Pengikut

Ahad, 19 Mei 2013

Dugaan Di Hari Ahad



Assalamualaikum

Hari ahad yang betul sibuk , buat assignment yang banyak dan ada kelas ganti. Tapi takpelah nak buat guane inilah kehidupan seorang belajar. Sebenarya hari ini acik dapat sedikit musibah yang tak di duga.

Kebetulan semalam acik menaiki motorsikal kesayangan acik untuk ke kelas malam. Rasa tak selesa bawak motor dan bila check rupanya tayar bocor + koyak. Ya Allah  malam mana ada bengkel . Nasib baiklah dah dekat dengan kolej . Nasib baik sempat sampai ke kolej kediaman.

Pagi tadi carilah keliling di sekitar seksyen 2 dan 3 ini bengkel , tapi sedihnya semuanya tutup. Dan kebetulan acik bertanyakan pada housemate acik dan di kata kat seksyen 7 ada bengkel belakang UNISEL.

Alhamdulilah buka,  tapi bila check tayar acik dah koyak teruk dan perlu tukar tayar baru. Naseblah baru cuck duit di ATM machine.  Tukar tayar baru tubeless = RM 78 dan tukar seat kusyen motor = 18. Dan upah pemasangan semua = RM 100.

Aduuhh melayang RM 100. nak buat guane terimalah seadanya. Mungkin ada hikmah yang acik tak tahu. Tapi apa pon acik redha dan pasrah ...peace... Now ready untuk kelas petang puluk 5-7 malam. Penat sungguh di hari ahad. 

Share This!


9 ulasan:

Alyn Roslan berkata...

setiap dugaan pasti ada hikmahnya acik..alyn juga yakin, bahawa Allah itu mengenakan ujian mengikut kemampuan hambanya..itu bermakna acik boleh laluinya..see..

Mizz Aiza berkata...

pasti ada hikmahnya acik..

Mieza Jhaa K berkata...

Sekali sekali kena jugak jatuh ditimpa tangga.. nak uji kekentalan hati..

kopi pasta berkata...

mungkin ada hikmah tersembunyi di sebalik dugaan ni... mohon jgn mengeluh..

Hatimi Tahirruddin berkata...

hikmah utk keselamatan jugak tu...bila tukar tayar baru terjamin sikit keselamatan....

baru perasan header dah tukar.....hehe

sayidah napisah berkata...

sabar2..insyaLLAH ujian tu nak menguji hamba-Nya :)

S.K.A berkata...

Assalam..sbar byk2..ada hikmah 2 :) nk lg slmat tukar pakai sportrim, lg than tyar 2..xplu tiub dh..

AyueJean AJ berkata...

Takpelah Acik...
Pasti ada hikmahnya tu....

Nora Karim berkata...

diuji tanda Allah ingat dan sayang pada kita... maka ucapkan Alhamdulillah... :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails