Ticker

6/recent/ticker-posts

Kenapa Aku Berbicara Tentang Cinta



Assalamualaikum

Hai semua hari acik mampu tersenyum dan terus tersenyum kerana semakin hari banyak pekara yang acik dapatkan menjadikan tauladan dan mematang diri. Setiap orang yang acik jumpe akan dapat pengalaman dan pengajaran yang baru .So that why i love want be ur friend. Walaupon melalui blog nie rasa ramai suka dan ramai yang kritik dan membenci but itu adalah kekuatan acik.Setiap pandangan & pendapat akan acik nilai dan dengari. Jangan risau kepada kamu yang datang ke blog acik just tinggalkan link dan acik akan jenguk blog kamu :)

Ramai bertanya adakah acik nie jenis "jiwang" or romantik ,suka bermadah dan suka berkata tentang cinta. Why??? sedangkan acik sendiri gagal dalam cinta.

WHY L.O.V.E????

Sebenarnya semua orang mempunyai pendapat yang berbeza tentang cinta.Walaupon kita lari kehujung dunia cinta itu akan hadir pada kita walaupon sejenak hati. Cinta yang memberikan kita kekuatan untuk hidup dan cinta bukan hanya untuk sepasang kekasih tetapi cinta adalah kesempurnaan hidup. Kenapa kesempurnaaan hidup ???

1. Cinta Kepada ALLAH
2.Cinta Kepada Agama Islam
3.Cinta Berlandaskan Al Quran & Hadis
4.Cinta Para Nabi & RAsul
5.Cinta Kepada diri sendiri.
6.Cinta Kepada Sesama Manusia
7.Cinta Sesama Makluk

Bicara tentang cinta adalah bicara tentang salah satu nikmat kehidupan, yaitu nikmatnya mencintai dan dicintai. Islam sebagai agama yang paling sempurna telah mengatur segalanya tentang percintaan, seperti tercantum dalam beberapa hadist tentang cinta.

Kita tahu bahwa tuntunan hidup kita di dunia ini ada tiga, yaitu Al-Qur’an, hadist, dan ijtihad. Selain di dalam Al-Qur’an, peraturan dan adab cinta dalam Islam telah diajarkan oleh Rasulullah.

Dari kecil hingga kini acik di perkenalkan dengan erti cinta dari orang yang berada sekeliling.Seribu kali kita nafikan tentang untuk jatuh cinta sesama manusia tetapi di lubuk yang paling dalam tersurat perasaan cinta yang ingin dimiliki.


Dan sebenarnya acik mahu tukar pandangan @persepsi antara lelaki dan perempuan .Kerana mereka saling tuduh menuduh satu sama lain bila mahu berpisah.

Rasulullah SAW bersabda: Cintailah kekasihmu sewajarnya karena bisa saja suatu
saat nanti ia akan menjadi orang yang kamu benci. Bencilah sewajarnya karena
bisa saja suatu saat nanti ia akan menjadi kekasihmu. (HR. Al-Tarmidzi)

Cinta itu subjektif dan depend pada mereka yang mengatakan cinta kerana sesungguhnya hati perlukan cinta untuk jadikan sebagai kekuatan walaupon pernah di kecewakan.Selain itu juga apa yang acik kongsikan tentang cinta adalah pengajaran kepada mereka yang bercinta jangan melakukan seperti itu atau jadi lebih teruk dari itu..

Acik akui acik memang suka sesuatu yang romantik dan Cinta. Kita yang memulakan dan kita juga kena akhiri. Secara jujurnya hidup akan sunyi tanpa cinta.

I Just Want Be Myself :)

“Ya Allah, berilah aku rezeki cinta-Mu dan cinta orang yang bermanfaat buat ku cintai di sisi-Mu. Ya Allah segala yang Engkau rezekikan untukku di antara yang aku cintai, jadikanlah itu sebagai kekuatan untuk mendapatkan yang Engkau cintai., jadikan itu kebebasan dalam segala hal yang Engkau cintai. “HR. Al-Tardmizi)




Catat Ulasan

19 Ulasan

ye acik rainbow :) hidup akan sunyi tanpa cinta.. bukan cinta terhadap manusia saje.. but cinta pada Allah juge.. manusia takkan pernah lari dari CINTA itu.. betul ape acik cakap, mereka akan saling tuduh menuduh bila berpisah.. kenape perlu macam tuhh ? sedangkan lebih elok jika kite perbaiki kelemahan dalam diri masing masing dan itulah pentingnye juge terus terang..
Akupenghibur.com berkata…
ermmmm betul tu kata fatihah :)
bagusnya entry ni :)
nak mendapatkan cinta pun susah sebenarnya. cinta sejati lah.
cinta Allah pun kita xtau boleh capai ke x.. hu2
cahayanabila94 berkata…
sedeyh je bile baca . . tekenang kenangan2 lama . . but sgt nice :)
Akupenghibur.com berkata…
kita kena yakin bhwe cinta akan hadir ...cinta bermula dengan kesusahan adalah yg terbaik kerna di akhirnya adalah kesenagan
cahayanabila94 berkata…
betul2 . . kite sokong ape awk ckp 2 :)
Ku Azhar berkata…
cayyyokk acik!!!!!!!
cik jannah berkata…
untungla masih ada perasaan itu. alhamdulillah. :)
MiszHagu berkata…
sweeet sngat.. :)
'Sabda Nabi Saw bermaksud:"Tidak beriman seseorang kamu sehingga ia mengasihi saudaranya seperti mengasihi dirinya sendiri" (Riwayat Bukhari & Muslim)'
Akupenghibur.com berkata…
alhamdulilah sesama kita mengigaati :)
masing2 dh ditentukan takdir masing2 , kita hanya mampu mencuba cinta itu... cuma nasib kdg2 x menyebelahi kita kerana Allah mahu kita mencari yg lebih baik... Sabar ye acik... mudah2 ketemu cinta baru :D
Cik Isabell berkata…
cinta? xpernah putus harap dgn cinta...
cint buat hidup kita gmbira...yes ! i admit....

btw, acik mesti jiwang kn? kehkehkeh :)
Akupenghibur.com berkata…
yup i do haahahha cikit la jiwangnye :)