Pengikut

Khamis, 21 Mac 2013

Keadaan Terkini Di Palestin Dan Ketahuilah Sifat Pengecut Tentera Israel Terhadap Remaja Palestin



Assalamualaikum

Alhamdulilah hari nie masa lagi dapat lihat keindahan ciptaan Allah dan melihat muka mereka yang mampu tersenyum lagi.Allah hantarkan sedikit ujian sebagai peringatan untuk kita sedar seperti kes di sabah itu tentang nilai keamanan . Acik terfikir baru ujian di berikan sedikit tetapi pelbagai kenyataan yang keluarkan . Bukan apa , bagaimana mana mereka yang berada di palestin sekarang nie ??

Bertahun tahun mereka berjuang dan meyaksikan kematian di depan mata mereka sendiri.Anak bini terbunuh , rumah di hancurkan, harta di rampas dan di sakiti. Dari muda hingga tua berjuang berhabis habisan untuk mempertahankan tanah air mereka dan agama mereka dari di jajah anasir luar. Acik kalau di berikan kesempatan teringin sangat nak ke sana,  berharap sangat dan acik cuba cari tahu tentang keadaan mereka. Adakah mereka merasa aman ? ataupon masih lagi di gangu ? Acik pergi ke satu page iaitu Aman Palestin Mesir.

Acik sangat terkejut melihat satu gambar yang di postkan di situ di mana tentera israel membuat pemeriksaan kesemua beg-beg anak-anak Palestin sebelum sempat sampai ke sekolah.Kalau di fikirkan kenapa mereka takut sangat sampai budak kecil pon dia nak check ?

Dan paling sedih adalah pemergian Khansa' Palestin iaitu Ummu Nidhal.


Siapa itu Ummu Nidhal ??

Ummu Nidhal juga dikenali sebagai Khansa' Palestin (Khansa adalah nama sohabiyah pada zaman Rasulullah S.A.W)

Beliau adalah seorang 'ibu sejati' yang telah menyerahkan kesemua anaknya untuk menentang musuh dan didoakan agar mereka memperoleh syahid di bumi barakah Palestin. Tiga daripada empat anaknya telah syahid bertemu dengan Allah Azzawajalla. Manakala seorang lagi daripada anaknya masih lagi didalam tahanan Israel.

Ummu Nidhal tidak terkejut menerima berita kematian anak-anaknya bahkan beliau bersedia menyerahkan semua anak-anaknya untuk mati syahid. Beliau pernah berkata ketika diwawancara oleh pemberita tentang pemergian anaknya, 

"Anak saya telah syahid. Dia yang akan menolong saya dengan kesyahidannya. Sesiapa yang menyayangi anak-anaknya berikanlah sesuatu yang paling berharga semampunya kepada anakmu. Dan perkara paling berharga yang boleh diberikan ialah syurga".  


Mesti ada yang katakan , kenapa nak sibuk sibuk di negara orang ,negara sendiri ada krisis . Niat acik bukan apa, setiap hari acik mengikuti kisah di lahad datu untuk mengetahui perkembangan terkini.Ambillah semangat dan ikitbar mereka di palestin yang di hidup dalam kesengsaraan di bumi sendiri. Dan jangan kita merosakkan bumi malaysia ini dari pekara yang tidak tidak. Apa pon kita kena siapkan diri untuk hadapi apa jua kemungkinan yang akan terjadi.

SATU lagi gambar menunjukkan betapa pengecutnya tentera israel apabila bertemu dengan remaja-remaja Palestin yang melontarkan batu-batu ke arah mereka.

Sememangnya yahudi adalah satu bangsa yang pengecut !


Sedekahkan al fatihah kepada 10 tentera kita yang terkorban di sabah serta rakyat palestin yang terkorban dalam peperangan. Semangat rakyat palestin sangat hebat ,walaupon mereka masih muda tetapi mereka tetap bersemgat mahu menghalau israel walaupon hanya baling guna batu. 

Ambillah semangat mereka untuk kita pertahankan negara kita. Dan sebagai blogger jangan kita jadi penghancur minda remaja kita dan pemusnah sahsiah diri remeja sekarang. Kita juga perlu berjuang , fildunia wal akirat.

Share This!


29 ulasan:

  1. tentera israel memang pengecut termasuk pemimpinnya sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. ermm itulah apa pon kita doa pjuang di palestn

      Padam
  2. Org klu dah agenda di otaknya sentiasa jahat, akan pikir semua org berniat jahat pada dia walau pun org itu kanak2 yg x mampu brbuat apa2.. Israel takut dgn bayang2 sendiri sbb otak mereka sendiri sebenarnya mmg dah jahat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu ..mereka takut kanak2 itu membesar dengan semangat yang gitu untuk tumbangkan israel

      Padam
  3. Assalamualaikum Acik,
    Sebagai umat Islam wajib kita juga mempertahankan bumi palestin. Pastinya kita xtermampu utk berperang bersama mereka tetapi paling kurang, selitkanlah doa utk kesejahteraan rakyat palestin dan Al Aqsa selain dari keamanan di negara sendiri. Itu juga satu perjuangan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wlaikumusalam..tepat sekali ..seharusnya itu mampu kita lakukan

      Padam
  4. Ya Allah.... terharu dan menangis baca statement ibu Ummu Nidhal tu :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. ermm memang sedih ..dia serahkan semua anak2 untuk berjuang demi keselamatan palestin :'(

      Padam
  5. Tentara israel laknatullah ni memang pengecuutttttt....diorang tu hebat sebab alatan perang je kan..
    btw,kisah Ummu Nidhal tu amat menyentuh hati.. :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang sedih... acik pon baru tahu permergian beliau ..semoga ALLAH merahmati ibu solehah ini

      Padam
  6. mmg mereka pengecut. sbb tu mereka guna kebijaksanaan tipu helah. bangsa yahudi mmg popular dgn penipu penfitnah paling licik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. semoga kita tak terus terjebak dengn penipuan mereka lagi ..dan buat orang islam bangkit

      Padam
  7. kerana egonya golongan israel, mereka sggup buat apa shj. Kerana pengecutnya israel, semua generasi islam palestin mau dibunuhnya...dan kerana membelakangkan Allah juga, mereka sndr tertutup hati utk menerima kebenaran..apapun, semoga Allah membalas kekejaman mereka dan Allah tahu apa yg sesuai utk mereka kelak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin mudah mudahan mereka di kenakan balsan yang setimpal !!

      Padam
  8. Sedih baca kisah pasal Ummu Nidhal tu.. mereka mmg pengecut..harapkn ramai je..klu sorg2 mmg xberani..

    BalasPadam
  9. dasar yahudi pengecut....laknatullah..

    BalasPadam
  10. hi hi hi dari dulu yahudi ini pengecut. tapi mereka bijak dalam memunipulasikan keadaan dan mereka berani jika berhadapan dengan orang yang lemah dan tanpa senjata. Walau apa pun sejarah mengetahui Yahudi ini golongan yang bijak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mereka memang bijak ... bijak memterbalikkan fakta.. setuju dengan cikgu

      Padam
  11. Allahu Akbar !! sememangnya jiwa remaja Palestin, Gaza sangat hebat ! mereka sangat hebat dr segi aqidah, dr kecik dh di didik untuk mati syahid...! mereka yakin anak2 ibubapa yg syahid menanti disyurga.. Allah Allah.. tak terbanding dgn kita.. :')
    Lihat shj Ummu Nidhal ! hebat ibu, begitu juga anak-anak, Barakallahu Fihim ~

    Remaja Palestin Remaja Contoh !

    BalasPadam
    Balasan
    1. benar sekali MAR... setuju !! ummu nidhal memang hebat :)

      Padam
  12. asslamualaikum ... para tentera Israel jika diberi peluang , mereka pun x nak jadi tentera . Ibarat menyerahkan nyawa . Tapi apa yg mrk boleh buat utk menentang pemerintah atau melarikan diri ? ... kecuali mereka bersedia melafazkan 2 kalimah syahadah . sekurang2nya mrk dapat mati dalam Islam .

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslm.. itulah kes bunuh diri di kalangan tentera israel pon banyak

      Padam
  13. walau dimana, isu kemanusiaan kita kena ambil tahu.. nice sharing

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kita kita kena amik berat tentang isu isu semasa lagi soal seagama

      Padam
  14. isu palestin adalah isu yg takkan selesai...sama2 kita doakan umat islam di sana....

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu .. isu nie tak akan selesai .. kita doakan mereka pon itu sangat membantu

      Padam
  15. Ya Allah...sedih sangat2..selalu baca update2 dari fb aqsa palestine mengenai keadaan di sana..Allahuakbar, anak2 di sana, adalah anak2 yang patut dijadikan contoh..akhlak acuan al-quran.

    BalasPadam
  16. Nak p sana..nk p sana....nk p sana

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails