Pengikut

Selasa, 11 Ogos 2015

Sukarnya Untuk Memahami Hati Perempuan ?

ehsan google
Assalamualaikum

Duduk dengan mak berbual tertiba mak cakap :

Mak :Acik kalau nanti bila kawin kena faham perempuan tau ?

Acik : Emm maksud mak ?

Mak : Perempuan ini kadang kala apa yang di katakan itu tak seperti yang di maksudkan.

Acik : blur la , tak faham

Mak : maksudnya kadang kala apa yang di katakan itu, bukan yang di maksudkan. Contohnya , abang tengok tu ada kedai makan, nampak sedap je. Tapi macam kenyang.Abang lapar tak ?

Biasa lelaki akan kata , abang kenyang lagi terus balik.

Bila balik si isteri buat masam muka.

Si suami pun blur, tak tahu apa yang berlaku dan kadangkala boleh bergaduh.

Acik : ohhh macam tu, baru faham

Mak : Perempuan kadang kalau pergi shoopping pegang baju tu berkali-kali tapi letak kembali maknanya dia suka barang tersebut.

Perempuan ini jiwanya sangat halus dan apa yang dia cakap tidak staight on point dia akan lebih berkias. 

Lagi satu, perempuan ni memang suatu jenis makhluk yang suka cakap ayat berlawanan. bila dia cakap tak, hakikatnya ya. Bila dia cakap tak nak, maksudnya dia nak sangat.

Bila dia cakap okay, maksudnya dia tak okay dan nak someone yang boleh comfortkan hati dia. Bila dia cakap Tak apa, payah hakikatnya ialah dia mahukan sesuatu itu tanpa di tanya. 

Tapi jangan kadang kala apa yang di katakan itu dia bermaksudkannya. Sebab itu, perlu faham sedikit perempuan ini.

Tapi kalau dia terlebih mengada-ngada maka jangan layan sangat.

Jadi wanita ini sukar untuk di fahami, tetapi perlu kesabaran dan masa untuk mengenali mereka.

Share This!


13 ulasan:

  1. hahahha..kak yoorin pon kengkadang tak paham kemahuan sendiri.. tp betul laa apa mak cakap tu acik..

    BalasPadam
  2. erm..ntah!kadang2 kak ummul pun mcmtu..sebenarnya tgh fikir nk ke tak nak..huhuhu

    BalasPadam
  3. Tak susah sangat jika lelaki tu prihatin.setahu akak, wanita atau perempuan banyak mengalah, banyak pendam rasa untuk menbahahiakan orang yang dia sayang... Betul kata mak acik... Perempuan tersenyum biarpun hatinya menangis,... Mrngatakan kenyang..biarpun dirinya kelaparan..... Lelaki yang prihatin pasti membahagiakan.tp 1 dalam 100 punsusah nak cari.

    BalasPadam
  4. Tak susah sangat jika lelaki tu prihatin.setahu akak, wanita atau perempuan banyak mengalah, banyak pendam rasa untuk menbahahiakan orang yang dia sayang... Betul kata mak acik... Perempuan tersenyum biarpun hatinya menangis,... Mrngatakan kenyang..biarpun dirinya kelaparan..... Lelaki yang prihatin pasti membahagiakan.tp 1 dalam 100 punsusah nak cari.

    BalasPadam
  5. Tak susah sangat jika lelaki tu prihatin.setahu akak, wanita atau perempuan banyak mengalah, banyak pendam rasa untuk menbahahiakan orang yang dia sayang... Betul kata mak acik... Perempuan tersenyum biarpun hatinya menangis,... Mrngatakan kenyang..biarpun dirinya kelaparan..... Lelaki yang prihatin pasti membahagiakan.tp 1 dalam 100 punsusah nak cari.

    BalasPadam
  6. Betul sangat - sangat apa yang mak cakap tu , perempuan ni perasaannya halus. Sabar banyak-banyak ye :)

    BalasPadam
  7. senang kata sy sebagai perempuan pun tak faham hati sy sendiri acik..

    BalasPadam
  8. Akak pun rasa lelaki tak faham apa kemahuan wanita...ermm...sampai sekarang xde jawapan

    BalasPadam
  9. Hahahhaha... kena batang hidung nih

    BalasPadam

Assalamualaikum
Sila Tinggalkan Sikit Kritikan Anda :)
Jom Ketahui Rahsia Rezeki Ramai Orang Tak Tahu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails