Pengikut

Khamis, 27 Oktober 2016

Rasakan Keenakan Ikan Bakar Songkhla Di Zohir Ikan Bakar Songkla

Assalamualaikum

Lama dah rasanyanya tak jalan-jalan cari makan. Untuk kali ini di temani adik beradik dan tempat kami nak terjah adalah di Zohir Ikan Bakar Songkla.








Eh kat mana lokasinya ?

Lokasinya di sebuah kampung bersejarah iaitu Johor Lama. Jika masih ingat lagi tentang sejarah istana lama dan benteng dari serangan penjajahan di sinilah tempatnya. Kampung Johor lama berdekatan dengan teluk sengat.

Dekat Zohir Ikan Bakar ini menyediakan masakan laut ala thai, laksam siam,mihun siam dan banyak lagi.




Tetapi Menu special adalah Ikan Bakar Songkla.

Pada acik ianya sangat unik kerana ikan tersebut di bakar dengan garam dan di makan bersama mee dan ulam-ulaman.Siap ada demotrasi bagaimana nak makan, dan tertanya mengikut citarasa tempatan. Memang sedap dan menyelerakan.




Selain itu Tomyam Poktek memang memukau. Sedap!! Pekat dan likat. Penuh dengan makanan laut yang segar.

Menu Paling Popular di sini selain ikan bakar Songkla adalah Ikan Merah Masak Stim Lemon!




Isi ikan yang lembut dan gebu !!

Membuka selera makan, di tambah lagi rasa masam-macam dan di makan bersama tom yam poktek amat menyelerakan.Di samping di temani keindahan alam bersama laut terbentang luas, fuh dramatik.

Kalau berada di area desaru mahupun kota tinggi . Korang kena ke sini merasakan keenakkan masakan di sana. 

Share This!


9 ulasan:

  1. Wahhh...tapi kenapa jauh sgt acik oiii....

    BalasPadam
  2. Jrg2 dpt jln cari mkn mmg best..
    Huhu..sdp tu acik tomyam tu..lma xmkn..

    BalasPadam
  3. Salam jumaat...
    kalau pergi keluar makan ke kan..
    nieyl memang suka kalau kedai tu ada ikan bakar...
    sedapnyaaa...

    BalasPadam
  4. sobs sobs rindu nak makan laksa siam huwaaaa....sedapnya nampak ikan tu hehhee

    BalasPadam
  5. Salam Acik sihat?
    Ingatkan Acik ke songkla

    Rupanya boleh nikmat makanan seperti ini di Johor..

    Sedap nampak

    BalasPadam
  6. Huhuhu dapnyer..tapi jauh laa acik..

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails