Pengikut

Khamis, 29 Disember 2011

Aku Bukan Untukmu


Assalamualaikum

Hai semua acik kembali lagi dengan senyuman yang mampu membuatkan kamu juga tersenyum.Hidup ini, ALLAH sengaja datangkan ujian. Bukan untuk mendera atau mempermainkan, tetapi untuk menguji sejauh mana ALLAh SWT dalam kehidupan hamba-hambaNya. Adakah hamba yang sedang diuji seorang yang bersyukur dikala senang dan kesusahan? Ataukah seseorang itu hanya menjadi ‘hamba’ kepada Tuhan ketika ditimpa musibah? Hari demi hari kita lalui dengan pelbagai haluan yang kadang kala buatkan kita jatuh dan bangun kembali. Tapi kisah cinta juga menjadi bualan ramai hingga kini, ada yang mengatakan acik asyik bercakap tentang cinta ,tak jemu kew???


Pada acik tidak sama sekali ,sebab itu adalah keperluan manusia umpama vitamin manusia pada zaman sekarang. Manusia perlukan vitamin untuk terus bernyawa, vitamin itu adalah "PEREMPUAN" dan lumrah manusia hidup berpasang-pasangan antara lelaki dan perempuan.

“Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.”


Manusia selalunya akan menjalani setiap langkah kehidupan dalam bercinta bermula dengan proses perkenalan sehingga yang dikatakan "couple" .Tapi sayangnya bila sudah memiliki cinta itu bagaikan hilang arah. Lumrah manusia, tak pernah cukup dengan apa yang dimiliki. Manusia hanya tahu meminta-minta, tapi tak semua manusia tahu menghargai apa yang dimiliki. Mudahnya seorang manusia menuntut yang bukan haknya, tapi bila dah menjadi hak, mudah juga manusia sia-siakan saja. Apa yang ada di depan mata, tak pernah ditilik dengan sempurna. Yang jauh nun di sana sanggup pula diteropong untuk dikejar. Apa mentaliti manusia begini?

Bila kamu terasa tidak dihargai, fikirkan sejenak, adakah kamu tahu menghargai dan pernah menghargai? Apakah wajar kamu rasa begini? Dunia ini penuh dengan karma. Kamu akan merasa hal yang sama. Roda dunia akan terus berputar.Hidup kamu tak sentiasa di atas. Adakala kamu jatuh tersungkur, di saat kamu jatuh baru kamu sedar di depan kamu itu ada suka duka yang tak akan luput dari hidup kamu.

Tapi sayangnya jika orang yang berada di depan kamu tidak lagi mampu menerima kamu kerana apa yang kamu telah lakukan sangat menyakitkan hatinya.Kadang kala kita mengharapkan kesempurnaan cinta dari orang lain tapi kita tak pernah ukur baju di badan sendiri, adakah kita layak dapatkan kesempurnaan cinta jika kita yang masih x betul.

Kamu abaikan dia hingga menjadi tanda tanya statusnya ,kamu tak pernah hiraukan perasaan dia kononnya buzy dengan kerja dan si dia jenis memahami,kamu tak ambil kisah tentang dia . Adakah kamu berhak mendapatkannya ??


Untuk menyedari di depan mata itu, kamu perlu bersyukur. Mensyukuri apa yang kamu miliki.. Kamu harus tahu menghargai. Kamu harus bisa berpuas hati. Jangan tangisi andai yang di depan mata itu dibawa pergi. Jangan kecewa andai di depan mata itu ditarik kembali. Jangan menyesal andai yang di depan mata itu tiada lagi.



Saat kamu mampu melihat di depan kamu lagi, hargainya sebaik mungkin. Bila dia bukan milik kamu lagi, kamu tak berhak untuk mendapatkannya kembali. Percaya lah, menyesal seumur hidup pun takkan bisa membawa ia datang pada kamu semula.

Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Kadang-kadang kita memang tak berniat untuk menyakitkan dia dan menguji dia,sehingga dia mengalirkan air mata dan di saat itu kita mula sukakannya dan dia katakan cinta sudah terlambat


bila kita sayang orang tu, kita tunggu dia lama pun xpe, tapi bila dia tunggu kita??? dia marah2.. Hati kata..ala 'adatlah ada yg tunggu & menunggu...

bila kita sayang orang tu, kita x tido pun xpe layan dia yang bosan, tapi bila kita bosan,ada dia layan kita??? hati kata..xpe dia bz kot...



bila kita sayang orang tu, kita gaduh ngan dia,kita diam je... tapi dia heboh 1 dunia habes post kat fb, hati kata..xpe,dia tention 2...


bila kita sayang orang tu, kita call nak cakap ngan dia, tapi dia bagi phone kat orang laen atau matikan, bila jadi cam tu, xpe... hati kata..xpe,layan je..kawan dia kawan kita juga...


bila kita sayang orang tu, kita bercerita ngan dia,cerita dengan tunggul lagi baik. Tapi,bila dia bercerita ngan kita?? kita dengar, sepatah2 kita kena ingat.. kalau x ingat,kita kene marah.. hati kata..xpe,sayang lah katakn...

bila kita sayang orang tu, kita jadi cam orang gila dengar dia sakit, tapi bila kita sakit, dia siap kuar ngan kawan2 dia meraikan hari kesakitan kita, hati kata..xpe,xkan dia nk berkepit ngan kit 24 jam... DAN... bila kita dah tinggalkan dia selama-lamanya, maaf kerana saya tak sanggup lagi untuk itu semula


apa yang acik kongsikan hanya nak bagi pedoman kepada semua.. hargai apa yang kita ada.. orang yang kita sayang bila sudah pergi tidak akan kembali lagi pada kita ...errmmm


Share This!


7 ulasan:

  1. bila kita suka ... pasti ada nikmatnya

    BalasPadam
  2. wanita bukan PEREMPUAN...PEREMPUAN n WANITA..x sama ya acik...

    BalasPadam
  3. Allah dah sediakan mana jodoh kita.. cuma kiter perlu tabah & terus berdoa yer..

    BalasPadam
  4. cinta itu adalah anugerah terindah yang Allah berikan pada kita...jagai dan semailah ia dengan sempurna

    BalasPadam
  5. ermm betul tu ..semai dan hargai orang yang sayang kita

    BalasPadam
  6. kế toán cho giám đốc
    học kế toán thực hành
    tiếng anh cho người đi làm
    khoá học kế toán excel
    forum rao vat
    mu private
    thân thể của Quả Quả. Nhưng, linh hồn ta đã chui được vào thức hải của
    Quả Quả, chính là nơi này này. Ở đây ta giết chết được linh hồn tà ác
    của Quả Quả. Nhưng chính vì vậy, ta lại bị nhốt ở bên trong này, vĩnh
    viễn không ra ngoài được.

    Giọng nói ngọt ngào rất kiên nhẫn giảng giải cho Đoạn Vân.

    Nghe thế, hắn bị kích thích một chút. Lão ô quy này, chờ ta ra ngoài sẽ
    thu thập ngươi, lại nói đây là cái gì Hồng Hoang cự thú? Chó má. Vốn còn
    tưởng rằng ở nhà có một người có kinh nghiệm, cái gì cũng biết, không
    ngờ tin tức đầu tiên lão ô quy cung cấp lại hoàn toàn lầm lẫn.

    - Ngươi bị tỷ tỷ ngươi phong ẩn bên trong Ma Thú Sâm Lâm hả?

    Đoạn Vân dùng thần thức hỏi.

    - Đúng vậy. Lúc đó, tỷ tỷ ta nghĩ là ta đã chết, vì vậy bắt ta nhét vào
    Ma Thú Sâm Lâm, hơn nữa còn sử dụng một đại phong ấn, muốn vĩnh viễn
    chôn ta lại. Mãi đến gần đây, ta mới ra ngoài được. Nhưng linh hồn của
    ta vẫn bị giam cầm trong vòng thân thể Quả Quả như trước.

    - Bị nhốt trong thân thể? Không thể nào. Chẳng lẽ ngươi không ra được?
    Ta đây làm sao lại vào đây được?

    Đoạn Vân hỏi có chút khó hiểu.

    trung tâm kế toán tại tphcm
    dịch vụ kế toán trọn gói


    diamond bay resort
    chung cư hoà bình green city
    five star garden

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails