Pernah Makan Ulat Sago ? | Best Lifestyle Blog Malaysia

Pengikut

Isnin, 21 Oktober 2013

Pernah Makan Ulat Sago ?

Assalamualaikum

Alhamdulilah sekarang berada di airport Kinabalu untuk penerbangan ke shah alam. Sangat seronok berada di sabah dan sangat beruntung berpeluang membaiki jambatan yang menjadi laluan untuk masyarakat di sana. Pernah makan ulat sago? ini pengalaman yang berharga acik lalui..untuk keterangan lanjut nantikan entri penuh di masa akan datang.

Share This!


31 ulasan:

Vee berkata...

Tak pernah. It's so creepy .__. Tp byk je org Semenanjung yg dtg sini minat gilla, sampai nak bwk balik pun ada. Haha. Org ckp rasanya mcm ayam. Gitu ekk??

Tetamu Istimewa berkata...

Tak pernah makan. Dan rasanya tak mahu makan.

Asha Lya berkata...

aik acik kat sabah plak..walaupun kita org sabah tpi tak pernah lagi makan ulat sago nie :)

naomei berkata...

hihi...cik akak tak makan ulat tu dik..huhu...
kasi umpan je...hihi

Khir Khalid berkata...

Wah seronok bro Acik.. sy pernah tngok org makan, tp belum pernah rasa lg. Selamat berhibur & dipermudahkan perjalanan serta semuanya. Nk tau entri acik ttg ni nnti.. :)

Unknown berkata...

Sedap ke?? Orang sabah cakap ianya berkhasiat.. Betul ke??

Unknown berkata...

aaaa... tak mau tengok, geli..

Unknown berkata...

Wkakaka.. Orang Sabah dah biasa makan benda tu.... hehe

Tanpa Nama berkata...

hehehhehe..kathy tak makan ulat sago acik..o,da nak balik yer?

BinMuhammad berkata...

Makan ulat!...Oooo tidak! Acik makan le sorang2! :D

Tanpa Nama berkata...

pernah tgk masa zaman kanak - kanak . ulat tu dok juga kat pokok kelapa yang mati ...

Tanpa Nama berkata...

Salam acik...

Patut blog acik sunyi dr entry...ulat ke..?alahai...geli kot acik,dgrpun dh geli,apalagi nak mkn.....

budakbandunglaici berkata...

uh..nak pengsan rasa tengok ulat tu..

recent post : Buat Sendiri Cover Case Telefon

Unknown berkata...

rasa dia camner acik ? sedap ?

kakitravelkhairuddin.blogspot.com berkata...

sedap...saya suka.....salam blogging.

Zaza Iman berkata...

errrrrrr..... tak pernah cuba lagi... hehehe

Unknown berkata...

Eeeiiio tgk pun dah geli..kalau acik pegang mcm tu, lintang pukang sy lari..

Unknown berkata...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! omg~!!!

Unknown berkata...

Ulat sago ni kalau boleh digoreng, mungkin aku sanggup makan. Tapi kalau mentah-mentah ni.... Eeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiii, gelinyerrrrrr!

Unknown berkata...

erkkk..yeackssss..

cepat cerita..nak taw jugak sedap ke tak..hehehe..

Unknown berkata...

acik makan ulat sago tu ke? geli pula akak tengok..

Cik Itah berkata...

eh acik datang sabah? tak bagitau pun huhuhhu ..ulat sago?? euuww sy tak sanggup la cik...selalunya keluarga sy guna tuk buat umpan mancing ikan haruan ja..tak penah pulak makan..

tak sabar nak baca entry penuh..

kisah si dairy berkata...

tak sanggup nak tengok

Unknown berkata...

To be honest, pernah makan suatu ketika dahulu, semasa masih bole memakannya.. sumber protein yg hebat.. haha.. tp skrg ini dah tak la.... kan haram hukumnye...

Tanpa Nama berkata...

erkk...geli tekak aku weyyy..iskkk

fragmenbiru berkata...

Boleh makan ke? pelik2 jer.... ada khasiat tertentu kot..huhu

mselim3 berkata...

Assalammualaikum... achik,

sedap makan ulat sagu nie... yer..hehhehe geli. .
boleh makan ulat sagu nie... tapi mselim3 tak tergamak nak makan...x tertelan.

mselim3

pls: sesuatu benda atau barang makanan yang yang datang daripada sumber yg halal memang boleh di makan..
contohnya ulat buah mangga memang boleh di makan.. cuma kebiasaannya kita geli gelemen nak makan ulat. kan!. Masa belajar agama perkara ini ada dibagitahu...

Bunda_nora berkata...

tak pernah...dan tak akan pernah nak oiii..

Fais-SKA berkata...

Orang kata rsanya mcm susu..betol ke?? kalau sedap boleh jugak try kalau ada pluang =) mmg mkan hidup2 ke?? gmuk jgak ulat tu

Unknown berkata...

aduyai..apa la rasanye ek..hihi

Maria Firdz berkata...

pnh tgk dokumentari je.. tapi klu depn mata.. erkk... tak tahu la nk telan ke tak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails