Pengikut

Isnin, 6 Mei 2013

Nasihat Untuk Keputusan Pilihanraya Ke 13



Assalamualaikum

Selesai sudah medan pertempuran untuk pilihan raya, suka atau tidak keputusan sudah di tentukan oleh rakyat kita sendiri. Kita kena apa juga keputusan, redha dan ikhlas apa yang berlaku. Allah adalah sebaik perancangan dia ada sesuatu yang ingin di berikan pada kita. Dia maha Mengetahui segala hal. Dah dah lepas nie jangan duk nak salah siapa siapa lagi. 

Semua pihak kena lapangkan dada dan terima keputusan ini dengan hati yang ikhlas, Jadilah rakyat sebagaimana rakyat di negara maju dan berfikiran terbuka.Agama islam akan terus di perjuangkan sampai bila bila. PIlihan sudah di buat oleh rakyat .

Kepada mereka yang bakal memimpin negara ini , bawalah kemajuan kepada kerajaan malaysia sama ada ekonomi dan sahsiah anak bangsa kita. Anak muda kita hauskan ilmu agama dan perlukan banyak lagi seperti ini dan terus bawakan kemajuan ke pada malaysia. Semoga menjadi pemimpin yang adil dan saksama serta bertangunggjawab dan jadilah pemimpin yang adil , kerana di akhirat akan di persoal satu persatu.

Jika di fikirkan balik berapa banyak perkataan yang terkeluar dari mulut mengutuk dan menghina orang lain ? Orang itu juga dapat pahalakan.. sama sama kita muhasabah diri, jangan nampak kesalahan orang lain saje jika diri sendiri juga perlu di pimpin. 




Share This!


12 ulasan:

  1. alhamdulillah ... harap malaysia terus aman utk 5 thn akan dtg ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulilah .. :) semoga malaysia aman

      Padam
  2. itulah acik, akk bosan juga tengok dekat wall fb, mcm2 ditulisnya..sahabat yg baik pun blh bergaduh kerana satu ucapan

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..semoga tak ada lepas nie lagi cm gini

      Padam
  3. betul tu achik.....
    lupakan sengketa...kita bangunkan negara.....kita utamakan bangsa........
    kita dahagakan keamanan dan pembangunan sasiah insan......

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu :) kita bantu bangunkan negara.....kita utamakan bangsa........

      Padam
  4. erm,,memang terima dengan hati terbukaaaaaaaaaaaaaa sangat,,haha

    BalasPadam
  5. Semoga semuanya berubah jadi lebih baik dari sebelum ni.. dan rakyat bersatu padu..sama2 membangunkan negara ke arah kemajuan dunia dan akhirat.

    BalasPadam
  6. yg kalah harus terima dgn hati terbuka...dan yg menang lepas menang jgn la pula nak keluarkan kata2 yg berunsur perkauman....hehehe harap faham dgn komen ni...

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails