Ticker

6/recent/ticker-posts

Hari Bahagia Aku Pada 11.11 Single Day



Assalamualaikum 

Aku bukan kaki shopping dalam talian, dulu memang aku tak percaya. Sebab takut banyak penipuan dalam talian, yelah duit dah beri tetapi barang tak sampai dan sebagainya.

Kalau sebelum ini aku lebih suka beli barang yang aku boleh pegang, belek dan tengok. Tapi sekarang dah berusaha untuk cuba untuk beli dalam talian dan  pertama kalinya dalam hidup aku beli di ShopBack.Paling paling penting aku dapat cash reward lagi. 

Kadang kala kamu tengok orang post di facebook banyak post gambar-gambar mereka shopping. Barang jenama beli banyak pula tu, kaya betul mereka. 

Sekarang baru aku tahu sejak terjebak beli secara online nie baru aku tahu rahsia mereka. Mereka kumpul duit banyak-banyak dan bila ada jualan mega dalam talian, borong habis!

Ini satu lagi rahsia, 11.11 ini ada jualan mega dengan potongan harga yang kita tunggu-tunggu. Dan paling penting promosi Black Firday. 

Black Friday? 

Istilah Black Friday ini digunakan untuk menggambarkan betapa ramai dan mengganggunya para pejalan kaki dan kenderaan bagi lalu lintas , hal ini dimaksudkan kerana Black Friday ini identiti dengan diskaun, berbelanja dan pesta, pesta diskaun . Pada hari itu semua kedai akan memberikan diskaun besar-besaran dari 20% ,50% hingga sampai 80% kesempatan ini tentu tidak di lewatkan bagi semua orang untuk berbelanja keperluan yang di perlukan.

Syok bukan, kalau tanya acik pastikan acik nanti-nanti jualan dari taobao kerana barangnya sangat murah dan apa yang kita mahukan semua ada. 

Ingat tau 11.11 sales tunggu di ShopBack, kamu boleh berbelanja dan boleh dapat cashback. Tinggal beberapa hari sahaja lagi, bagitahu dekat kawan-kawan. 

Tak lupa juga jualan black friday promotion yang menawarkan Up to 22 % cashback melalui cashback buddy di taobao. Masa inilah nak berbelanja lebih sedikit lepas itu baru kita dapat simpan untuk tabungan tahun baru. 

Kalau dekat Malaysia 11.11 itu tak ada apa yang special tetapi kalau kita pergi ke China,mereka akan berbelanja secara besar-besaran yang di gelar Singles Day. Nak tahu apakah dia ? Meh ke sini di Singles Day.

Nanti mesti kamu tahu apa sebabnya. 

Tak pelik sudah banyak di dalam talian sudah di war-war tentang jualan secara aggresif di dalam talian.Lagi-lagi Black Friday retailers untuk mengalakan pembelian awal dan ada itu sehingga lewat malam di adakan promosi,kiranya nonstop lah kan.


Tips untuk korang berbelanja di dalam talian.

Pertama : Buatkan email khas untuk berbelanja dalam talian, asingkan dari email kerja
Kedua : Selidik dulu produk yang kamu nak beli, buat perbandingan harga dan cari tahu tentang produk
Ketiga : Tahu masa yang terbaik untuk membeli seperti 11.11 inilah masa untuk berbelanja kerana terdapat banyak tawaran potongan harga yang menarik.
Keempat : Beli pada masa yang tepat.Dalam talian ini jangan gopoh gapah, dah tengok ada promosi macam black friday, bookmark siap-siap dan tengok promosi dan beli.

Okey panjang lebar dah ini, selamat berbelanja semua. Beli apa yang kita perlu jangan ikut kemahuan. Ingat gaji lambat lagi. 




Catat Ulasan

9 Ulasan

Lya Akif Imtiyaz berkata…
Bestnya.. kita tunggu surprise 11.11 ..
Leyla Nurjatiey berkata…
bestnya sale 11.11..tak sabar
At-Tarmizi berkata…
owh...thanks for the info =)
cari kerja johor berkata…
omg so grateful ti read ur blog, cannot wait for 11.11 and now i know what is Black Friday.Hahaha
Kerja Kosong Johor berkata…
hurey tak sabar nak tunggu 11.11,,thanks AP atas perkongsiaannya
Sue Izza berkata…
berhantu betul la 11.11 ni hahaahha cuak lak rasa takut terbabas membazir huhuuu
Mama Kembar Tiga berkata…
Akak ler tu, yg tunggu online sales dan shopping sakan hehehe
paridah berkata…
SERONOK BBLNJA DLM TALIAN YA KAK SUKA BELI BUKU KUIH JER