Pengikut

Ahad, 17 Februari 2013

Pembantu Rumah Dera Bayi Berusia 4 Bulan



Assalamualaikum

Siapa tengok semalam TV3 Berita utama ?ini soal soal kemanusiaan .Semalam terkejut gila bila pembantu rumah yang baru 1 hari bekerja di rumah majikan melakukan pekara yang terkutuk dengan mendera bayi berusia 4 bulan. 

Nasiblah rumah tu ada CCTV kalau tak apalah nasib budak yang tak bersalah tu, tulah kadang kala pening jugk bila tengok kat TV indonesia selalu kata TKI ( Tenaga Kerja Indonesia) yang bekerja di malaysia di dera. Tapi tengoklah bila dah di beri peluang pekerja di Malaysia macam gini pula jadinya



Kepada yang terlepas lihat video di TV 3 .Pembantu tersebut baru sehari bekerja di rumah majikannya

Video boleh di lihat di sini —>  http://youtu.be/v3gOjVKwP4U

Share This!


16 ulasan:

  1. Azwa tengok berita ni malam tadi, gila dasyat baling budak kecik tu macam tibai roti canai.. teruk gila orang gaji sekarang kan??..gerammm betolll... Dah bagi keje, buat macam ni plak.. =p

    BalasPadam
  2. sangat mental orang gaji tu...buat budak macam tu... sakit hati ni tengok.... hukum jer orang macam ni...dah dibagi kerja tapi lain pulak kerjanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah ,..semoga dia dapat hukuman setimpalnya

      Padam
  3. apa lah hai salah baby tuuu . tak de perasaam ke ape ntah . hish !

    BalasPadam
  4. Salam Acik,
    Mungkin ianya hanya isu terpencil tapi menjadi pengajaran buat semua agar berhati2 dlm memilih pembantu rumah. Ingat...mereka akan menjaga anak dan harta anda di waktu ketiadaan anda... Amanah yg amat besar, pilihlah yg benar2 berkemampuan.
    Sesal kemuadian tidak berguna...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslm... betul tu bro ... sebenarnya amanat mereka sangat besar .. so pilih betul2

      Padam
  5. assalamualaikum ... mmg susah nak menilai manusia dari luaran ... sesiapa yg nak psg bibik indon tu pastikan ada cctv kat umah

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikumusalam... betul tu mmg kena pasang cctv ..penting tu

      Padam
  6. aku tak rasa sakit hati tgk tapi
    terasa sakit yang amat pada badan2
    bayi ini.. Diharapkan dapat diberi
    rawatan yang baik agar tiada berlaku
    pendarahan dibahagian2 sensitif...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan berilah hukuman yang setimpal
      dgn sikap buas manusia ini..

      Padam
    2. tulah biarkan dia dapat hukuman setimpal ..kesian bayi tak bersalah.. naseb bru 1 hari kerja dah tahu peragai sebenar..

      Padam
  7. KY tengok jua video tu, ya Allah, macam anak patung dia buat, betul kata orang nasib baik sentiasa ada,

    tentang amah tu pulak, tak ada pulak org dia buat tunjuk perasaan kan? tapi kalau ada yg kena dera..uuuu...kam-main lagi mereka

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails