Ticker

6/recent/ticker-posts

Kita Dijajah Secara Halus





Assalamualaikum

Hai semua hari nie rasa nak menaip plak walaupon penat bekerja but itu bukan alasan.Sebelum tu jom la senyum dulu baru semangat baru bercerita. Hari nie memang agak tension dengan kerja but seronok bila dapat puaskan hati customer dengan apa yang kita berikan.Happy jer hari sebab dapat pengalaman yang amat berharga.adehhh ok la jom teruskan cerita kita.

Sekarang nie memang zaman dah maju dan dunia makin berkembang dengan pelbagai peralatan baru di keluarkan. Tetapi dalam tak sedar sebenarnya kita di jajah dalam diam dengan pelbagai cara. Dalam kita mengejar duniawi kita terleka akan apa yang diberikan ,senang cakap kita makan dek suap orang jer. Memang la kita perlu mengikuti perkembangan zaman tetapi jangan mudah terima sesuatu kerana menjadikannya sebagai satu kebiasaan.




Sebagai contoh pada acik yang tak baik kita boleh tengok penampilan lady gaga yang memang unik dan pelik.Tapi kita boleh terima dengan mudahnye sebab kita rasa dye personality yang di agung-agungkan masyarakat.Tapi bila kita tengok dalam konsep islam sepatutnye pekara seperti nie perlu dielakkan. Boleh tengok dari pakaian dan pergaulan yang tidak terbatas.
Sebelum itu mintak maaf ..gambar acik tunjukkan ini tidak bermaksud apa cuba nak bagithu adakah ini idola yang kamu agung-agung kan ????
Mereka akn buat secara halus sehalusnya sehingga kita tak sedar sehingga ada yang kata
ALA BIASE LA TU MANUSIA.... ALA STANDART LA ZAMAN DAH BERUBAH MACAM-MACAM BOLEH BERLAKU ..

No matter gay, straight, or bi, lesbian,
transgendered life,

I'm on the right track baby,
I was born to survive.
No matter black, white or beige Chola or orient made,
I'm on the right track baby,
I was born to be brave.
Ini adalah lirik daripada lagu terbaru lady gaga iaitu born this way. Adakah patut kita sokong seperti nie ???? sedangkan norma kehidupan bukan seperti itu.Dan sebenarnya manusia nie di pandang sama pada ALLAH tetapi apa yang di katakan oleh lirik nie adalah golongan yang dilaknat oleh ALLAH.

“Manusia itu sama seperti anak sisir. Sama tingginya atau sama rendahnya. Bangsa Arab tidak lebih utama dari bangsa Ajam (yang bukan Arab) dan bangsa Ajam tidak lebih mulia dari bangsa Arab.”
Manusia sebagai makhluk Allah SWT, di mata Allah SWT sama. Mereka mempunyai potensi dan tugas yang sama untuk mendekatkan diri kepada Allah SWT. Perbedaan suku, perbedaan warna kulit, perbedaan bangsa, adalah hanya variasi kreasi dari Zat Maha Mampu. Hadis-hadis lain yang serupa berkenaan dengan ini banyak, yang tidak perlu dijelaskan satu persatu.




Selain itu kita boleh lihat di mana sahaja remaja pernampilan ala punk,lelaki bersubang,black mental & sebgainya. Kadang mereka nie boleh jugak menyampaikan sesuatu dengan cara yang halus.so pandai -pandai kita menilai yang mane yang baik dan yang buruk. Kita di berikan otak untuk berfikir secara waras. Jangan ikut hati & nafsu ,kalau ikut kita mati jalan yang paling mudah adalah tanya ikut pada iman itu adalah sebaiknye.Rasanya hari x mahu tulis banyak nanti ada plak yang melenting. But terpulang kepada kamu semua.

Catat Ulasan

14 Ulasan

DamaVK berkata…
best... kata2 mu benar bor... tiada salah silapnya... namun izinkan sy menyentuh sedikit bab dijajah (sila betulkan jika saya salah)...
dewasa ini sering kali kita melihat pelbagai perilaku yang aneh(pada pandangan sy) dilakukan oleh kita manusia (terutamanya di MALAYSIAKU tercinta)... mengapa sy kata aneh? kerana hidup yang mereka jalani itu bagaikan tidak cukup ruang didada untuk bernafas... sungguh... kita dijajah... dijajah melalui penguasaan minda... minda yang dijajah... sebagai contoh, bro sendiri dh tunjukan di atas... akhir kata... bebaskanlah minda kita (bukan beerti bebas melakukan apa sahaja mengikut kehendak) ikutlah pada ajaran ISLAM yg benar...
P/S : bro, entri nie dh sedarkan sy yg lena seketika tentang isu penjajahan minda... thanks a lot...
Akupenghibur.com berkata…
Dama btl kata kamu :) sm3 kita sedar :)
Akupenghibur.com berkata…
paris hilta n& teha thank u :)
daqcomot berkata…
sokong ape yg acik gtau 2..huhuhu
Tanpa Nama berkata…
Dah lame perasan mende ney. Kalau tengok The Arrival tue pun dah banyak dia dedahkan pasal mende2 camney :)
lady gaga tu memang xpatut dijadikan idola.. tapi kalu nak minat lagu2 dia boleh x? lagu yang xmembawa maksud yang buruk la.. hehe
Unknown berkata…
Haih, betul..dan masalahnya, masih ramai yg xcakna pasal isu nih..='(
Walaupun cuma 'sekadar lagu', they don't know how bad the songs may deteriorate our mind..