Pengikut

Isnin, 21 Oktober 2013

Pernah Makan Ulat Sago ?

Assalamualaikum

Alhamdulilah sekarang berada di airport Kinabalu untuk penerbangan ke shah alam. Sangat seronok berada di sabah dan sangat beruntung berpeluang membaiki jambatan yang menjadi laluan untuk masyarakat di sana. Pernah makan ulat sago? ini pengalaman yang berharga acik lalui..untuk keterangan lanjut nantikan entri penuh di masa akan datang.

Share This!


31 ulasan:

  1. Tak pernah. It's so creepy .__. Tp byk je org Semenanjung yg dtg sini minat gilla, sampai nak bwk balik pun ada. Haha. Org ckp rasanya mcm ayam. Gitu ekk??

    BalasPadam
  2. Tak pernah makan. Dan rasanya tak mahu makan.

    BalasPadam
  3. aik acik kat sabah plak..walaupun kita org sabah tpi tak pernah lagi makan ulat sago nie :)

    BalasPadam
  4. hihi...cik akak tak makan ulat tu dik..huhu...
    kasi umpan je...hihi

    BalasPadam
  5. Wah seronok bro Acik.. sy pernah tngok org makan, tp belum pernah rasa lg. Selamat berhibur & dipermudahkan perjalanan serta semuanya. Nk tau entri acik ttg ni nnti.. :)

    BalasPadam
  6. Sedap ke?? Orang sabah cakap ianya berkhasiat.. Betul ke??

    BalasPadam
  7. Wkakaka.. Orang Sabah dah biasa makan benda tu.... hehe

    BalasPadam
  8. hehehhehe..kathy tak makan ulat sago acik..o,da nak balik yer?

    BalasPadam
  9. Makan ulat!...Oooo tidak! Acik makan le sorang2! :D

    BalasPadam
  10. pernah tgk masa zaman kanak - kanak . ulat tu dok juga kat pokok kelapa yang mati ...

    BalasPadam
  11. Salam acik...

    Patut blog acik sunyi dr entry...ulat ke..?alahai...geli kot acik,dgrpun dh geli,apalagi nak mkn.....

    BalasPadam
  12. errrrrrr..... tak pernah cuba lagi... hehehe

    BalasPadam
  13. Eeeiiio tgk pun dah geli..kalau acik pegang mcm tu, lintang pukang sy lari..

    BalasPadam
  14. eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! omg~!!!

    BalasPadam
  15. Ulat sago ni kalau boleh digoreng, mungkin aku sanggup makan. Tapi kalau mentah-mentah ni.... Eeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiii, gelinyerrrrrr!

    BalasPadam
  16. erkkk..yeackssss..

    cepat cerita..nak taw jugak sedap ke tak..hehehe..

    BalasPadam
  17. acik makan ulat sago tu ke? geli pula akak tengok..

    BalasPadam
  18. eh acik datang sabah? tak bagitau pun huhuhhu ..ulat sago?? euuww sy tak sanggup la cik...selalunya keluarga sy guna tuk buat umpan mancing ikan haruan ja..tak penah pulak makan..

    tak sabar nak baca entry penuh..

    BalasPadam
  19. To be honest, pernah makan suatu ketika dahulu, semasa masih bole memakannya.. sumber protein yg hebat.. haha.. tp skrg ini dah tak la.... kan haram hukumnye...

    BalasPadam
  20. erkk...geli tekak aku weyyy..iskkk

    BalasPadam
  21. Boleh makan ke? pelik2 jer.... ada khasiat tertentu kot..huhu

    BalasPadam
  22. Assalammualaikum... achik,

    sedap makan ulat sagu nie... yer..hehhehe geli. .
    boleh makan ulat sagu nie... tapi mselim3 tak tergamak nak makan...x tertelan.

    mselim3

    pls: sesuatu benda atau barang makanan yang yang datang daripada sumber yg halal memang boleh di makan..
    contohnya ulat buah mangga memang boleh di makan.. cuma kebiasaannya kita geli gelemen nak makan ulat. kan!. Masa belajar agama perkara ini ada dibagitahu...

    BalasPadam
  23. tak pernah...dan tak akan pernah nak oiii..

    BalasPadam
  24. Orang kata rsanya mcm susu..betol ke?? kalau sedap boleh jugak try kalau ada pluang =) mmg mkan hidup2 ke?? gmuk jgak ulat tu

    BalasPadam
  25. aduyai..apa la rasanye ek..hihi

    BalasPadam
  26. pnh tgk dokumentari je.. tapi klu depn mata.. erkk... tak tahu la nk telan ke tak..

    BalasPadam

Coretkan sedikit pandangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates
Related Posts with Thumbnails