Sukarnya Untuk Memahami Hati Perempuan ? | Best Lifestyle Blog Malaysia

Pengikut

Selasa, 11 Ogos 2015

Sukarnya Untuk Memahami Hati Perempuan ?

ehsan google
Assalamualaikum

Duduk dengan mak berbual tertiba mak cakap :

Mak :Acik kalau nanti bila kawin kena faham perempuan tau ?

Acik : Emm maksud mak ?

Mak : Perempuan ini kadang kala apa yang di katakan itu tak seperti yang di maksudkan.

Acik : blur la , tak faham

Mak : maksudnya kadang kala apa yang di katakan itu, bukan yang di maksudkan. Contohnya , abang tengok tu ada kedai makan, nampak sedap je. Tapi macam kenyang.Abang lapar tak ?

Biasa lelaki akan kata , abang kenyang lagi terus balik.

Bila balik si isteri buat masam muka.

Si suami pun blur, tak tahu apa yang berlaku dan kadangkala boleh bergaduh.

Acik : ohhh macam tu, baru faham

Mak : Perempuan kadang kalau pergi shoopping pegang baju tu berkali-kali tapi letak kembali maknanya dia suka barang tersebut.

Perempuan ini jiwanya sangat halus dan apa yang dia cakap tidak staight on point dia akan lebih berkias. 

Lagi satu, perempuan ni memang suatu jenis makhluk yang suka cakap ayat berlawanan. bila dia cakap tak, hakikatnya ya. Bila dia cakap tak nak, maksudnya dia nak sangat.

Bila dia cakap okay, maksudnya dia tak okay dan nak someone yang boleh comfortkan hati dia. Bila dia cakap Tak apa, payah hakikatnya ialah dia mahukan sesuatu itu tanpa di tanya. 

Tapi jangan kadang kala apa yang di katakan itu dia bermaksudkannya. Sebab itu, perlu faham sedikit perempuan ini.

Tapi kalau dia terlebih mengada-ngada maka jangan layan sangat.

Jadi wanita ini sukar untuk di fahami, tetapi perlu kesabaran dan masa untuk mengenali mereka.

Share This!


13 ulasan:

farhanahomar berkata...

Tepat sekali :)

yoorin melacolea berkata...

hahahha..kak yoorin pon kengkadang tak paham kemahuan sendiri.. tp betul laa apa mak cakap tu acik..

Ummul Azkee berkata...

erm..ntah!kadang2 kak ummul pun mcmtu..sebenarnya tgh fikir nk ke tak nak..huhuhu

Muhammad Khairuddin Lim berkata...

begitulah....

Inani Hazwani berkata...

setujuuu :D

Miela Asmila berkata...

Tak susah sangat jika lelaki tu prihatin.setahu akak, wanita atau perempuan banyak mengalah, banyak pendam rasa untuk menbahahiakan orang yang dia sayang... Betul kata mak acik... Perempuan tersenyum biarpun hatinya menangis,... Mrngatakan kenyang..biarpun dirinya kelaparan..... Lelaki yang prihatin pasti membahagiakan.tp 1 dalam 100 punsusah nak cari.

Miela Asmila berkata...

Tak susah sangat jika lelaki tu prihatin.setahu akak, wanita atau perempuan banyak mengalah, banyak pendam rasa untuk menbahahiakan orang yang dia sayang... Betul kata mak acik... Perempuan tersenyum biarpun hatinya menangis,... Mrngatakan kenyang..biarpun dirinya kelaparan..... Lelaki yang prihatin pasti membahagiakan.tp 1 dalam 100 punsusah nak cari.

Miela Asmila berkata...

Tak susah sangat jika lelaki tu prihatin.setahu akak, wanita atau perempuan banyak mengalah, banyak pendam rasa untuk menbahahiakan orang yang dia sayang... Betul kata mak acik... Perempuan tersenyum biarpun hatinya menangis,... Mrngatakan kenyang..biarpun dirinya kelaparan..... Lelaki yang prihatin pasti membahagiakan.tp 1 dalam 100 punsusah nak cari.

Nurul Syuhaida Mustafa berkata...

Betul sangat - sangat apa yang mak cakap tu , perempuan ni perasaannya halus. Sabar banyak-banyak ye :)

Fatihah Fazlin berkata...

senang kata sy sebagai perempuan pun tak faham hati sy sendiri acik..

kak gojes berkata...

agaknya kut...hehehe

Amanda Suria berkata...

Akak pun rasa lelaki tak faham apa kemahuan wanita...ermm...sampai sekarang xde jawapan

masuri24 berkata...

Hahahhaha... kena batang hidung nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails