong...lagi-lagi student UiTM pnye program kan...nway, best of luck tau acik!
Azlan Strider berkata…
kempen sebegini sememangnya sangat bagus kerana masih ramai orang kat malaysia nie yang kekurangan sivik..hehehe

Regards,
-Strider-
sobri yaacob berkata…
wah memng best kampeng mcm ni..semoga maju jaya acik :)
Unknown berkata…
Macam best je :D
Good luck !
Tanpa Nama berkata…
semoga berjaya broo..
Aimacomel berkata…
Semoga semuanya dipermudahkan...