Pengikut

Selasa, 1 Oktober 2013

Aku Percaya Jodoh, Rezeki, Hidup & Mati Adalah Rahsia Mu Ya Allah

Jodoh, Rezeki, Hidup & Mati

Assalamualaikum 

Rindu menyapa ruang hati,satu ruang kosong terisi percik rindu meraih hati.Menggoda jiwa berharap kau di sisi.Aku jaga ruang hati agar tidak kotor kerana debu-debu maksiat.Agar suatu saat nyaman di tempati olehmu orang yang tepat.Aku tak ingin ruang itu di masuki oleh penghuni yang salah alamat kerananya pintu ruang hatiku itu ku kunci rapat.Aku tak ingin di dalam ruang hati ini ada orang lain yang terjebak.Aku tak ingin ruang hati itu di isi oleh ia yang tak berhak.Biar ku tetapkan hati bersama rindu, sanubari menunggu di batas waktu.Wahai kau yang merampas segenap perhatian.Sampai bilakah namamu menjadi tebakan.Sampai bila tulisan ini tak bertuan.Seperti tanah tandus yang merindukan hujan.Ku tunggu kabarmu yang masih diam, menjawab semua rasa yang terpendam.Ya Allah, Engkaulah yang Maha Mendengar isi hatiku.

Ya Allah aku percaya Jodoh, Rezeki, Hidup & Mati Adalah rahsia Mu Ya Allah
 
Seberapa pun besar kita mencintai seseorang, tapi kalau Allah tidak menghendaki berjodoh maka tidak akan bersatu.Demikian pula seberapa besar halangan yang menghadang atau terpisah oleh jarak yang membentang, tapi kalau Allah menghendaki berjodoh pasti bersatu jua.

Seberapa pun banyaknya harta yang ingin kita kumpulkan, Allah sudah mengatur rezeki makhlukNya

Seberapapun lamanya kita ingin hidup, ketika waktu yang dijanjikan tiba, kita tidak dapat mengundur barang sedetik pun.Tapi kita harus berusaha, perkara hasil biarlah Allah yang mengatur.

Sesungguhnya semua yang dititipkan Allah kepada kita sampai hari ini merupakan anugerah yang terbaik untuk kita, yang seharusnya kita syukuri.Ya Allah, jadikan kami termasuk hamba-hambaMu yang pandai bersyukur, jauhkan kami dari sifat kufur

Akhir kata dariku insan bernama acik sentiasalah kita bermuhasabah diri dan membaiki diri kerana kita tak tahu bila tiba waktu kita  akan pergi

 

Share This!


18 ulasan:

Affy Afiqah berkata...

Semoga kita semua benar-benar dalam kalangan hambaNya yang redha dan bersyukur. InsyaAllah.

Khir Khalid berkata...

Mmg benar.. jodoh, rezeki, hidup & mati adalah rahsia Allah.. semoga kita semua sentiasa dibawah naunganNya.. amin. Thanks sharing Acik :)

Bin Muhammad berkata...

Rahsia Allah jangan di fikirkan sangat. Diri sendiri yg perlu di beri perhatian...Sudah sediakah kita untuk menerima,mengharungi dan menempuhnya? Muhasabah diri dan jangan berlengah2 lagi...
Thx Acik :)

Norhasniza Khalid berkata...

Ya Allah,.. kadang-kadang kita lupa nikmat yang Allah beri pada kita, kita tak bersyukur.. Percaya dengan ketentuanNya, semenangnya Dia telah menetapkan sesuatu yang terbaik untuk kita...

Nurulhuda Abu Hassan berkata...

Allahuakbar. terima kasih kerana saling ingat mengingat :)

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail berkata...

peringatan yang terbaik =)

Kathy Rbain berkata...

suka baca entri2 acik...pengisian bermakna...

Mizz Aiza (Dunia Kecil) berkata...

terima kasih di atas peringatan ini acik.. akak sedang diuji tentang jodoh dan rezeki sekarang ini.. yang mampu akak katakan pada diri sendiri, bersabarlah wahai hati dan pasti ada hikmah di atas setiap ketentuan-Nya..

bloggerlelaki.com berkata...

takdir itu berada diluar jangkauan kita..tak sampai tangan kita untuk menyentuhnya..namum bila ia tiba..bagai bulan jatuh ke riba

Wirda Amir berkata...

Salam acik...

Setiap rangkap tulisan acik ni..sgt bermakna dan bermanfaat,tiada satupun perkataan yg sia2...terimaksih acik,tiga perkara itu menjadi rahsia Allah yg kita tak tahu...sementara jodoh itu dtg pd kita,jagalah diri dgn sebaik2 cara...rezeki yg ada ini,sykurilah ia..dan sementara kita masih bernafas,carilah jalan utk mendapat redhonya sebelum kita di jemput ke SANA...Allahuakhbar

Ainim Suju berkata...

Ayat-ayat dalam entri ni sangat mengharukan pembacanya

Carlos Santiago berkata...

betul tu.

S.K.A berkata...

betol 2 acik..Dia sebaik perancang..segalanya Allah yg tntukan..kita skdar brusaha dan berdoa je..peringatan yg bermanfaat

Maria Firdz berkata...

Allah tahu yg terbaik utk kita... :-)

Fizi Zaidi berkata...

nice sharing bro :) jodoh maut ketentuan Allah..yang penting usaha dan ikthiar dan tawakal dengan urusanNya :)

ain diyana berkata...

btul tu Acik.. senjata terhebat adalah berdoa agar Allah beri jodoh & rezeki yg terbaik untuk kita..

kita dok usaha lagu mana pun, kalau dh bukan ketetapan Allah, xbleh jugak..

we must put our trust in Allah.. insyaAllah, DIA akan beri kita yg terbaik..

Addasyuhadadisini berkata...

baik atau buruk kita..tetaplah bersngka baik dgn Allah..in sha allah moga dimudahkan.. :))

Mieza Jhaa K berkata...

jalani hidup kita dengan sebaik mungkin..jadi yg terbaik dunia akhirat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails