Ticker

6/recent/ticker-posts

Impian Anak Kecil Menghidapi Kanser Darah


Assalamualaikum

Kadang aku rasa aku di uji hebat, bergolek, berderas air mata mengalir untuk menahan ujian tersebut.

Tetapi di sebalik ujian aku itu melihat ada di antara mereka di uji lagi hebat dari aku. Masih kecil tetapi di uji sehebat itu, adakah aku mampu hadapinya ?

Berlegar di laman sosial berkaitan gambar seorang kanak-kanak dengan sekeping kertas menyatakan hasratnya untuk bertemu dengan ultraman.


Acik sendiri add di facebook Hafiq Qayyum dia menghidap penyakit kanser darah sejak Ogos tahun lalu.


Ibuanya, melahirkan perasaan sedihnya dengan permintaan anak bongsunya, Muhammad Hafiq Qayyum yang sangat teringin ingin bertemu muka dengan adiwira popular, Ultraman.



Hafiq yang kini berusia dua tahun lima bulan disahkan menghidap penyakit yang dihidapi 5 kanak-kanak dalam 100 penghidap dewasa di seluruh dunia Ogos tahun lalu dan sejak itu hospital menjadi rumah kedua buat diri dan ibunya.



Kini ditempatkan di Wad KK3, Institut Pediatrik Hospital Kuala Lumpur, Hafiq atau lebih senang dikenali sebagai Ateh hanya terlantar dan bertemankan rawatan kemoterapi bagi merawat penyakitnya itu.

Alhamdulilah ramai yang memberi sokongan dan acik juga turut serta memberi dokongan pada yumyum ye.Jom bagi sokongan sama-sama dan mendoakan adik ini.Acik bukan ultraman tetapi kongsi minat yang sama.



Kepada anda yang ingin menghulurkan sumbangan kepada adik Hafiq, boleh berbuat demikian menerusi nombor akaun Maybank bapanya, Abdullah Ashaari, 162450246179.

Catat Ulasan

7 Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Kesiankan..Budak kecil yg x kenal dunia lagi tapi dah menempuah dugaan besar macam ni..
PeRdU cINta berkata…
subhanAllah..sebak rasa hati PC..adik awaklah adiwira sebenarnya..adiwira itu ada dalam diri awak sayang..kerana biar pun sakit kamu masih boleh tersenyum..bukankah itu adiwira..aunty doakan awak sihat sayang..
Sheila Adziz berkata…
Allahuakhbar... sedihnya di hati, bila cerita anak kecil ni memang bayangkan anak sendiri... terima kasih atas info ni... InsyaaAllah semoga Allah bukakan rezeki selapangnya utk adik Ateh....
Fidah Shah berkata…
Moga adik ini diberikan kemudahan.
Sedihnya :(
Suria Amanda berkata…
Sebaknya hati akak baca entry ni..jom sama-sama hulurkan bantuan ringankan beban anak kecik ini...
Lya Akif Imtiyaz berkata…
Semoga anak kecil ini cepat sembuh..
jusinfiniti berkata…
Slam…sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.memusnahkan dan mematikan sel sel kanser..herba warisan ini terlalu berkesan…daun herba warisan…merawat dan membaik pulih…jangan sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik merawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia…herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi…
sy cma bntu membantu…sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa…penawar nya telah ada…hubungi sy secepat munkin
Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh…jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid…orang ada kanser…saya akan membantu merawat hingga sembuh
NAMA SYARIKAT SAYA…..JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN