Pengikut

Selasa, 17 Februari 2015

Perempuan Yang Baik Untuk Lelaki Yang Baik ?


Assalamualaikum

Alhamdulilah masih lagi di beri kesempatan untuk hidup di muka bumi Allah ini, yeah acik sudah di johor.SubhanaAllah ujian datang penuh mencabar dan entri ini acik autopost untuk yang sudi baca blog ini. Hari ini acik nak menjawab satu soalan dari zaza berkaitan dengan jodoh, dan boleh bace printscreen di bawah ini


sudah acap kali kita tentang perempuan yang baik untuk lelaki yang baik , siapa pon mesti nak dapatkan seperti itu dan ingin memiliki seorang yang dari golongan yang baik baik. Tak salah jika nak dapatkannye,yang penting ada usaha dan doa serta perancangan Allah pastinya semua akan termiliki. Jangan pernah putus asa.

Tapi yang selalu menjadi persoalan adalah layak ke aku untuk mendapatkan lelaki/ perempuan yang baik ?

Adakah lelaki/ perempuan yang baik untuk orang yang banyak dosa macam aku ?
dan macam macam lagi persoalan yang bermain di minda.


Allah itu adalah sebaik perancangan , Dia tahu segalanya ,Dia Maha mengetahui yang kita tahu tahu.Allah tak akan jadikan sesuatu pekara itu sia sia dan sesuatu itu tanpa sebab.

seperti zaza nie punye persoalan ini dan mungkin yang lain juga katakan , kalau semua nak yang baik je siapa nak bimbing yang tak baik atau kurang baik ?

memang betul pon kalau semua nak yang baik ,siapa pula nak bimbing yang kurang baik kan.
Perancangan Allah itu sangat telilti yang baik sekali, dia dah rancang semuanya untuk kita dengan teratur, Allah akan berikan seseorang itu selayaknya kita dan kadang Allah berikan lelaki/ perempuan yang baik itu untuk kita muhasabah diri dan baiki diri .

Bila kita dapatkan pasangan yang baik itu maknanya Allah mahukan kita berubah , dia hadirkan untuk kita untuk membimbing kita .

Sebagai contoh, lelaki itu dulu seorang pemabuk, kaki judi, tapi hadirkan seorang perempuan yang baik untuknya, dan perempuan itu dapat mengubahnya menjadi lelaki yang baik selepas mereka berkahwin, dan lelaki itu menjadi lelaki baik,

Tetapi mungkin juga telah berubah , pernah menjadi kurang baik bukan ? tetapi itu dahulu. Dan akhirnya menjadi baik bukan ? Benarlah kata Allah yang baik untuk yang baik ,SubhanaAllah sungguh hebat perancangan Allah.

Jangan risau bila kita cuba kearah kebaikan ,jodoh kita juga cuba ke arah kebaikan dan sedang berusaha membaiki diri

Lagipon kita tak tahu apa yang sedang berlaku, dan apa yang akan belaku. Kita berusaha untuk jadi yang baik insyallah Allah hantarkan selayaknya kita, bersangka baiklah dengan Allah .

Share This!


11 ulasan:

  1. good entry acik :)

    entri acik kinda giving me strength baru utk pertahankan hbgn fae ngan pakwe fae

    BalasPadam
  2. insyallah semua manusia pernah lalui hidup baik dan buruk. yang penting kita berusaha ke arah kebaikan

    BalasPadam
  3. salam singgah acik.

    segalanya datanngya dari allah swt.

    BalasPadam
  4. Allah knows the best. Allah sebaik baik perancangan :)

    BalasPadam
  5. blogwalking here.

    # klik here http://shukranzahari.sharethisstory.net/my-954232-6598
    #shukranzahari.blogspot.com
    #happy blogging

    BalasPadam
  6. “ Renovation Budget ikut kemampuan anda sendiri nan Quality “ free consultation

    Membaiki Rumah, membuat rumah dan pertukangan serta kerja2 lain dengan harga yang sangat berbaloi

    Kerja-kerja yang kami jalankan:

    ·         ubahsuai rumah baru, lama
    dan pejabat
    ·         memasang tiles,
    ·         ceiling, partition dll
    ·         mengecat
    ·         pembaikan dan
    penyelenggaraan rumah
    ·         kerja wiring rumah dan pejabat
    ·         memasang pintu,grill, gate,
    autogate
    ·         Memasang Karpet
    ·         Pendawaian Elektrik
    ·         Car Porch
    ·         Awning
    ·         dan lain lain berkaitan lg.

    Hubungi segera untuk perbincangan lanjut :

    Dick Zul   012-380-1141,
    017-219-3059

    Sila encik bandingkan harga dengan yang lain
    Terima kasih.

    BalasPadam
  7. “ Renovation Budget ikut kemampuan anda sendiri nan Quality “ free consultation

    Membaiki Rumah, membuat rumah dan pertukangan serta kerja2 lain dengan harga yang sangat berbaloi

    Kerja-kerja yang kami jalankan:

    ·         ubahsuai rumah baru, lama
    dan pejabat
    ·         memasang tiles,
    ·         ceiling, partition dll
    ·         mengecat
    ·         pembaikan dan
    penyelenggaraan rumah
    ·         kerja wiring rumah dan pejabat
    ·         memasang pintu,grill, gate,
    autogate
    ·         Memasang Karpet
    ·         Pendawaian Elektrik
    ·         Car Porch
    ·         Awning
    ·         dan lain lain berkaitan lg.

    Hubungi segera untuk perbincangan lanjut :

    Dick Zul   012-380-1141,
    017-219-3059

    Sila encik bandingkan harga dengan yang lain
    Terima kasih.

    BalasPadam
  8. Ye pelengkap hidup kita.. pembaiki kekurangan.. setiap manusia ada terlebih terkurang.. yg lepas biarkan berlalu..kau masa depanku.. ♡♡♡

    BalasPadam
  9. Perkara lepas usah diungkit jika kebaikan sudah dilihat pada seseorang tu. Teruskan berusaha utk lebih baik dimasa hadapan...

    BalasPadam
  10. teringin sgt² nk kwn dgn laki yg baik² tp laki yg baik² ni mne la nk pndang kite yg xbaik ni :'(

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails