Pengikut

Ahad, 16 September 2012

Kesilapan Terbesar Lelaki Dalam Percintaan


 Assalamualaikum

Hai semua , hari seronok sangat dapat bersiar-siar di sekitar kuala lumpur di temani cahaya rembulan yang penuh memberi harapan. Sebelum tu acik nak ucapkan selamat menyambut hari malaysia !!!! . 

Dalam perhubungan bukan hanya sekadar kata-kata tapi perlu juga saling memahami dan tolak ansur. Jika ada salah faham tu biaselah tapi kena rujuk di mana terletaknya kesalahan tersebut. Bila masalah tidak dapat di selesaikan dan tiada sefahaman maka mereka akan memilih untuk berpisah. Mesti ada tuding menuding antara lelaki dan perempuan untuk mencari salah siapa.Hari nie acik cuba rungkaikan kesilapan terbesar lelaki dalam percintaan .



Kaki kongkong

Konkong..?? siapa suka dikongkong.. kalau mak bapa kita sendiri konkong pun kita rasa rimas dann jemu.. ini kan plak boyfriends/girlfriend  sendiri.. tapi kalau konkong nie kita selalu dengar lelaki je suka konkong.. Alasan utama adalah sebab lelaki risau keselamatan awek dia.. Bro tak salah kalau nak jaga keselamatan pujaan hati kamu tapi berpada dan beringat dia pon manusia juga perlukan ruang untuk diri sendri..


Kuat Cemburu

Kuat Cemburu.. kenapa ada rasa cemburu..?? alasan mudah, "sebab sayang lah".. habis tu tu girlfriend memang tak boleh berkawan dengan mana-mana lelaki ? Kadang-kadang di situ kesilapan kita, sepatutnya kita bagi ruang, perempuan tu mesti tahu limit-limitnya lagi-lagi dye orang islam kan ??? so tak payah serabut. Cemburu tak bertempat pon bahaya tau . Kalau susah ssangat sebab jeles even dia bercakap dengan lelaki lain ..pasang alat pendengar bicara macam cerita detektif tu.


Pemarah & Panas Baran

Kadangkala sikap yang pemarah dan panas baran tu boleh menyebabkan perempuan tertekan dan rasa tak selesa. Bila di tanya dan di minta pendapat cepat melenting.. contohnya : soal nak makan apa dan kat mane .. lelaki suka cakap cepatlah mak makan apa ?? kat mane ?? itu pon lembat sangat nak pilih.. Be concern person jangan terlalu ikut sifat pemarah kita


Mengambil kesempatan

Kadang kala banyak yang acik lihat lelaki nie suka amik kesempatan pada perempuan. Kononnya mahu sehati dan sejiwa. So duit perempuan tu, duit lelaki jugak dan macam-macam order.. bila makan perempuan bayar ..ini segelintirlah ... 


Mungkir Janji

Wahai kaum adam jangan ppernah berjanji kita belum pasti dapat memenuhinya dan memberikan harapan palsu kepada perempuan. Kalau mampu katakan mampu kalau tidak katakan tidak. Dan perempuan kena fahamlah baru masalah selesai . Dan satu lagi jika tak suka dia dan hanya niat pergunakan dia baik jangan nanti akan menyakitkan hati mereka.. stopp kata-kata janji yang manis tu .hahhaa

Mungkin ada lelaki anggap ini pekara remeh temeh pada perempuan ini mungkin hal yang merumitkan. Hasil pemerhatian acik, ini lah yang dapat acik huraikan sedikit kepada kamu semua. Niat acik adalah kita bukanlah untuk menjatuhkan kaum sendiri. Tapi adalah untuk memperbaiki mane yang kurang. So insyaALLAh hidup kita akan lebih aman dan setosa .




Share This!


4 ulasan:

Cik Faten berkata...

ade lagi la.... lelaki lebih pentingkan kawan dari kekasih...

Aku Penghibur berkata...

yeke ??? x jgk

amin myself berkata...

Cik faten..mmg laki pentingkn kawan ssb kalo kete rosak ade
awek nk tolong..fikir la

Khairil Abdullah berkata...

bro tu memang naluri lelaki .. xdpt ubah dah pun silap bukan lelaki tu sendiri tapi silap couple2 ne lah..kalau la kehidupan didunia ne cari kawan biar seribu..kahwin biar satu kan molek.. ne mane tak nya..kawan biar seribu berkasih biar satu dah kawin kasih seribu..:) naluri lelaki mmg macam tu.. yang silap nya cuma hubungan tanpa ikatan..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails