Ticker

6/recent/ticker-posts

Lelaki Sembunyikan Hal Ini dari Perempuan


Assalamualaikum 



Hai semua , apa kabar ??? alhamdulilah sekarang kehidupan lebih membaik dan hari nie acik nak kongsikan sedikit rahsia.Walaupun telah menjadi sepasang kekasih , tak semua lelaki suka mengungkapkan banyak hal. Terbukti, ada beberapa hal yang disembunyikannya dari wanita. Apa sajakah itu?

Sikap lelaki yang “cool” terkadang membuatkan lelaki kelihatan lebih macho dan tidak mempunyai masalah . Ada juga lelaki yang selesa untuk mengungkapkan apa yang dia suka dan tak suka pada perempuan .Dan di balik sisi "cool" terdapat pekara yang lelaki tidak pernah memberitahu kepada perempuan..Meh acik kongsikan ...dan bocorkan..dan sebab tadi kawan perempuan acik minta pendapat kerana mereka selalu bergaduh dan kerap berselisih pendapat dengan pakwe dye ,..ahhh so meh acik kongsikan sikit biar kamu faham sikit lelaki nie

1.Lelaki inginkan Perempuan berkenalan dengan kawan-kawan baik lelaki

Bagi Lelaki, mereka tidak hanya menginginkan pasangannya mencintai dirinya saje, tapi juga perlu berkenalan dengan  kawan-kawann baiknya. Mereka tidak mungkin bergaul sepanjang waktu tapi setidaknya ketika ada kesempatan,gunakan waktu tersebut untuk dapatkan maklumat dan reaksi rakan-rakan terdapat pasangan  dan dapat memanfaatkan waktu tersebut untuk si perempuan mengenali dengan siapa biasa lelaki selalu keluar.

2. Lelaki tidak suka ketika di depannya Perempuan memuji lelaki lain.

Mungkin memuji seorang artis terkenal yang di jadikan idola ataupun sesiapapon lelaki depan lelaki tu, lelaki sangat tak menyukai ketika pasangannya memuji lelaki lain.Lagi-lagi kalau di bandingkan dengan lelaki yang lain.

3. Lelaki takut jika pasangannya menemukan lelaki yang lebih baik darinya

Kekhawatiran lelaki pada pasangannya jika dia bakal menemukan lelaki yang lebih baik darinya memang kerap menghantui. Hal ini sering membuat dirinya sangat bimbang dan risau. Walaubagaimanapun, lelaki selalu pandai menyembunyikan kekhawatirannya tersebut ketika di hadapan perempuan.Terutama perempuan memperkenalkan kawan rapat lelakinya kepadanya.


4. Suka menyekat hobi lelaki 
 
Lelaki mempunyai minat yang tersendiri seperti bermain bola sepak, futsal, badminton ,game dan macam-macam lagi .Seorang wanita yang baik akan membiarkan pasangan melakukan hal yang ia sukai dan menyokongnya. Namun lelaki sangat tak suka bila pasangan wanita menghalang dan meminta agar menghentikan aktiviti mereka. Kalaupun mereka mengiyakan, itu hanya mereka tak punya pilihan atau menghindari konflik.

5.Lelaki tak suka perempuan yang suka mendesak dan kaki kongkong

Pernah dapat tak mesej dari lelaki hanya jawab "k" ,lelaki paling bosan kalau perempuan nak mesej 24 dan asyik call untuk update di mana saje. At least 4-5 kali pon dah okey . Lelaki paling tak suka kalau perempuan mendesak untuk membuat sesuatu,biarkan buat dengan ikhlas.

6. Lelaki tak pandai memujuk 

sebenarnya kebanyakkan lelaki tak pandai memujuk pasangan mereka.  lagi-lagi kalau masa merajuk dan lelaki sangat strees bila pasangan merajuk. Sebab bila perempuan nie merajuk agak lame yer ...dan makan masa dan suka berungkit ...hehehhe

7) Kenapa lelaki selalu kata nak telefon tapi takde pun?

Bila dia call maksudnya dia ambil berat; dia cintakan anda; inilah biasanya definisi cinta bagi perempuan dalam hal ni.

Definisi lelaki pulak; bila aku kerja kuat dan ada pendapatan yang stabil, aku, pasangan dan keluarga aku akan hidup dengan selesa; semua ini sebab aku sayang, cinta dan ambil berat.

Kalau dia tak call pada masa yang dijanjikan, mungkin dia sibuk, terlupa atau anda boleh tuduh/kata atau rasa anda seolah-olah tak penting dalam hidup dia. Namun itu TIDAK bermakna dia tak cintakan kamu..




maaflah kalau ada yang terlebih dan terkurang.... nie jer yang mampu acik sajikan untuk tatapan pembaca..acik bukanlah juga lelaki yang sempurna terlalu banyak kelemahan tetapi untuk memberi tauladan kepada kaum hawa tentang lelaki. oklah sampai sini dulu yer kalau ada yang tak kena bagitahu ..bye bye adios ^_^


Catat Ulasan

45 Ulasan

Adz berkata…
hurmmm..best entry ni..kalaulah pasangan tu tau apa yang tersirat ni.. :')
hazanis berkata…
like2...achik banyak pengalaman nih..:))
Akupenghibur.com berkata…
pengalaman masih cetek ..bnyk pekara lg x thu
miss yatie berkata…
susah untuk memahami isi hati dan kemahuan orang ni, termasuk jugalah wanita heee
cik abbit berkata…
memg real lah. siap background music lagi
Tanpa Nama berkata…
=) nice sangat , ,
Unknown berkata…
suke la bace entri2 camnie :) hehheee.. tp yg no 1 tuh, cam x jer.. die xperna nk kenalkan kwn2 die kat an...
Akupenghibur.com berkata…
yeke mungkin tak perasan kot
Unknown berkata…
btol.. ptut la slalu kne mrh.. hahaha mcm sume sme ngn dye...
jieha zain berkata…
terima kasih . acik macam ade pengalaman jea . hehe
Akupenghibur.com berkata…
pengalaman tu adalah sikit2
CHEKSUE berkata…
TAMBAHAN.lelaki jgk suka sembunyikan masalah kewangan mereka.dia xnak susahkan/risaukan gf dia....dia nak hadapi sendiri dan yang penting gf dia baik2 saja....
Uinvestor berkata…
erkk.. no 7 tu sebijik dgn suami aku.
dia bizi je..balik keje, bizi jugak kt rumah. depan laktop. sampai aku sakit hati kadng2..rasa diabaikan. dah la tak dak anak laki,dia lak sibuk je.bila aku merungut, merajuk, dia ckp dia kerja.. kalau boleh, dia nak bagi ape saja yang aku nak.. terus sejuk balik ati aku ni..hehehehe
Unknown berkata…
mohon share di fb:)
Akupenghibur.com berkata…
silakan share... tapi jangan lupa letakkan sumber sebagai penghargaan
izzain berkata…
achik kenapa pulak ye kalau lelaki ni dh couple dekat 8years dan baru kawen 4 mnth dah pandai curang.. wife puji dia bagai malaikat je.. napa perlu berubah..
Akupenghibur.com berkata…
sebab lelaki cepat boring ..buat someting buatkan dia tak cari yang lain
nice info...terima kasih kerana berongsi maklumat....
Sohma Shera Yuuri berkata…
even so.. kenapa masih ade lagi lelaki yang lambat loading? kenapa dia hanya akan tolong perempuan cantik dan akan memberi seribu satu alasan untuk TAK tolong perempuan yang tak berapa nak cantik? kenapa ada lelaki yang lambat loading sedang kan sudah terang2 perempuan tu suka kat dia? kenapa ada lelaki yang tak hormat langsung wanita sedangkan dia tahu tak semua wanita jahat?
sepaturettro berkata…
Kalau lah wanita faham perasaan lelaki .... hummmmmmmm
fatin syasya berkata…
series cakap suka sangat baca setiap artikel acik . memberi kesedaran terhadap semua :D
** farrawahida__ berkata…
thanks acik ! tp , ada satu soalan yg bermain2 di fikiran saya ! kan acik ada tulis "wanita perlu sokong dan mengiakan aktiviti yg lelaki suka" ? emm , lebih kurang laa eah ? hehehehe ! kalau lelaki tu sukakan aktiviti yg negatif sebagai contoh merokok ! mmg wajib kn wanita nie menghalang supaya dia dpat jd yg lebih elok ?
Akupenghibur.com berkata…
nak sokong pon berpadalah ..kalau benda tak elok kenapa perlu di sokong malah di tegah... maksudnya sokonglah aktiviti yang baik-baik saje
Amirah Zulhijjah berkata…
saya nak share ek..sy link you back..:)
aswaleyla berkata…
perempuan nie nak perhatian and nak laki caring je . lelaki pulak bizi and tak paham paham . macam mane nak jdi saling memahami ea ?
bicara mak dara berkata…
perkongsian dr kaca mata seorang lelaki.. niceee
Potia Casadelarossa berkata…
jgn kata lelaki.. pompuan pon nak juga apa yg kita nak... kebnyakkan lelaki suka berahsia je sbb itu tak penting.. yg penting buah hatinya tetap milikya... lelaki banyak mengalah asalkan org tersanyang tu hapy dah lah... bila lelaki tunjuk perasaan yg terpendam di katakan ego pulak... berpada-padalah dari semua segi kan lebih bagus...

nice info bro !
Bunda_nora berkata…
hehe...acik macam dari pengalaman sendiri jerrrr... Alhamdulillah..
Kekzamanis berkata…
Perempuan pun ada dalam point 1,2,4 & 5.. Hehe.. Btw, thanks for sharing ye acik.. Lepas ni kena lebih memahami lelaki.. =)
RAHSIA KEKAL SIHAT & CERGAS
Unknown berkata…
Lain orang lain sikapnya.. mula-mula memang tak berapa faham sebab dalam proses mengenali. Lama2 kita dah sebati dengan sikapnya. Apa pun jaga hati dan hindari apa yang dia tak suka.
Unknown berkata…
Lain orang lain sikapnya.. mula-mula memang tak berapa faham sebab dalam proses mengenali. Lama2 kita dah sebati dengan sikapnya. Apa pun jaga hati dan hindari apa yang dia tak suka.
Cik Itah berkata…
No.6 tu sy sokong sangat..lelaki memang tak reti nak memujuk..huhu hari tu sy merajuk dgn si dia adakah patut dia pujuk camni " jgnla merajuk..nanti abg belikan choki+" hoho..ingat kita ni budak+ ke nak pujuk cmtu huhuhu
Unknown berkata…
hehe..tips yg bagus..banyak pengalam ni ye..
JunkyBoy berkata…
cpat sehat la acik,,
tgu burger king dr kaw nih,,,
hahaha
tapi kan, kalau lelaki jarang sangat contact kite. kite tak mcg dy 24 jam. kdg2 xmcg lngsung. n kdg2 tau ape dy buat dr org lain. mcm mne tu? dilemma laa. n kdg2 nangis sorank2 sbb mcm xde bf lak. smpai kite tawar hati nan dy. smpai xsure, ptot ke kahwin dgn dy.
Wafi Remli berkata…
Lelaki juga biasanya menyampaikan sesuatu mesej hanya melalui bahasa badan. Pandai2lah wanita nak faham sebab kalau anda tak faham dia hanya akan pendam dalam hati dan mungkin kecewa dengan anda.
shinobi_haziq berkata…
gempak entri nie bro..!!perempuan nie kadang2 x nk memahami lelaki...slalu laki je yg kne tunduk....haishhh....
Unknown berkata…
sAya selalu kena yang no7...