Ticker

6/recent/ticker-posts

Leteran Mak Itu Membawa Kejayaan Kepada Kita !! Percayalah


Assalamualaikum


Tak kiralah apa jua bangsa, keturunan dan pangkat darjat .Sesiapa saje yang memiliki ibu/mak/umi mesti tak lekang mendengar jurusan leteran ataupon POT PET POT PET yang hebat dari mereka.Mak akan selalu membebel dan terus membebel sehingga kadang kala buatkan kita tak tahan,panas telingga,panas punggung dan macam macam lagi. Tapi pernah tak kita sedar, kalau mereka marah kita mesti bersebab kalau kita buat baik ,ikut kata mereka dan selalu tolong mereka mesti mereka tak akan membebel dengan kita.

Sekarang nie, terlalu banyak kononnya tak tahan dengan leteran mak tu sehingga lari rumah, bunuh mak , memaki hamun mak mereka. Kalau difikirkan mak tak akan marah atau berleter dengan kita. Kadang memang panas hati mendengar leteran ibu tapi ini bukan prejudis atau diskriminasi. 

 Semalam acik ada buat pola di facebook  97 % mengatakan mereka tak suka mendengar mak membebel. Dan tak tahan bila mendengar bila mak membebel. Tapi cuba fikir mak membebel itu bersebab nie tak 

bagun pagi lewat + tak solat subuh
Bilik bersepah
makan tak basuh pinggan
asyik main facebook jer

 Hahaha saat nie nak menaip nie pon kena membebel sebab asyik dengan blog jer. hahhaha.  

Ramai yang mengadu dengan acik katakan mak mereka tak faham mereka. Sabarlah yer memang kita akan rasa macam tu tapi sebenarnya  mereka berleter itu sebab sayang.

Ustaz acik pernah cakap leteran ibu itu adalah tanda sayang dia pada kita, tanda dia selalu ingat kita di minda dia. suatu ratmah dari ALLAH. Leteran mak tu dapat juga kita baiki diri ,kelemahan diri kita dan muhasabah diri.  

Selama ini kejayaan dan apa yang dapatkan sekarang ini adalah hasil leteran mak tu kenapa cakap macam tu sebab tanpa nasihat dan leteran mak itu acik tak jadi apa yang  acik capai sekarang nie . Leteran itu di samping doa yang di berikan dari mak kita. Kita fikir positive yer kawan kawan.walaupon kita dah besar kita perlukan nasihat dan tunjuk ajar dari mereka yang lebih " makan garam".Apa pon hargailah selagi dia ada dengan kita.


Catat Ulasan

4 Ulasan

selipar putih berkata…
haha..betul cik..bila dah dok jauh camni baru pikir balik..sapa sangatla nak nasihat kita kalau dok ngan memebe ni
Unknown berkata…
ibu adalah syurga kepada anak2....
Tanpa Nama berkata…
Ibu zaman sekaran ni beruntung,ada byk ilmu yg boleh diambil utk mendidik anak2,ibu dulu2 suka berleter..ibu zaman sekarang mengambil pendekatan dgn cara menjadi sahabat kpd anak2...tp anak2 zaman sekarang ni masih tak berpuashati dgn cara ibu mendidik mereka....
đa berkata…


Tôn Vân Sơn nắm nắm tay, hắn nhìn bóng dáng Phong sư thúc đi xa trong lòng nhỏ máu.

Lão già tóc hoa râm này, bước đi tới phía trước màn sương đen trăm trượng, đang muốn tiếp tục. Nhưng lúc này màn sương đen đang quay cuồng bỗng nhiên tăng tốc độ bành trướng. Khoảnh khắc màn sương đen từ từ tản ra thành một con đường.

Một thanh niên thần sắc lạnh lùng từ bên trong từng bước đi ra, mắt hắn lạnh lẽo nhìn lão già, rồi lại nhìn đoàn người Tu sĩ liên minh ở xa xa, bình thản nói:

- Lão tổ chúng ta cho mời các vị!

Người đàn ông áo vàng kia sắc mặt khẽ biến, hắn lập tức the thé giọng nói:
dong tam game mu cho thuê phòng trọ cho thuê phòng trọ nhạc sàn cực mạnh tư vấn pháp luật qua điện thoại công ty luật hà nội số điện thoại tư vấn luật dịch vụ thành lập doanh nghiệp
- Số ba, giết hắn! Theo con đường này chúng ta có thể tiến vào!

Thanh niên lạnh lùng kia chính là Thập Tam, vẻ mặt hắn bình thường không có gì thay đổi, về phần lão già tóc hoa râm kia thân hình nhoáng lên phi thẳng tới Thập Tam.

Nhưng chỉ trong chớp mắt tới gần, từ màn sương đen lập tức bay ra một cỗ lực cuốn một cái bao vây lão già kia, mất tăm hình dạng.